Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Hur bra är egentligen Mysak?

Vad får man betala för en sådan?

En säsong där han Blixtrade till ordentligt, utöver det är jag inte imponerad. Förvisso sägs han vara en grym tvåvägscenter vilket inte hade varit fel.

Hade ju hellre tagit en Lettieri om de ligger i ett hyfsat tätt spann pengarmässigt. Eller?

Han följer även Vrana… tyvärr

Det vet vi först när han satt sina skridskor på isen. Av enbart stats JA, men har inte sett någon av dem spela och därför litar jag helt på att värvningsteamet gör rätt bedömning om vad vi behöver.

Men av historia, så väljer jag hellre en tjeck än en atlant :slight_smile:

Mys-Janne som andra center känns bra :grin:

1 gillning

Precis som Phelp en cirka 25 poängsspelare.
Phelp har bra acceleration men låg topphastighet. Mysak relativt svag skridskoåkare överlag enligt rapporter men jag tycker att nordamerikaner är hårda mot mindre spelares skridskoåkning. Finns dock ingen objektiv data för Mysak som jag kan hitta. Beskrivs i övrigt som en generalist som är bra på allt utom just skridskoåkning.

Mysak och Phelp är riktiga tråkcentrar och precis vad jag önskar mig. Får vi bara en hållbar centerlinje kommer resten av gänget explodera.

1 gillning

med alla kameror på inspelning… naturligtvis.

2 gillningar

Philp och Mysak.

Mao ingen Lettieri

Tror inte han kommer till Shl alls.

1 gillning

Tycker man kan ha lite is i magen här angående Mysak. Tror det kan finnas mer intressanta alternativ om någon vecka när alla slutspel är klara.

1 gillning

Tror jag med. Inte jätteimponerad av Mysak direkt. Såklart uppgradering, men ifall man kan få bättre så kör!

Mysak har burit C och A vid flera tillfällen, finns säkert en ledarfigur i honom.

Klart man hellre hade tagit Lettieri med känns ju inte SHL aktuell.

1 gillning

Ni som inte är imponerade av Mysak, vad baserar ni det på? Bortsett från EP.

Personligen har jag inte överdrivet bra koll på han, kul att höra vad ni vet som en annan missat!

2 gillningar

Han producerar sämre än Holzapfel. Varningsklockorna borde ringa tycker man

Vi har spelare som kan producera poäng, vi behöver däremot spelare som kan hjälpa dem att producera poäng.

Likt Mysak

5 gillningar

Precis. Behövs inga målkanoner på Center.

Philp

Mysak

Rousec

Linus

Det är ungefär 200 ggr mer habilt än vad som ställdes ut på isen ifjol. Ror Hult iland det så sitter jag nöjd i gnällsoffan och byter team till #glasetärhalvfullt.

Woods, Kloos, Ang, Hepo & Co får hålla klubban i isen å står för kassarna.

8 gillningar

Får vi in Mysak kommer Rousek gå ut på kanten. En hel Linus är definitivt bra för en tredjekedja.

Räknar härmed in Philp x2 plus Mysak

Rousek - Mysak - Kloos (Tjecking-line)

Philp - Philp - Ang (Kanadakedja)

Hepo - Lindström - Woods

OSL - Laz - Pasic

WIN

Ericsson

Davidsson (utlåning)

Johnssen (utlåning/bryt)

SHL’s dyraste FW sida? Troligtvis

4 gillningar

Köper den delvis.

Men inte att Laz el Hampus klarar av att lira Center i SHL.

Så vill nog ha Rousec centralt tills Magnetoft e klar :slight_smile:. Hoppas han får en rejäl chans och tar den på försäsongen. Då kan vi flytta ut Rousec på vingen och börja hyra ut folk till HA…

2 gillningar

Holzapfel var en av de mest underskattade spelarna jag sett I HV-tröjan. Lite Kero-stuck, inte särskilt flashig men stabil. Om Mysak är av liknande kaliber så känns det ändå tryggt. Sen så finns det såklart hetare spelare men Mysak hade gjort vår bleka center/forward-sida bättre. Verkar, utan att ha någon koll, besitta lite ledaregenskaper också vilket inte är fel.

7 gillningar

Hur långt kontrakt Skriver man med Philp tror vi?

Två år?

Fortfarande massa skit och blaj här.

Vi diskuterar ENBART rykten här! Allt annat får ni ta i berörda trådar. Allt annat rensas from nu!

10 gillningar