Leise säger såhär till JP : – Det stämmer att jag lämnar HV71, men det är inte klart att jag lämnar hockeyn helt och hållet, säger Leise kort när JP-sporten når honom via telefon. Hockeylabbet nästa?
Truppen saknar fortsatt en center utöver värvningen av Noah Philp, som lär bli offentlig inom kort.
Sanny, i sin nya roll.
Jag tänkte på en sak; om det enda som kan stoppa Noah Philp till HV är att han får ett NHL-avtal, innebär det då att han inte kommer presenteras förrän efter 1:a juli? Det är ju då free agent-marknaden öppnar där borta.
En jävla lättnad att slippa Leise. Usel från början till slut, en mängd konstiga uttalanden i diverse media och en allmänt konstig rekrytering.
Full fart, in med Hansen!
inlägg raderat
Fan vad mycket OT det är i den här tråden. Blir ju besviken flera gånger om dagen när man går in och läser här.
Mysak känns ju inte jätte spännande när man hör Henric Larsson snackade om honom i podden.
känns inte han lite trött i sina analyser? jag har inte studerat honom så noga, men det är något med honom som gör mig aningen skeptisk.
De ända Larsson har koll på är siffror. Var vi inte trötta på att bygga lag endast utifrån siffror?
Sa inte Larsson att Mysaks produktion varit bra med en bra miljö, och han tänks väl baras ihop med rousek. Rousek passar och Mysak behöver bara skjuta (Jag vet att rousek inte är lika bra som toppen i AHL men han är en väldigt skicklig playmaker som vi alla vet) och det viktigaste är väl ändå att Mysak håller tätt defensift?
Skulle dock vela motsätta mig angående att Rousek inte är lika bra som toppen i AHL, sett till hans uppgift.
Assist mässigt utgjorde han väl ändå en del av denna topp?
Kollde EP precis han hade ungefär 0,5 assist per match varje säsong i AHL
Jag är inte alls såld på Mysak, mest pga att hans skridskoåkning ska vara ganska begränsad.
Rousek var en stjärna i ahl. Du får tänka på att han bara fick spela i sin egen roll under slutspelen (32 poäng på 36 matcher) medan han i grundserien fick mindre speltid då Buffalo ville utveckla sina mer talangfulla draftval. Den stackars jäkeln fick skola in unga centrar som vinge i tredjekedjan i ett par år innan han gick till HV och fick en annan otacksam roll.
I princip är det bara Pilut och Lehtonen jag känner till som haft sådan otur med lag och roll.
Allt jag läst om Mysak pekar på “en Kero” vilket jag diggar.
Jag tycker absoult att 0,5 assist per match är bra speciellt nu när du tar upp det här om att han fick harva i tredje kedjan (hade ingen aning om detta btw), när jag skrev att han fick 0,5 assist per match anser jag att det är bra. Kollade också AHL assist ligan den här säsongen Rouseks poängsnitt skulle landa in någonstans på 20 plats vilket får anses som väldigt bra om han nu mest fick spela i tredje kedjan med sämre omgivning(hade varit väldigt bra ändå). Nu när man kollar statsen efteråt så får jag nog dra mig tilbaka på min statment att Rousek inte var topp i AHL iaf som playmaker. Overall tror jag att Mysak och Rousek hade fungerat bra ihop.
Håller med dig helt, Mysak och Rousek kan bli en riktig mysig duo!
En rousligt(rysligt) mysig duo…
![]()
Vi har just nu högsta budet på Jan Mysak enligt MP i sillychatten
Jag själv är ytterst tveksam till den värvningen. Släng en massa pengar på Lettieri istället!
Vi kan inte slåss med khl pengarna tyvärr