Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Ja tack till Lehtinen. Det är precis vad HV behöver i detta nu. En stabil keeper som förmodligen kommer passa bra in i ABs tänk att låta vissa skott få komma.
Att då inte ha någon som fumlar in puckar mellan stolparna kan visa sig vara ett lysande drag.
Jag har dock inte en jätte bra koll på honom.
Han är stabil över tid.
Släpper han mycket returer?
Tabbar han sig ofta?
Om inte så är det garanterat en uppgradering och kanske just det som HV behöver som mest.

2 gillningar

Lehtinen visar svagt psyke när det väl gäller men jag tror ändå det kan va en okej värvning. Blir det kval är det nog kört om Dichow inte är kvar.

Vinnarmålvakt: Nej

1 gillning

Hade Modo verkligen sämre försvar än HV? Tycker Karlin fick till ett bra spel med dålig trupp. Hade Lehtinen stått i HV denna säsong tror jag inte han varit suverän.

2 gillningar

Blir nog så att vi i nästa års playout går in med årets två kvalkeepers i lehtinen och dichow mot aik med brattström i målet…

2 gillningar

Låter bra :joy:

Beggars can’t be choosers, känner jag. Tror att Lehtinen är bland det bästa vi skulle kunna komma över och att vi ska vara jävligt glada om vi kan få in honom istället för Hugo.

Dras lite väl stora växlar av de fem kvalmatcherna dessutom. Tycker det är överdrivet att tillskriva honom ett svagt psyke enbart på grund av dessa. Bör krävas ett lite större arbetsprov för att kunna fastställa den diagnosen.

I kvalet så hade Modo ett avsevärt sämre försvar än vad Hv hade!

Vart kommer Lehtinen ryktet ifrån? Är det från Mrmadhawk?

Ja, han nämnde det i en livesändning på Tv4 igår om jag förstått rätt.

1 gillning

Har ändå lärt mig gilla kvalet. Så sällan man får se motståndarna gråta annars.

2 gillningar

Det viktigaste är nog att bli av med Alnefelt.

Att få in en superförstakeeper lär inte hända.

Och någonstans tror jag ändå inte på att en “etablerad toppmålvakt” nödvändigtvis behöver vara svaret på allt.

Vi har testat Daniel Larsson, Gustaf Wesslau, Erik Ersberg, Joni Ortio osv.

Tror fortsatt på att ett jämbördigt målvaktspar som tävlar kan vara nyckeln. Problemet den här säsongen var att vårt tilltänkta målvaktspar helt enkelt var för dåliga, i synnerhet Hugo.

Så Lehtinen, som ändå sett till underliggande siffror varit en av SHL:s bästa målvakter de senaste åren tror jag skulle vara en intressant lösning med Dichow och Glifford som back up.

10 gillningar

Utav de rykten man hört så känns Lehtinen definitivt som det säkraste kortet. Hv kommer inte få in något monster som Lasse Johansson eller Högberg så länge vi harvar i botten utan vi får ta en chansning och hoppas de överpresterar.

1 gillning

Tomkins då? Hv ska väll ha fortsatt intresse?

1 gillning

Hade varit intressant att se hans tårta för senast han var i SHL jämfört med Lassi

4 gillningar

Ah exakt. Han nämnde det igår i matchen mellan Djurgården - Södertälje om jag inte fattat fel.

Skulle köpa Dichow - Lechtinen som målvaktspar men ser inte att Lehtinen är tydlig etta där, utan då är det istället ett jämbördigt par där man alternerar.

2 gillningar

Nyförvärv på g. Lagerberg.

Lukas Lagerberg presenterad

1 gillning

Japp, så det är inte ett rykte längre, vilket betyder att vi inte lägger in det i seriösa-trådarna utan diskuterar detta i de trådar där vi diskuterar spelare eller lagbygget etc. Denna enkla distinktion kan vara bra att komma ihåg för forum-kollektivet i framtiden.

5 gillningar

Linus Lindström in i laguppställningen i Zaik idag, får se om man får någon speltid. Men hade varit kul att se hur han ser ut.

8 gillningar