Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Det var en observation och sen spekulerade de kring om han kunde vara aktuell som assisterande.

Självklart behöver det inte betyda någonting, men att en spelare lämnar in sin bil på Nybergs behöver ju inte heller betyda någonting. Det är rykten, spekulationer, det är silly.

1 gillning

Kanske ska utgå från de som är på listan här när det gäller seriösa rykten :slight_smile:

Ryktet startade ju när Anton åt lunch med Rahm i Garden. Så inte konstigt de startar ett rykte. Men hur seriöst de anses vara får moderatorer avgöra

2 gillningar

Ja, och sånt får man diskutera. Men just den här tråden är för seriösa rykten, för att de inte ska drunkna i alla andra spekulationer.

Min åsikt om Rahm-ryktet är väl att det är en kantboll. Inte helt taget ut luften men kanske inte så seriöst att det platsar här. Rahm-diskussionen kanske passar bättre där vi diskuterar Anton eller HV.

2 gillningar

Hockeynews skriver att Wilhelm Hallquisth är nära ett lån till Södertälje till nästa säsong.

“Endast formaliteter återstår innan den 20-årige HV71-spelaren ansluter till SSK, enligt Hockeynews uppgifter.”

10 gillningar

Vore en perfekt destination tror jag!
Kan säkert få en hyfsad roll i ett satsande SSK som kommer slåss i toppen.

11 gillningar

Osäker på Woods, har inte stenkoll på honom. Skulle han komma in skulle det betyda att han troligtvis tar en plats i andrakedjan, ska AP vara den tilltänkta toppforwarden i första kedja som sista FW in? (+ 1 center)

Sålänge inte någon ytterligare FW köps/lånas ut tycker jag detta känns som “meh” lösning kontra Lenc, om det nu är han som han ersätter.

Woods sitter ju på väldigt mkt bättre offensiva kvaliteter än Lenc dock. Lenc gjorde sina mål ofta på returer mm Woods är ju mkt mer en playmaker. Woods kan ju hålla i puck mm på en mkt högre nivå.

5 gillningar

Får inte glömma att det kan dyka upp skador och spetsas till under säsong också.

Men jag tror och hoppas woods kan passa in i den “playbook” som Anton, Björn, leise mfl håller på att sätta på plats

Hmm. Kanske inte den spelare man drömmer om direkt eller såg framför sig när man tänkte på toppforwards in.

2 gillningar

Ny - Ny - Ang
Luoto - Lindström - AP
Woods - Johnsen - OSL
Reber - Tikka - Brännström.

Se Woods som en pusselbit i den tredje isf. Hoppas Johnsen fortsätter sin raketutveckling och stjäl platsen i andra av Lindström.

Trycket på att 1C och 1FW blir rätt ökar. Så kan man säga.

11 gillningar

Blir ju inte jätteexalterad över Woods in. Förhoppningsvis inte tänkt för topp6?

En spelare som har gjort 60 poäng på två säsonger varav hälften mål lär vara tänkt för topp 6.
Vill man vinna ligan håller det inte men om man har plats 10 som mål tror jag att en spelare som bevisligen har levererat är bättre än ett osäkert kort med bra siffror från AHL.
Tror det här är precis vad hv behöver för att etablera sig i mitten för att sedan varva upp.

Med det sagt så tycker jag det är en osexig tråkig värvning. Men det kanske inte är så dumt att vara ett mellanmjölkslag i reflektion till de senaste säsongerna.

11 gillningar

Nu följer Woods Hv på instagram :white_check_mark:

12 gillningar

Ropa inte hej förrän du är över bä… eller jag menar, ropa inte hej förrän någon sett honom på Biltema!

6 gillningar

:grin:

3 gillningar

Självklart är han det inget snack om saken. Tycker det är en stabil värvning skönt Hv inte chansar på något konstigt.

3 gillningar

RILEY É KLAR :winking_face_with_tongue:

1 gillning

Jag hade lite tråkigt :squinting_face_with_tongue:

5 gillningar