Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Just lönen gör ju att det blir lite moment 22. Hugo har, enligt uppgift 190 000 kr/mån (plus/minus typ 20’) i två år till, Dichow har e.u 75 000 kr/mån i ett år. Alltså billigare köpa ut Dichow med hela hans lön under återstående tid än att betala halva Hugos under två…

sen tror jag också att det är enklare hitta en klubb åt Dichow, speciellt om han nu är så pass billig som uppgifterna säger - då kan nog nån klubb tänka sig ta över kontraktet rakt av.

Tycker det är solklart i teorin, behåll Dicken - lös Hugo. Dock lär det vara svårare rent praktiskt att lösa Hugo än Dicken.

8 gillningar

Nån med plus som kan sammanfatta infon om Tedenby och AP?

Om man nu ser en andremålvakt som någon som bara ska öppna båset så lär man väl knappast behöva värva en ny under säsong? Och rent ekonomiskt blir det ju ett omvänt resonemang som dekman också visar. Kan vi få någon att ta 75’ av Hugos kontrakt så kan vi ju lika gärna behålla Dickow..

4 gillningar

AP har tydligen fått ett monsterbud från Prag som är dubbelt så mycket som de HV lagt fram.

De vill förlänga Tedenbys kontrakt med ett år och sänka lönen rejält samt erbjuda en plats efter karriären.

1 gillning

Och Pasic uppges tjäna ca 100’/mån.

Hej svejs AP, börjar det ju låta som då.

1 gillning

De verkar ha mycket pengar i Prag för jag kan inte tänka mig att ens ett prestationsbaserat kontrakt ligger på under 150k som minimum för AP.

Blir Lehtinen inte den supermålvakt vi önskar eller går han och skadar sig. Ja, då står vi där med Hugo, Dichow eller Glifford – tre målvakter de flesta av oss inte vill se som en förstamålvakt kommande säsong. Ja, då behöver vi värva en ny andramålvakt som kan täcka upp för Lehtinen.

Sen är jag helt med på Dekmans resonemang. Men när HV köpt ut tidigare så har det väl sällan handlat om att man stått för halva lönen? Säg att vi kan frigöra en bit över 100 000. Ja, då har vi mer att lägga på befintlig trupp. Bättre på kort sikt, sämre på lång sikt.

1 gillning

Påminner om att hålla nivån här nu gott folk.

Allt gott!

1 gillning

Fast om det är så osäkert så borde vi ju kicka alla tre för säkerhets skull. Om vi nu inte litar på dem. För vem det än blir så kommer den att säkert stå runt 20 matcher oavsett.

Fast det JP har skrivit är ett “icke-svar” från Björn.

– Det är inget som jag vill spekulera i. Han hade en säsong som var lite upp och ner men han har kontrakt hos oss och vi ser honom som en del i vårt lag.

Vad ska han annars säga?

1 gillning

Ny dansk talang ryktas påväg in.

5 gillningar

Förstår inte riktigt vad du menar.

Andreas Andersson dög som andramålvakt. Men hade Liv dragit på sig en skada som hållit honom borta en längre tid hade man säkrat upp med en ny målvakt, en bättre målvakt än Andersson.

Tämligen övertygad om att så blir fallet om Lehtinen försvinner samtidigt som Hugo/Dichow/Glifford håller samma nivå som den gångna säsongen. Då kommer det behövas pengar till en ny målvakt. Och då är det väl bättre att vi inför säsongen frigjort så mycket utrymme vi kan? I det här fallet löst kontraktet med Hugo.

1 gillning

Träff till IKO. Tack Herman och på återseende.

5 gillningar

De flesta beslut som tagits hittills har varit rimliga, men att man skulle vilja förlänga ett år med Teden låter jättekonstigt, även om det innebär att man på kort sikt sparar pengar på det - kan tänka mig att dealen är att slutsumman är densamma fast utslaget på två år istället för ett. Det skulle väl iofs vara för att inte slå i “lönetaket” och frigöra pengar till annan spelare. Men det kommer ju bli väldigt begränsad speltid för honom i såfall - i två år.

(tycker dock det är HELT rätt att man försöker hitta en “värdig” lösning oavsett, som inte innebär att man kastar ut honom, för det är han värd!)

Dock ska man komma ihåg att Aftonbladet är bland de sämre när det gäller silly.

8 gillningar

Med tanke på Gliffords ålder så vill man nog ha möjlighet att spela honom som första eller andra om ett år. Då får det inte finnas för många med kontrakt. Är det lättare att köpa ut Dichow nu och Hugo om ett år så kanske det är del av planen.

1 gillning

Det blir konstigt att en Expressenjournalists tolkning av något vagt BL sa för en månad sedan blir ett seriöst rykte nu.

Svensson har ju till och med efter Liljanders intervju sagt att Day försvinner, vilket borde väga tyngre som rykte.

något händer kl 17… Kanske Rindell??

2 gillningar

Rindell säkert