Tråden om: #92 Teemu Laine

Måtte det bli 411 sådana här domar varje omgång nu, annars är detta nästa du patetiskt försök till att statuera exempel…

Håller med till 100%, har sett reprisen ett antal ggr & är inte säker på att han lägger sig så som massmedia å alla experter som wikegård, nyström & sanny med fler, som helst skulle vilja ha han avstängd X matcher.

Jäkla olyckligt för Laine att bli så svartmålad i hela landet för en sådan sak som är så osäker.

Att sedan Bengtsson’s fall läggs ner är enligt mig helt fel.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 1456863.ab

Sanny tyckte faktiskt att det borde vart utvisning och avstängning för tacklingen mot huvudet på Brodin, så han är på den linjen då det gäller sådana förseelser.

Då det gäller Laine så föll han inte helt utan åkte vidare, fick någon fördel av tilltaget på något sätt, det är skillnad när man slänger sig för att få med sig en utvisning eller en straff. Man brukar säga så länge spelaren försöker stå på benen och åka vidare ska man fria. Men när spelare blir skadade ska man se till orsaken till skadan i Bengtssons fall en crosschecking och sen en tredjespelare som fullföljer på det.

Det tänkte jag också på, Laine reser sig ju faktiskt upp direkt och åker vidare i samma fart, han verkade ju åtminstone inte ha några tankar på att söka efter en utvisning. Det är det som får mig att tro att det inte var en filmning även om det är många som anser att det var det. Kan ju iofs vara så att man underskattar Laine, han kanske är smart på det sättet, men man vill ju inte tänka åt det hållet.

han är anklagad igen, av media, för fusk, se den nystartade tråden om filmningar.

Laine är en spelare som brukar hetta till och dra på sig för många utvisningar i pressade situationer.
Men senaste matcherna har han verkligen hållt huvudet kallt.

Mycket bra! Vi behöver stabilitet och lugn i truppen, något som Laine verkar ha fattat till skillnad från Karalahti.

Någon som såg Laine i slutet på matchen mot Frölunda förresten?

En annan intressant notering är att han är den enda spelaren i laget som fortfarande inte varit inne på 1 enda mål bakåt i 5v5. Starkt med tanke på denna säsongsinledning…

ja…tänk alla som var skeptiska till laine och att han skulle få fortsätta i år, han har ju verkligen visat att han är en STOR tillgång och killen öser ju in mål och även är jävligt stabil bakåt, kul att se och han verkar funka bra med sina nya kedjekompisar!

Laine gjorde nog sin bästa match för året igår, iallfall av dem jag sett. Håller sig borta från onödiga utvisningar och använder sin speed och skott på rätt sätt nu. Sen verkar karln ha ett alldeles underbart placeringssinne eftersom han nu målat med ben, skridskor och klubba via styrning i flera matcher. Man kan tycka att det är röta och att andra borde ha cred, men det är feltänk. Han är där han skall vara, precis som Abbott, och gör man rätt saker får man utdelning även om det är byxan som gör jobbet!

Instämmer! Han är även grymt stark utmed sargen. Väldigt svår att ta pucken ifrån och kan hålla undan motståndarna på ett bra sätt. Han har steppat upp där, förr kunde man se honom snubbla till ibland och tappa puck men nu är han mycket säkrare.

instämmer med er bägge, han är verkligen på rätt plats vid rätt tillfälle och fan vad hårt han skjuter, tycker jävligt synd om Karlskrona killen som fick hans skott på knät, någon som vet om han kan gå ännu?

Han verkar ha gjort sig av med teflonet på bladet denna säsongen med! :slight_smile: Klart bättre än förra året.

Håller med alla föregående inlägg. Är det nånting han skulle kunna förbättra så är det att lägga fler puckar på mål i PP, det blir väldigt mycket åka runt,runt utanför boxen och inget händer. I övrigt gör han det grymt.

Laine har bara varit inne på ett enda baklängesmål hittills på hela säsongen. Ingen annan i toppen av plus/minus-tabellen är i närheten av det. Starkt.

Skadelistan fortsätter idag. Vad gick sönder och hur länge blir han borta!?

Såg ut som knät.

Det var knät, dom ska göra en magnetröntgen på honom men det är redan klart att han inte spelar mer innan jul.

Någon som hört vad man dragit för slutsatser om Laine efter röntgen ? Är han borta längre än till jul måste man nog tyvärr försöka hitta en ersättare på en vad jag förstår svag spelarmarknad.

hv71.se/artikel/73302/

Jag orkar inte. VÄRVA NU!