Jasså tycker du? Det va så jag tolkade er. Alla personer som Anton känner är inte välkomna för Anton är dålig HC, ungefär så. Om en ny ledare ska in måste föreningen kontrollera vänskap etc. Eller tolkar jag er helt fel?
Som svar till lejacques, punkt 1, Hult har väl redan förespråkat den valda vägen. Var det inte så han sa i sin första intervju? Han stöttar allt och alla typ.
Ja, och det tycker jag är jätteproblematiskt, vilket jag skrev samma dag som jag såg hans uttalande. Den diskussionen kan vi ta vidare i Hult-tråden om du vill.
Men som sagt. Vad tycker du? Ska vi bygga en förening beroende eller oberoende av Anton?
Och då behöver vi även ha svar på följande.
Vill du ha kvar Anton?
Om svaret är ja förstår jag om du inte tycker det är några problem med att bygga en organisation med hans polare.
Om svaret är nej. Du ser inga som helst problem med att man stärker Antons position i föreningen genom att ta in fler ja-sägare runt honom?
Är det inte ganska vedertaget att vänskapliga band har en tendens att sätta vissa parametrar ur spel?
Jag tenderar att ha mer överseende med människor som jag har en vänskaplig relation med. Överseende med hur de beter sig, vad de presterar och hur jag bedömer deras möjligheterna i framtiden.
Vänskapliga band behöver inte nödvändigtvis endast vara negativt, men det förutsätter att det vänskapen bygger på är något man vill ha mer av.
Vad jag tycker är helt orelevant för jag kommer nog ha fel oavsett. Men jag tycker det är en kraftig tankevurpa om vi ska granska eller bedöma nya ledare baserat på vilka deras vänner är, förstår mig rätt nu. Jag vill att föreningen ska lyckas som alla andra sen vem som känner vem är väl skit i samma, bara dom lyckas med uppgiften. Sen tror jag inte föreningen väljer aktivt anställa någon bara för att den personen har en nära bekantskap med ex Blomman.
Men ja jag fattar vad du/ni menar med X personer. Om vi tycker att X som är SC suger hästballe anställer sin bästa polare och ger han rollen som HC, då blir det ju dubbel balle av allt.
I det här fallet. Vi vill inte ha mer av Blomman. Ergo. Vi vill inte att fler som följer hans linje kommer in i föreningen. Heino har med all tydlighet i Aftonbladets podd visat att han är en Blomman-vurmare. Vi har tillräckligt med såna, så det räcker och blir över.
Så i min värld är det här så långt från en tankevurpa man kan komma. Snarare så logiskt det kan bli.
Okej. Nu är ju Heino målvaktstränare för vissa men skit i samma. Lek med tanken att vi har väldens bästa SC på kroken, han har världens bästa statistik du kan gräva fram. Han är oslagbar etta överallt men vi har en varningsklocka som ringer, han känner HC i HV71 nämligen Blomman. Enligt dig är han inte aktuellt för han kan förespråka Blommans valda väg då dom är vänner?
Vi tänker och tycker olika, bara att gilla läget. Lite roligt ändå att du alltid måste få sista ordet och enligt dig alltid har rätt och alla andra har fel.
Om vi säger att vi har världens bästa sportchef på kroken så skulle nog den sportchefen entlediga Blomman så fort han fick möjlighet. Det skulle gissningsvis alla sportchefer på normalnivå gjort vid det här laget. Men om han känner Blomman och har en relation till honom. Ja, då kan det ju bli svårare att ta det där självklara beslutet. Så som svar på din fråga: Jag skulle nog vara skeptisk.
Ang. det sista. Eftersom det är helt irrelevant för diskussionen och tecken för nån form av frustration gentemot skribent tar jag det vidare i dm.
Personligen tycker jag denna tråden är kass och överflödig.. Imo ska det finnas en tråd för seriösa rykten där det bara publiceras just detta, inget snack och inget annat. En drömtråd där det också likt namnet kan snackas friare om egna förhoppningar (på en rimlig nivå) samt en tråd om lagbygget där samtliga diskussioner har fritt fram om rykten, färdiga spelare in/ut, kedjekonstellationer, potentiella värvningar osv.
Jag antar att detta är en del av planen som Stillman snackade om, som man jobbar stenhårt på för att lösa det här.
Oavsett vad man tycker om Agnes och Hults återkomst i föreningen, och vad man tycker om deras prestationer tidigare osv., så är det ju bara att konstatera att detta är ytterligare ett tecken på att föreningen är i fritt fall. Ingen av clownerna som är kvar i ledningen vet eller förstår vad som kan och måste göras avseende nånting. Därför har man tvingats ta tillbaka dessa två, eftersom dom trots sina brister ändå varit med förr och har nån form av bild av och koll på hur man driver en förening. För det har ju uppenbarligen och bevisligen inte knallkorkarna till spillror som är kvar av ledningen av föreningen nån koll på. Alls.
Finns liksom inget kvar att säga nu. Kaoset är lika fullständigt som totalt. Det känns fullbordat på något märkligt sätt. Bara blunda, andas och hoppas på att mardrömmen snart är över.
Att få in en “oberoende” tränare är nog en önskedröm i Hockeysverige. Alla känner alla mer eller mindre. Vi har testat tränare utan tidigare koppling till klubben och det har inte heller funkat.
Som @FordMustang64 skrev i ryktes-tråden är vi intresserade av McLaughlin i Växjö till nästa säsong.
Bra värvning om vi skulle få in honom. Skulle väl helst se honom som 3c eller 2c. Han är iallafall en riktig center vilket är positivt. Dock 30 år gammal. Gillar inte Hollywood-namnet heller, men är han bra på och av isen är det inget problem. Lite coolt.
För att göra detta lite mer On-topic kan jag slänga in att han har rätt dålig tekningsstatistik, runt 42.5 procent. Jag vill ha en bra tekare (läs Dickinson)