Vad ska han i allsvenskan att göra?
Glöm inte #15 Dan Sexton
Kan vi räkna in Halbgewachs, Hardy Häman Aktell, Ben Thomas och Zach Giuttari också?
Han skulle säkert vara en stabil andra tredje center likt Shore eller Kero. Men om vi nu vill bygga en ryggrad med kontinuitet är det inte isf bättre att leta efter svenska centrar som kan stanna länge?
Låt mig gissa.
Lockas till HV med större roll som 1C. Samtidigt väljer man att bryta kontraktet med Rousek. Tillbaka på ruta 1 ?
Varför skulle man bryta kontraktet med Rouseks?
Finns ingen anledning, så väldigt orimligt egentligen. Men man vet aldrig helt säkert med HV. Det skulle väl endast vara om Lukas själv vill bryta.
Jaha ![]()
Brogan Rafferty låter verkligen som en skådespelare i någon Netflixserie om något drama i en småstad ![]()
Varför hade han inte 16 istället? Hade aldrig godkänt det om jag var Henrik Evertsson ![]()
Mycket OT nu hörni. Vi håller oss till det seriösa att diskutera kring här i denna mer heliga tråd.
McLaughlin kan säkert bli bra, men i vanlig ordning beror det ju helt på i vilken roll man ser honom.
Känns betryggande att Liljander doubles down på det inslagna spåret och den uttalande målsättningen att ha ett lokalt förankrat lag med minst 50% egna produkter…..
Double talking jive, mf.
Lätt att hitta en center med anknytning till byggden / föreningen som är rimlig att lyckas få hem.
Växer inte på träd direkt.
Men NEJ! Inge mer C/FW för i bövelen!
En stark centerlinje är omodernt
Att folk fortfarande tror här inne att spelare står på kö för att få spela hos oss..
Ne men vi kan ju gå på hemvändar spåret och plocka salmi lilja från Mora som vår andra center för att få egna produkter. Eller så inser vi vår position och går för en väldigt skicklig och smart center från Växjö.
Ungefär så lät det när vi skulle värva Linus Lindström också… Skicklig och smart. Precis som i fallet Kloos.
Alla är nog smärtsamt medvetna om HV:s position i näringskedjan. Ingen påstår att vi ska värva Salmi. Däremot klingar Liljanders snack om HV-hjärta falskt när man medvetet väljer bort egna killar, alternativt slarvar bort dem, för att sekunden senare sikta in sig på spelare som McLauglin, Lindström och Kloos.
Tycker det blir mer och mer uppenbart att laget ska byggas kring Liljander och Blomman som nyckelpersoner. Det där med HV-hjärta och en stomme av egna spelare är lågprioriterat. Liljander och Blomman skiter högaktningsfullt i HV, och dess kultur och historia. De leker managerspel.
Så vem mer än AP har BL slarvat bort?
Nu skojar du va? ![]()
Hugo Pettersson? För att nämna en. Om vi fortsätter på hjärta spåret lägger vi till LaLeggia och Viggo Gustafsson. Sen var behandlingen av Engsund direkt ovärdig.
När vi pratar egna produkter alltså.
Träff : Ett beslut som inte ligger i HV’s händer.
HP 26/27 : bedrövlig i 5v5. Bra att komma iväg och förhoppningsvis återvända en dag.
Reber ” egen produkt” : hemlängtan alamaba
AP : ett misslyckande av HV 100%.
missar jag någon ? Annars vet jag inte varför du måste undra om jag skojar…