Åttondelsfinal 2: Linköping HC - HV71

Bibic sköt tydligen slagskott mot Zanetti. Sånt som Lance Ward brukade göra. Nu får vi se hur HV hanterar att själva bli utsatta för detta. Hoppas det tänder laget.

Får hoppas PW gör sitt livs match idag. För det behöver både han och HV.

Usch vad jag inte gillar LHC. Dom ska inte vidare, så är det bara. framförallt inte mot HV71.

Det lutar åt förlust med 5-2 eller liknande.

HV är säkert med bra men släpper in ett par enkla. Stjärnorna kommer ingenstans som vanligt.

Allvarligt - är det PW som står ikväll? Varför???
Han har haft hela säsongen på sig att övertyga utan framgång.
Plötsligt minskade chanserna till avancemang drastiskt och jag tappade totalt min positiva känsla inför matchen. :frowning:

Ja, PW:s starka räddningsprocent är verkligen något att falla tillbaka på. Att han knappt har 43 i vinstprocent, jämfört med Söderströms 57 spelar ingen roll… Det här blir succé…

Får vi en bra start så gör vi match av det. Det får inte börja så som det gjorde senast.

Det skrev jag inte. Tycker bara personligen att båda varit lika mediokra och därför inte självklart vem som bör stå.

Fattar all negativ inställning här på forumet men kan vi försöka ge det en chans iaf?

PW är inte SHLs bästa målvakt men med försvaret han har haft framför (under i princip hela säsongen) sig så tror jag inte direkt att det hade sett så mycket bättre ut.

Har personligen en bra känsla!

Idag vill jag se ett ilsket HV från start som öser puckar på mål och delar ut tunga tacklingar redan från nedsläpp och inte låter LHC kommer över mittlinjen första 10 minuterna minst. Rövtacklingar deluxe från både Pilut och Elliot hade varit fint att se idag. En Zanetti som gör ont att möta i varje närkamp utan att han hamnar i utvisningsbåset. En Thörnberg som går på kraft i varje skott so plexit flyger. En Tedenby som har sån fart under skridskorna så han kan åka rakt igenom varenda LHC spelare utan att dribbla.

En Sundh, Bengtsson och Wärn som inte ens behöver täcka skott för att de redan har plockat bort LHC-spelarna med fysiskt spel.

Med mera med mera. Ska bli en jävligt rolig match idag.

Grattis LHC… Lindbom ställer pw i mål. Vi vill inte ha nån chans.

Jaha, då sitter man själv på ett sunkigt hotell i Uppsala. Jag har hittat en röten öl-slinka som kanske tar udden av detta debacle.
OM HV torskar så har man inte ens barnen som man kan krama :cry:

Nej, PW är inte en av SHL:s bästa målvakter. Bland förstamålvakterna är han statistiskt sett en av de sämsta.

Att HV med samma försvar tar 0,5 fler poäng per match när PW inte står är också inget att ta hänsyn till?

Finns inget annat att ställa. Åhman är nog lika osäker då han ej varit med i slutspel på den här nivån, tror inte han klarar det psykiskt. Så PW är nog vårat bästa alternativ. Så länge HV gör allt för att PW ska slippa få puckar på sig så finns det ändå en god chans att vinna. Sen kan PW göra bra matcher, även om det inte är så vanligt den här säsongen. Kanske är PW som blir vår slutspelshjälte i år?
Det hoppas jag på nu när man får förlita sig till hoppet.

Men lejacques, kan vi inte försöka lägga ner snacket nu om hans jäkla vinstprocent. Du som verkar ha rätt bra koll på statistik och sannolikhetslära - hur många matcher krävs det att man står under en säsong för att det ska ge en tydlig och rättvis vinststatistik? Sen lägger du in parametrarna lagmotstånd, form och det egna lagets skadeläge.

På plats. Nervösbesök på muggen före nedsläpp. :smiley:

Lux. Helt fascinerande. En sak om vi pratar nyanser av grått. Men när man tydligt kan peka på vad som är svart och vad som är vitt, och du inte vill köpa det kan vi lägga ner.

Att ge upp på förhand verkar ganska korkat. PW är en av seriens ojämnare målvakter och över 52 omgångar är det inget vidare attribut, men i EN enskild match kan han lika gärna vara tät som fan. Har han en dålig dag så, ja, då är det inte mer med det, men han kan ju lika gärna göra en jävligt bra match. Rätta mig om jag har fel, men har han inte spelat sitt bästa spel efter att inte ha stått på ett litet tag?

Stackare vad gör du i Uppsala?

Vi har vunnit bägge matcherna i Linköping den här säsongen. Klart vi kan vinna en till. :smiley:

Ønskar simpelt spel dær passningarna sitter på bladet, vi fullføljer varje situation, TACKLINGAR.

Førsvarsspelet har jag inga førhoppningar om.