sen om någon inte tror att jag själv står längst fram och skriker så fradgan sprutar kan ju följa mig på twitter …
det handlar inte om att man inte får vara desperat och krossad av tanken på kval, men frånsett de publika arenorna som facebook/twitter/hv71fans så bör man inte ta sig själv på för stort allvar och tro att det man känner för stunden är konstruktivt… ett råd i all välmening.
Skittråd enligt vissa! Men hade vi agerat så hade vi troligtvis inte varit där vi är nu!
Skillnad mellan SHL och Allsvenskan för styrelsen och Hult agerade ju helt fel och inte ett skit har blivit bättre trots att man tagit in 4 nya spelare. Lillis fick dem att sprattla till i tre matcher men sen var vi tillbaka igen.
Hade behövts en ny HC med ett nytt tänk. Lillis har lite av samma syn som Rahm efter åren tillsammans. Hade det inte haft det så hade de nog inte kunnat jobba så många år ihop.
Men vi fans/medlemmar tyckte en jävla massa här inne på forumet men lät allt bara fortsätta misskötas.
Hävdar fortfarande att detta är en skittråd. Alla som vill och får göra sin röst hörd kan göra det och denna tråd ger om möjligt bara falska förhoppningar om att den skulle leda till någon form av förändring. Bli medlem och utnyttja din röst.
Med andra ord har medlemmarna hållit käften och gillat läget i flera år istället för att göra sin röst hörd när tillfället gavs? Tror majoriteten av medlemmarna vill sparka Hult till månen men tydligen räcker inte det.
Ja va fan gör man? Jag vill gärna stötta det här laget i med och motgång men kan inte göra mycket mer än att titta på eländet och hoppas på ett mirakel.
Att hult och bengtsson avgår eller inte känns skitsamma nu. En ny sportchef och klubbdirektör kan inte hjälpa att spelarna inte vill va kvar i serien
Håller inte alls med om att det är skitsamma.
Signalvärdet i att skicka dom åt fanders betyder ALLT för vad som än händer måste dom bort, finns inget viktigare att fokusera på från ledarhåll nu när det är tokkört att påverka prestationerna på isen.
Rädda det som räddas kan för just nu är ju hela jävla föreningen i fritt fall när man uppenbarligen tolererar att ha såna individer i ledande positioner. Handlar om trovärdighet.
Petrasek beskriver rätt tydligt vad sponsorer tycker om Hv71.
Blir inte lätt detta om vi åker ur SHL.
Det får inte finnas på kartan att Agne och Hult får sitta kvar efter säsongen oavsett utgång.
De har under flera säsonger visat att de inte är rätt att få Hv71 på rätt väg.
Bara massa tomma ord och saknar total handlingskraft. Luftslott är vad de har lyckats bygga ihop!
Nu gick hålet och de hade inte en aning om hur man skulle laga det. De bara satt och tittade på när luften gick ur.
Tillslut försökte de laga det men på tok försent.
Luften är nästan helt borta och hoppa i en hoppborg är fan inte lätt när det inte finns någon luft kvar!
De ska så långt bort från Hv71 som man bara kan tänka sig. De har lyckats rasera allt vad föregångare har lyckats bygga upp under all år!
En ren skandal är vad det är. Hade detta varit privata sektorn så hade de fått gå för längesen. Om inte så innebär det ungefär samma sak som konkurs som att åka ner i Allsvenskan.
Owe Thörnberg beskriver det som vi flesta vetat att hela ledningen måste bort då alla håller varandra om ryggen.
Allt för att man valde stå tillsammans vid AJ affären. Där och då började resan mot Allsvenska kvalet!
Nu är vi där.
idag skämtade jag om att beställa en 20x10m HultOUT-skylt och sätta upp utanför HG. Ge det några veckor till sedan kanske jag vevar i denna tråden och försöker hitta folk med högafflar… just sayin’
Så du menar att spelarna som inte vaknat på hela säsongen trots mega-kriser och ett otal knivar mot strupen helt plötsligt skulle vakna för att klubb-direktören sparkas? Tror dom skiter i det faktiskt.
Håller med om att de ytterst ansvariga bör lämna efter säsongen men jag skiter så jävla mycket i det just nu. Det är bara en sak jag bryr mig om. Att vinna sista matchen. Det andra får komma sen.
De ska inte få lämna efter säsongen de skall få sparken. Det är ganska stor skillnad på det. Att de lämnar självmant tyder på självinsikt och att de tar sitt ansvar men det räcker inte för mig. Får jag välja så skall de i ett inslag i HVTV radas upp allihopa där de redogör för deras respektive ansvar i soppan och sen i det närmaste be om ursäkt till fans, sponsorer, staden Jönköping och hela balunsen på i det närmaste traditionellt japanskt vis.
Det absolut viktigaste måste väl vara att så fort som möjligt göra sig av med de som är ansvariga för att vi hamnat där vi är, dvs sportcheferna? Att en av dem klamrar sig fast efter att ha styrt skutan till ett kval, presterat som sämst på 36 år, det är aningen magstarkt. Om inte spelarna ser att de ytterst ansvariga faktiskt hålls ansvariga, utan kommer undan, hur kan det vara positivt? Varför skulle man vilja kämpa för en förening, där de som styr kommer undan och allt ansvar läggs på laget? Det är inte seriöst.
Sen, vem vill kämpa för en förening där de som kört skutan i botten ser ut att vara kvar? Varför skall jag som spelare kämpa om jag tror att samma usla styre kommer fortgå? Ut med de som är ansvariga och se till att något nytt påbörjas. Föreningen måste ta tag i problemet och säkerställa att en ny inriktning är på väg. Man måste försöka skapa förtroende för att man som förening kan vända detta, varför skulle någon annars vilja va kvar eller vilja komma hit?
Just nu sitter föreningen på händerna medans hult roddar vidare med att försöka skapa ett lag till nästa säsong, detta efter att hans senaste skapelse satt oss i dyn. Är det seriöst?
Precis. Alla kan skylla på att det är någon annan som är problemet intill dess att ansvar utkrävs på allvar. Att inte tycka att detta spelar roll är häpnadsväckande!
EDIT: Signalen man sänder till fans, sponsorer och övriga hockeysverige genom att låta de ansvariga sitta kvar, är att seriositeten i föreningen starkt kan ifrågasättas. Det enda Hult riskerar, med tanke på vad han har åsamkat föreningen i skada, är lite skamkänslor i pulkabacken. Fullständigt oseriöst att låta Hult, Agne och Ekan vara kvar. När någonsin skulle något motsvarande tillåtas i ett vinstdrivande företag?
Ni som tycker och tyckte detta va en skittråd ska fan inte gnälla om vi hamnar i Allsvenskan!
Vi kunde agerat men nästintill alla sågade denna idé jäms fotknölarna.
Utan att ens satt ihop en plan så sågade man det!
Det finns många sätt än bränna flaggor och gapa och skrika!
Jag skall nyttja min röst för första ggn någonsin detta år, det är en sak som är säker.
Det vi kan göra, förutom den usla iden om att gå till HG, det är att motionera. Dvs gå samman runt en motion till styrelsen. Jag kan inte reglerna, men det finns regler för vilka motioner som måste hörsammas etc på en stämma. Där kan man rodda till en del om man orkar.