Jag funderar lite kring vem den potentiella nya förstacentern kan vara. Om det ska vara en ”håll käften-värvning” så måste väl spelaren också gjort NHL-matcher? Det känns lite så jätteimponerande nödvändigtvis om spelaren bara lirat i AHL(beror dock lite på hur många säsonger han gjort i Nordamerika)
Ja garanterat, Niklas får väl x-antal månadslöner av Zug för att lämna. Med lite tur så drar det ner priset HV behöver betala men det är väl önsketänkande.
Bara jag som får en liten klump i magen av Hansson på 3 år? Som alltid hoppas man på succé men jag är långt ifrån säker på denna värvning… Gjorde inget större avtryck senast det begav sig i HV. Var han verkligen så bra i Rögle? Nedåtgående trend i Schweiz? Ge mig hopp!
Det är väll klart att han var så bra i Rögle han hade ju aldrig fått kontrakt i Schweiz om han inte hade varit bra? Hade han varit i Schweiz i fyra säsonger om han inte hade varit bra? Han är absolut ingen garanti i HV men det är ett starkt och eftertraktat namn vi får in
Det är åtta år sen han var i HV, så just den sejouren tänker jag inte bedöma honom utifrån. Han var 21-22 år då. I övrigt svårt att bedöma då jag inte har detaljstuderat honom vare sig i RBK eller Schweiz. Jag vet inget om speltid eller underliggande statistik. Vet heller inte om “nedåtgående” trend, visst han hade enorm mycket poäng 21/22, men det var snarare den säsongen som stack ut i jämförelse med de andra. I övrigt har han legat stabilt på runt 20 poäng, varav 90% assist alla år.
Mmm. Nån som har en lugnande spindel?
Nu börjar det spåra igen…ingen OT i denna tråd tack.
Vad hände egentigen med den rutinerade ass-tränaren som ryktades klar för flera veckor sedan?
Eller var det Tommy Samuelsson som sen valde Timrå istället?
Låter rimligt.
Bara en stilla vänlig undran. Hansson är ett seriöst rykte och vi diskuterar honom i tråden ”Diskussion om seriöst rykte”…Var ska vi ta diskussionen? Rubrikmässigt låter det ruskigt rimligt o ta det här. ![]()
Det var nog inläggen som nu är borta som åsyftades. En del AI-bilder (som vi mods ogillar rent principiellt) samt annat.
Luktar Nicklas Rahm långväg
Kan stäma faktiskt… Låt honom ta ett VM guld bara
Tänkt exakt samma tanke. Efter VM presenteras han garanterat.
Han har kontrakt ett år till. Detta är inget seriöst rykte.
Har också spekulerat kring Rahm, men det finns inget “seriöst rykte” att diskutera..? Så OT
Jo, det har väl? Sanny och Svensson pratade om att
och Rahm har setts äta lunch tillsammans så något finns det ju att gå på. ![]()
Fast det behöver inte betyda någonting alls? Bara flr att man äter lunch med tränaren för HV betyder det inte att man är aktuell för klubben?
Sa de nåt om att det ryktas om en återkomst? Annars är det bara en observation av att assisterande förbundskaptenen äter lunch med en sportchef.