DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Enligt Expressens livechatt så sägs det att Hult är aktiv på marknaden för att hitta något!
Det bådar ju gott men samtidigt lite skrämmande så här tätt inpå deadline.
Har varit aktiv länge nu utan att leverera någon.

Ryktas att Ledin kan vara på väg till MIF!

Jag tror detta är en diskussion ingen sida kan vinna. Det finns vi mig inkluderad som anser att Hult är för passiv midseason. Det finns de som tycker att Hult är Sveriges bästa sportchef jag förstår det ej och ni förstår inte mig. Låt oss diskutera detta vidare i Hult tråden så diskuterar vi silly här?

Ledin klar för MIF!
Grattis Ledin!

Cool! Det hade jag inte sett komma.

En mille för Malte!? Känns som att KooKoo lever upp till sitt namn. :laughing:

+1

Vi kan väl dock alla vara överens om att Johan Hult inte är nån Silly Season fanatiker. Att värva spelare under pågående säsong är inget som står i topp hos honom så att säga. Förmodligen SHL:s mest passiva sportchef.

HV har 13 ordinarie forwards och 7 friska backar, kanske 8 till slutspelet. De juniorer som prövats har bara fått 5-10 matcher var och runt 5-7 minuters speltid per match. Serien i år är jämnare än någonsin så man kan förvänta sig många matcher i varje matchserie i slutspelet från och med kvartsfinalerna (om HV tar sig dit vilket inte alls är säkert). Skador och sjukdomar kommer att komma. Fyller man inte på truppen ikväll minska sannolikheten för att gå långt i ett eventuellt slutspel väsentligt. Fixar inte Hult&Davidsson det måste det ses som ett misslyckande.

Är inte överens med dig på den punkten heller. Till skillnad från dig grundar jag dock min åsikt på fakta och inte bara magkänsla. Såhär såg det t.ex. ut förra säsongen utifrån EP:s transferstatistik:

Antal värvningar under pågående säsong (16 sep 2017 - 15 feb 2018):
Rögle 5
Brynäs 4
Frölunda 4
Färjestad 4
Luleå 4
Växjö 4
HV71 3
Mora 3
Örebro 3
Linköping 2
Skellefteå 2
Djurgården 1
MIF 0
Karlskrona 0

Saken är den. Vi behöver enligt mig back (ersättare till persson plus att Yterell inte håller i ett slutspel PLUS en forward (ersätta svampen) men troligen får vi 0 alternativt 1…

Tjabon denna säsongen är det 0

Sandberg.

Lite onödig info kanske. Men kan berätta att Johan Davidsson befinner sig i fjällen med fru och barn på skidsemester, allt enligt hans facebooksida. Är han inte alls involverad i e v jakt på nyförvärv? Eller är det så då att saken redan är klar. De har redan gjort klart med en spelare som presenteras efter matchen, alternativ att ingen alls kommer presenteras. Någon som vet om Johan Hult är med uppe i Karlstad, eller om han sitter hemma?

Bra pp bra bp. Jomantackar. Hult öppna plånboken

Orkar egentligen inte bemöta nån som inleder med att kalla mig för öknamn, men om man kommer med generella påståenden (som Ragnarsson gjorde) så kan man inte enbart backa upp dem med hur det sett ut den senaste säsongen.

Man ska inte underskatta den mentala boost en topp värvning kan innebära för ett lag.

Att Davidsson är i fjällen är väl inget konstigt!
Då Hult är den som sköter förhandlingarna och Davidsson kan nås via telefon!
Känns som man letar alla fel man kan leta just nu!

Men kanske är bäst för våra sportchefer att ta in Jämtin då med tanke på hur marknaden ser ut så några blir nöjda!
Med tanke på att MIF plockade in Ledin så är marknaden inte så fet om man ni inte tycker det är värt att sätta ekonomin på ett kort!

+1

Totalt utspelade av fbk o vi har perfekt trupp ja de visar ju vad man vill med klubben

Precis och vi behöver 20 skott per mål. Saknar offensiv spets som fan