Den kommentaren är ett exempel på onödiga kommentarer @finestjkpg .
Mycket OT här nu alla och denna tråden hör till en av de mer heliga. Här diskuterar vi seriösa rykten.
Raderar all kommande dynga i denna och seriösa-tråden från och med nu.
Den kommentaren är ett exempel på onödiga kommentarer @finestjkpg .
Mycket OT här nu alla och denna tråden hör till en av de mer heliga. Här diskuterar vi seriösa rykten.
Raderar all kommande dynga i denna och seriösa-tråden från och med nu.
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Prata om det du vill tråden
Tror som många andra att Hult är bästa lösning på kort sikt. Sen låter det verkligen när man läser Anna-Lenas kommentar och Hults intervju i JP att det lutar mot att han tar över KD rollen efter Nylin, en roll jag tror skulle passa honom perfekt. Bra ansikte utåt, kan hantera partners och sponsorer och kan sporten. Fyller väl de flesta kriterierna för en KD? Att han kommer in redan nu ser jag som ett plus, då kan han kör igång direkt efter Nylin och vi slipper någon längre upplärningsperiod.
Återigen. Det var en FRÅGA?
som hörde till tråden om diskussion om seriösa rykten.
Heino är väl ett seriöst rykte?
Eller?![]()
Det där låter mer som en kommersiell chef. Och inte så mkt KD.
En fråga som inte behöver ställas om man läser mitt inlägg ordentligt.
Läs en gång till varför jag inte vill ha Heino. Skriver jag ett enda ord där jag ifrågasätter Heinos kvaliteter som målvaktstränare?
Nej.
Ergo. Onödig kommentar/fråga.
Läs @lejacques svar ovan. Har du fler frågor använd DM.
Hur då?
En kommersiell chef ska väl underhålla de delarna mer än KD.
KD är chef för både den dagliga verksamheten (sporten) och försäljningsavdelning. Tänk VD. Nylin har varit med fokuserad på försäljning än sporten. Med Hult hade vi fått någon som kan båda delarna.
Sen avstår jag att gissa hur bra han skulle utföra dessa uppgifter.
Jojo så långt är jag med. Jag bara tänker. Att i de fysiska mötena lägger sig inte KD i. När det gäller att möta upp sällskap i logerna så sköter den kommersiella chefen den saken. Med kanske inspel av KD.
Har läst ditt inlägg men fattar inte riktigt hur du menar? Du ifrågasätter inte heinos kvaliteter som målvaktstränare, men vill inte anställa honom eftersom han har “koppling” läs jobbat med blomman tidigare.
Tycker att det är ett ganska dåligt argument för att man inte vill ha honom. Oavsett blommans vara eller icke vara nästa säsong.
Du har förstått det 100 procent korrekt. Sen behöver du inte hålla med.
Jag vill iaf inte ha Blommans kompisar, tillika ja-sägare i föreningen. Vi har tillräckligt med sådana.
Tycker mig ha hört Heino flertalet gånger referera till Anton som en ”god vän” i hockeymorgon. Det är en varningsklocka för min del
Okej,
Jag förstår din ståndpunkt och som du säkert listat ut så håller jag absolut inte med, då jag tycker att det är att vara ganska trångsynt. Det är som att enbart tacka nej till challe berglund i båset pga av hans vänskap med kent.
Med tanke på att Liljander har Blommans rygg, Stillman har Blommans rygg (som Blomman ”tog med sig” tillbaka till HV, plus en hel styrelse, samt att vi vad det verkar systematiskt gör oss av med ”obekväma” spelare som inte följer Blommans linje, så tycker jag Heinos kvaliteter som målvaktstränare blir mindre intressanta i det här fallet.
Vi har som jag skrev byggt ett lag och förening beroende av Blomman. Vi behöver ha in oberoende folk som faktiskt vågar gå emot strömmen.
Det lär inte Heino göra vars vänskapsrelation lyser igenom totalt i Hockeypodden. Han kan INTE kritisera HV, fast vi uppenbart är ett av seriens sämsta lag. Är han så bias i en ”oberoende” hockeypodd undrar man ju hur illa det kommer vara om han får jobba nära Blomman.
Ja man kan definitivt kritisera challe för att han är polare med knet. Guilt by association. Inget konstigt alls. Vill man inte ha samröre med person X, umgås inte med folk nära person X.
Så tränare och ledare ska behöva säga upp sin bekantskapskrets för att bli accepterad och välkommen i föreningen? Är vi inte ute på jävligt hal is nu? Denna diskussionen har ju spårat nu.
Absolut inte.
Ett företag har en dålig underpresterande chef som de anställda vill bli av med. Företaget svarar med att ta in chefens kompis, vilket stärker chefens roll i företaget.
Jag vet inte om de anställda blivit överlyckliga.
Grundfrågan är fortsatt: Vill vi bygga en organisation beroende av Blomman, eller oberoende?
Diskussionen är således exakt densamma som när vi exempelvis diskuterade Chris Abbott och huruvida det är klokt eller inte att ta in hans bror som HC. Tar man in folk med nära relationer till varandra så finns det två risker som jag ser det:
Det där var en väldigt underlig vinkel på diskussionen. Hur kom du till den slutsatsen?