Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Om det nu är Stefan Klockare som är tilltänkt assisterande som det ryktats om, så borde han väl presenteras när som? Det är ju snart en vecka sedan Tre Kronor förlorade.

1 gillning

Kan att ha och göra med kontrakt, dvs att kontraktet med landslaget inte går ut förens en vecka efter VM eller liknande. Var det inte något liknande med Rahm förra året?

Vi måste nog förlänga med Teden enbart för att det ska finnas en Jönköpingsdialekt bland våra forwards. Det där ser ju plastigare ut än Lakers.

3 gillningar

Det är där vi är nu. Totalt identitetslöst.

Våra egna spelare verkar ju inte vilja spela i HV, och den manegen har vi till stor del krattat själva.

6 gillningar

Handlar det om att prata jönköpingsdialekt så kan jag ställa upp betydligt billigare än Teden. Låt Teden göra något annat nu efter en lång hockeykarriär. Allt snack om plast. Är Rousek, Kloos och Borgman m.fl. plast? I min bok är det skickliga hockeyspelare. Jag tycker HV ska satsa på unga egna spelare samt junior och ungdomsverksamhet för att på sikt få en kärna av spelare som är fostrade i klubben. Men nu vill jag se bästa möjliga lag på isen som kan se till att hålla oss över kvalstrecket. Jag skiter fullständigt i vad det står för födelseort i passet och vill inte se spelare i HVs A-lag vars enda merit är att de pratar jönköpingsdialekt och är “egna” spelare. På sikt måste vi komma tillbaks till en stomme av egna spelare. Vill bara lägga till att jag själv är från Huskvarna och följt HV under hemskt många år. :blush:

7 gillningar

Vart fan tog våran klubb vägen.? Vi liknar mer cluben och Växjö än Hv..

“Hemvävt” så det förslår. :roll_eyes:

3 gillningar

Mycket OT nu

Leisse lämnar.

14 gillningar

Boba vs Hansen enligt Expressen

Om inte Hansen vinner skjuter jag någon.

1 gillning

Vad fan har boba tillfört? han har kanske gjort mycket bra saker bakom kulisserna???

Erbjuder mig frivillig isånnafall.

han har jobbat deltid, med att kolla HV-matcher och ge feedback, om jag förstått det korrekt

1 gillning

BL out på det? Kanske inte aktuellt dvs inte bestämt så.

Monterar man ner den organisation BL ville ha till förmån för att ev behålla Boba som togs in av Blomqvist så är ju onekligen känslan sån. Men jag har aldrig riktigt fått grepp om skillanden på Leises/Bobas arbetsuppgifter och varför det måste vara delat på två personer.

2 gillningar

Nu står det ju visserligen att han väljer att satsa på sin civila karriär, inte att HV har valt att göra sig av med honom. Så kanske inte ska väga in det här allt för mycket i BLs framtid?

1 gillning

Hansen har ju börjat följa Hv på Instagram igen. Klart han är klar.

11 gillningar

Varför lyckas HV få de mest självklara val till att bli något slags Sophies choice?

Det här ska inte ens behöva vara ett “val”.

2 gillningar

Är ju expressen som påstår detta, inte HV. Det är så media fungerar, förmodligen är valet lika självklart inom HV som här på forumet.

1 gillning

Och Leise ska satsa på ett civilt jobb?

Oavsett om det är av egen vilja eller inte så har han nog bränt sina chanser till ett hockeyjobb de närmsta åren. Dessutom har han tillsammans med Liljander gett Hockeysverige ett skräckexempel på hur det blir när man lägger all sin tilltro till underliggande och avancerad statistik.

Så hans insats i HV har fungerat lite som ett sänke för honom själv och andra som vurmar för den här typen av data.

Det är också ett sätt att göra avtryck.

2 gillningar