En säsong där han Blixtrade till ordentligt, utöver det är jag inte imponerad. Förvisso sägs han vara en grym tvåvägscenter vilket inte hade varit fel.
Hade ju hellre tagit en Lettieri om de ligger i ett hyfsat tätt spann pengarmässigt. Eller?
Det vet vi först när han satt sina skridskor på isen. Av enbart stats JA, men har inte sett någon av dem spela och därför litar jag helt på att värvningsteamet gör rätt bedömning om vad vi behöver.
Men av historia, så väljer jag hellre en tjeck än en atlant
Precis som Phelp en cirka 25 poängsspelare.
Phelp har bra acceleration men låg topphastighet. Mysak relativt svag skridskoåkare överlag enligt rapporter men jag tycker att nordamerikaner är hårda mot mindre spelares skridskoåkning. Finns dock ingen objektiv data för Mysak som jag kan hitta. Beskrivs i övrigt som en generalist som är bra på allt utom just skridskoåkning.
Mysak och Phelp är riktiga tråkcentrar och precis vad jag önskar mig. Får vi bara en hållbar centerlinje kommer resten av gänget explodera.
Det är ungefär 200 ggr mer habilt än vad som ställdes ut på isen ifjol. Ror Hult iland det så sitter jag nöjd i gnällsoffan och byter team till #glasetärhalvfullt.
Woods, Kloos, Ang, Hepo & Co får hålla klubban i isen å står för kassarna.
Men inte att Laz el Hampus klarar av att lira Center i SHL.
Så vill nog ha Rousec centralt tills Magnetoft e klar . Hoppas han får en rejäl chans och tar den på försäsongen. Då kan vi flytta ut Rousec på vingen och börja hyra ut folk till HA…
Holzapfel var en av de mest underskattade spelarna jag sett I HV-tröjan. Lite Kero-stuck, inte särskilt flashig men stabil. Om Mysak är av liknande kaliber så känns det ändå tryggt. Sen så finns det såklart hetare spelare men Mysak hade gjort vår bleka center/forward-sida bättre. Verkar, utan att ha någon koll, besitta lite ledaregenskaper också vilket inte är fel.