Vinnie letteri tror ja inte kommer spela i Hv, jag TROR han kommer få NHL chans igen.
Jag med, tyvärr.
aj aj aj, ditt hockeyöga sviker dig lite här märker jag. Linus Lindström är en så brutalt mycket bättre hockeyspelare än alla i vår värdelösa fjärdefemma. Hoppas verkligen att Linus får bevisa det för dig i år. Som exempel, tror du något annat lag i SHL hade signat Hampus Eriksson? Jag hoppas verkligen att han är tänkt att sitta på läktaren. Som Lajques var inne på i någon tråd. det är bara att hoppas att vi inte får skador längre upp i hierarkin för ska dessa spelare i fjärdefemman fylla på uppåt vid skador så blir det inte kul.
Aja, fan vad tråkigt att mitt “hockeyöga” svek mig. Tur att du sitter inne på den där unika kombinationen av SHL-scout och sportchefskompetens som resten av hockeysverige verkar sakna. Jag får helt enkelt hoppas att Linus kan förlåta mig när han dominerar ligan från fjärdekedjan. ![]()
Nu är vi ot.
Brukar ofta hålla med dig, men här körde du i diket lite ![]()
Det var absolut en överdrift, han har gjort det förhållandevis bra i den självkörande maskinen Skellefteå. Det ska man inte ta ifrån han. Men mitt “dåliga hockeyöga” har tyvärr inte sett skymten av den spelaren i HV71, och då spela han ändå 44 matcher iår.
Förhoppningsvis beror det främst på tränare, där vi möjligen kan se en förbättring hos Lindström. Och då är jag inte feg för att bjuda in han i en fjärde eller till och med tredjekedja. För mig är inte fjärdekedja cementerad, snarare långt ifrån. Men sett till vad jag såg förra säsongen, så är min fjärdekedja för tillfället som jag ovan skrev.
Jag vet inte vilket hockeyöga som kan se något positivt i den Lindström vi fick se förra säsongen.
Ska rama in den.
Ska ätas omgång 10 när Hampus är i publiken eller HA.
![]()
Det man ska ha med sig när man bedömer Lindströms första säsong i HV är den besvärliga skada han åkte på under slutet av hans näst sista säsong i Skellefteå.
Han missade sommarträningen 2024, rehabade fram till mitten på hösten, men då han inte blev bättre, genomgick han en operation så under sitt sista Skellefteå-år, spelade han endast två matcher.
Även under sitt första år i HV, missade han p g a skadan, den värdefulla sommarträningen. Så, två missade sommarträningar i rad har nog varit förödande för Linus.
I år är han helt frisk och skadefri och kommer få den grundträning han så väl behöver. Vi får väl ändå hoppas att han kommer upp på sin “skellefteånivå” kommande säsong. Då blir han väldigt nyttig för laget.
Precis. Tror fan att han gjorde mål mot oss i nästan varje match när vi mötte SAIK några år där, det kändes i alla fall så.
Alltid så med spelare med HV-anknyntning. Även om anknytningen i detta fall kom efteråt, precis som med Pasic ![]()
För helvete! Ni har sladdat ut i diket i denna tråd.. Återgå till att diskutera seriösa rykten här. Tack!
Kan vi sluta använda denna tråden för strunt?
Mysk jagas tätast av HV och LHC.
Borde bli HV kan jag tycka. Tar ca 1h med bil från Rouseks hemort till Livitvinov där Mysak växt upp. Båda borde känna till varandra. Tjecker unite!
Ge mig Luke Philp också så är jag klart nöjd!
Mysak följer även Rosek på instagram men det kanske inte säger något
Dessa två hade ju lyft Hv enormt. Rousek måste smöra nu.
Där har vi 2a centern! Hoppas.
Philp - Rousek - Mysak - Lindström vore en riktigt stabil centerlinje!
Hur säkra är vi på att Philip och Mysak är riktiga centrar nu då?
Mysak har ju stora bud från Tjeckien, men det verkar väl vara för honom som för svenska spelare i samma ålder som vänder “hem” från Nordamerika till Schweiz; de anser att de inte är redo att dra hem än.
Hult jagar två toppcentrar!? Dra mig baklänges på en skottkärra med punktering!
Får vi både Mysak och Snuttephilpen ska jag springa naken runt @Diabolics Tesla!
