Det var en observation och sen spekulerade de kring om han kunde vara aktuell som assisterande.
Självklart behöver det inte betyda någonting, men att en spelare lämnar in sin bil på Nybergs behöver ju inte heller betyda någonting. Det är rykten, spekulationer, det är silly.
Min åsikt om Rahm-ryktet är väl att det är en kantboll. Inte helt taget ut luften men kanske inte så seriöst att det platsar här. Rahm-diskussionen kanske passar bättre där vi diskuterar Anton eller HV.
Osäker på Woods, har inte stenkoll på honom. Skulle han komma in skulle det betyda att han troligtvis tar en plats i andrakedjan, ska AP vara den tilltänkta toppforwarden i första kedja som sista FW in? (+ 1 center)
Sålänge inte någon ytterligare FW köps/lånas ut tycker jag detta känns som “meh” lösning kontra Lenc, om det nu är han som han ersätter.
Woods sitter ju på väldigt mkt bättre offensiva kvaliteter än Lenc dock. Lenc gjorde sina mål ofta på returer mm Woods är ju mkt mer en playmaker. Woods kan ju hålla i puck mm på en mkt högre nivå.
En spelare som har gjort 60 poäng på två säsonger varav hälften mål lär vara tänkt för topp 6.
Vill man vinna ligan håller det inte men om man har plats 10 som mål tror jag att en spelare som bevisligen har levererat är bättre än ett osäkert kort med bra siffror från AHL.
Tror det här är precis vad hv behöver för att etablera sig i mitten för att sedan varva upp.
Med det sagt så tycker jag det är en osexig tråkig värvning. Men det kanske inte är så dumt att vara ett mellanmjölkslag i reflektion till de senaste säsongerna.