Hade hellre värvat tillbaka Foppa.
Vad mer kan man förvänta sig från en 21 åring? 41 poäng, bäst plus minus statistik i laget? Inte kattskit direkt.
Om han är tilltänkt som en fjärde-center som ska stå på tillväxt och få växa sig in i SHL-kostymen så känns det som rätt profil. Tycker spontant att han verkar spännande.
Foppa har ju tyvärr bevisat att han inte riktigt hinner med i SHL hockey.
Lite udda att två bröder kan vara så olikt effektiva på rören.
Åsså vad det där med defensiven…
Samtidigt, han spelade med Lilliz och Foppa i ett allsvenskt Löven. Många snikassist där.
Jaja, in Liljander we trust. (For now).
Nån förändring bör dom ju göra i saik inför andra.. fullständigt utspelade.. HERREGUD vilket tempo i denna match!!!
Brynäs är ruuuuskigt bra!!
Nån som har koll om Lindström spelar mycket i saik idag? Och hur han ser ut? Vad hade han för skada nu igen?
Spelar mer o mer i andra. Ser pigg ut. Stångats framför mål en del.
Saik förövrigt spelat upp sig betydligt nu i andra.
För att inte spelat på en säsong så ser han fruktansvärt bra ut.
Nja det var bara på slutet, större del av säsongen höll han till i tredjekedjan.
Linus Lindström spelade 2:32 i matchen igår (10/4).
Felix Sandström verkar dock vara HV’s första prioritet i målvaktsvägen. (Vet inte om de är OT, men är ju ett rykte)
Hoppas inte… men är det någon som har en spindel på Mr. Felix att tillgå?
Jämför man Lehtinen och Sandström tycker jag man inte skall göra om samma misstag som man gjorde med Alnefelt. Väljer man Sandström spelade han 18 matcher förra året vilket är en rejäl chansning kontra LL som är rejält matchtränad. Som dessutom spelat två raka säsonger i SHL.
Hoppas verkligen inte på Felix! Vi kan inte chansa ännu en säsong!
Nu är SAIK utslaget! Borde inte dröja länge förens Linus Lindström presenteras då?
Brattström gör succé i AIK - det här med att en målvakt är bra eller dålig verkar ändra sig rätt drastiskt över tid. Även för övriga som stått i HV. I four nations var den minst meriterade målvakten bäst för Sverige. Jag skulle nog fortsätta med Dichow i alla fall som en av de två och sen litar jag på HV:s scouting och beslut - det är ingen lätt fråga
Gäller att få förtroende och rätt omgivning. Sen är det klart det är skillnad på HA och SHL.
Ja, klart det är skillnad på HA/SHL - Men i övrigt är det ju inte så att yrkesmän (överlag) är dåliga bara för att de misslyckas på en “för svår” arbetsuppgift. Det är bättre för alla att kliva ned och prestera på “rätt” nivå för utveckling.
Går AIK upp så kan jag se bratten som en väldigt stabil Andra/första i ett AIK om de nu får det att fungera.