Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Expressen nämde honom som seriöst rykte för ganska längesen här: HV71 2026/2027: Vill ha klasscenter ✓ Ledarstaben ✓ De kan förlänga

Mig veterligen är han ännu inte avskriven, även om jag också fattar att han inte är en realistisk värvning. Men så länge han inte skrivit på för någon annan är han fortfarande ett seriöst rykte.
Sådeså.

7 gillningar

Ja, där håller jag med dig

Idag vill jag se att Noah Philp är klar så man kan lugna nerverna lite :slight_smile:

4 gillningar

Nyfiken på om HV’s hemsida är offline innan ny spelare presenteras. För så har det vart ett par gånger nu. Udda. Kanske bara random…
Men trillar den ner så blir det F5 hela dagen :slight_smile:

2 gillningar

Den funkar för mig just nu, men ska hålla koll på det du beskriver.

Lär väll dröja 1-2 veckor till presentationen. Han ska väll ha sina out med nhl/ahl klubben först

1 gillning

Jag är mer intresserad o höra om vad Hult säger om man är klar philp eller om man aktivt söker nått mer

Noel Gunler har för övrigt redan presenterats av Aporna nu. Han var alltså lagkamrat med Philp, så det kanske inte dröjer så lång tid. Iofs skrev ju Madhawk att ett NHL-avtal kunde stoppa övergången så vi får la se.

1 gillning

Klockare kanske inte ses som ett seriöst rykte längre efter VGBs podd men han verkar dras mot jobb utanför hockeyn:

1 gillning

Man undrar verkligen vem den assisterande kommer bli… Jag var i princip “säker” på att det var Klockare, men verkar ju inte så?

1 gillning

Trodde också på Klockare men Eriksson kanske ville ha nån annan? Går ju lite snack om att Klockare inte varit så populär bland spelare i landslaget men kan ej bekräfta.

Dock tycker jag det är viktigt att Eriksson får vara med och ta in en ass för teamet som byggs.

Noah Philp måste vara klar på riktigt.
Tog en halvtimme å lista ut att damen som precis börjat följa HV är hans svärmor.
Så fru och svärmor följer HV.
Släpp det nu då HULT!!!
NU!!

25 gillningar

Tyvärr finns väl risken för NHL-kontrakt fortfarande.

Signas han som free agent eller med qualifying offer? Har alldeles för dålig koll på NHL. Men Borgström riskerade väl det sistnämnda?

(Verkar vara QO om Carolina vill signa, annars blir han free agent, UFA i detta fallet)

Visst.
Men sen finns det ju dom som ruttnat på AHL/NHL och vill göra nåt annat.
Rätt övertygad om att Philp är en av dom.

1 gillning

Det tror jag också. Särskilt med tanke på den time-out han tog för inte så länge sedan. Tror han vill ha en omstart.

2 gillningar

Kan inte någon tagga HV på X eller Insta typ? Jag tror att de gjorde så någon gång när någon supporter bad om ett nyförvärv :winking_face_with_tongue:.

Skriver inte här så ofta men följer diskussionerna. Har fått till mig från en som umgås privat med vår nya ordf att Philp är klar (som många redan vet) men också att det enbart är ekonomiska detaljer som behöver redas ut med FBK innan JJ presenteras som ass coach. Har jag fel kommer jag aldrig mer skriva här :wink: Ej brådska med back utan där sitter man enligt min källa väldigt lugnt..

31 gillningar

Inte så ofta, vart femte år :slight_smile:
JJ blir bra som AC. Bonus om FBK får betala del av lönen.

7 gillningar

JJ som HC, Nej tack. JJ som AC, Ja tack.

2 gillningar

Vilken jädrans uppgradering på coachsidan det helt plötsligt blev.

AB out, in NE.

CB out, in JJ

och Rahm, som arbetat med JJ tidigare.

Fan vad bra det kan bli. JJ är ju hyllad som ass. Helt annan roll än att vara HC.

3 gillningar