Jahaja, en tråd om filmningar.
Jag kan tycka att det kan vara intressant att följa upp vad som händer här samt diskutera detta eftersom det faller lite mellan stolarna och passar inte riktigt in i övriga trådar.
Vad har vi, jo Laine som blev den historiskt första SHL-spelare som genom disciplinnämnden blivit straffad i efterhand för en filmning. För detta fick han ett personligt straff i form av böter på 5000kr.
I samma match blev också Sandberg anklag, av Johan Garpenlöv, för filmning när Sandberg föll ihop och tog sig för ansiktet i närheten av målområdet efter avblåsning. (Detta kändes spontant som en grövre filmning enlig mig själv)
Så, Aftonsopan väljer att måla in HV i fuskarnas hörn. De och andra medier verkar titta mellan fingrarna på övriga lag.
Igår gick tv4sport ut med ytterligare en anklagelse mot Laine, i matchen mot Örebro. En situation som är snarlik den från växjömatchen. Jag påpekade själv i matchtråden att laines högerben såg “klent ut” i utvisningssituationen.
Här är sug-tv4as artikel i ämnet
24 matcher har hittills avverkats i SHL denna sässong. ETT (!!!) lag har hittills, vad jag kan se, blivit beskylld för 100% av alla filmningar. Hur troligt är det att det inte dykt upp ett enda liknande fall i de övriga 22 matcherna som är lika “allvarligt” som de tre som media pekat ut hos HV?
Jag kan som supporter bli jävligt förbannad på att hv-lirare filmar, men jag ser samma sak i andra lag. Jag har svårt att vara objektiv, men i helvete om det skall vara så att media skall bestämma att det enbart är HV som pysslar med detta. Nu är det kört, ett stigma har redan skapats, med efterföljande drev av idioter som väljer att få sin snedvridna syn bekräftad i en jävla cirkel av ryggdunkande. Oansvarigt av media som vanligt. Skämmes.
Så, nu är det läge att följa upp och se hur det går med denna nya regel, för än så länge gäller den bara HV.