Forumets säsongskort 23/24 - intresseanmälan

Hej alla.

Skall vi försöka lösa en ny säsong med säsongskort för forumet? Vilka är intresserade? Vad är era tankar?

Ni som mot förmodan inte vet hur det funkar, läs Regler och info om delning av säsongskort

Jag är öppen för att vi ändrar lite i hur vi tidigare gjort så fler kan vara med, men med en mindre insats.

Till exempelvis: Tidigare har varje plats “ägts” av en forumdeltagare. Detta är inte ett måste. Vi kan dela upp det så fem, tio, 20 personer delar på kostnaden för en plats.

Innan har de som “ägt” platserna haft förtur. Dock har de inte gått mer än en bråkdel av matcherna, så många har kunnat låna. Om vi nu har, säg tio personer som alla pitchar in till en plats, då får de naturligtvis också förtur. Men man får ju bara förtur till den andel man pytsat in med, dvs x delat med totalpris.

Nåväl, jag är öppen för kreativa lösningar. Kom ihåg: HV har sponsrat våra platser med 50% av priset. Detta är till för att gagna supporterkultur och möten mellan supportrar.

What say you?

Eftersom jag redan är fördömd så är jag med. Tycker det är trevligt att träffa nya forum-medlemmar och ser gärna att detta lever vidare. Fyra platser är rätt lagom. Kan vara med på åtminstone en biljett.

1 gillning

Jag kan också vara med och sponsra en säsongsbiljett, iallafall om priset (om jag minns rätt, 3000 kr?) är som förra säsongen.

2 gillningar

Bor tyvärr för långt bort och reser oftast i större sällskap men tycker initiativet är jättebra.

1 gillning

Jag kommer kunna gå på högst någon enstaka match under säsongen, men öppnar det upp sig är jag gärna med.

1 gillning

Så, det vi behöver vet nu är:

Hur många kan tänka sig vara med, ekonomiskt, genom att ta en del av kostnaden för detta projekt? Alla behöver inte gå ion med lika mycket.

Som det ser ut nu så är följande med:

@Erdball - mostvarande kostnaden för en plats (inklusive rabatten)
@NightWalker - mostvarande kostnaden för en plats (inklusive rabatten)
@Diabolics - mostvarande kostnaden för en plats (inklusive rabatten)

Haard? Var ditt inlägg ett erbjudande om att vara med ekonomiskt eller bara nyttja platserna? För det senare behöver man inte signa upp sig för :slight_smile: Den möjligheten har alla på forumet, när vi väl skaffat platserna.

Vi har tidigare haft fyra platser, vilket vore trevligt framgent oxå, så det vore bra med lite fler sponsorer. Och jag går gärna in med en mindre del detta år, typ en halv plats, om möjligt. Jag behöver inte pröjsa för nästan 2 som jag gjorde förra året :wink:

Jag tycker det här verkar vara ett trevligt initiativ så jag pitchade in en liten slant. Jag tycker inte jag hade råd med 1971sek så det blev något mindre. Hoppas fler hakar på!

1 gillning

Blir tyvärr ingen ekonomisk stöttning från mig denna säsongen, som student och småbarnsfar behövs varje slant jag kan avvara :sweat_smile:
Men nästa säsong är jag gärna med och stöttar, om samma initiativ tas då!

1 gillning

Tack Henke!

Det roliga är om vi gör det tillsammans. För varandra, för HV.

För att klargöra kostnadsläget:

Vi har tidigare fått 50% i rabatt på våra platser. Priset har varit 2800kr per plats.
Jag har skickat en förfrågan om priset detta år. Väntar på svar.

Som det ser ut nu, givet att jag “tvingas” gå in med 100% av en plats, så saknas 2300kr för att få till fyra platser.

Skicka mig ett meddelande Klicka på min dumskalle, så dyker “meddelande”-knappen upp, så skickar jag swischnummer.

Screenshot 2023-08-04 at 14.05.02

Jag kan ta en halv biljett, (kan ta en hel oxå om det behövs)

2 gillningar

Underbart. Nu är vi snart framme. Dock finns det plats för fler att bidra. Både jag och Riwi är ju sugna på att köra en mindre insats detta år.

Hugg i.

Så, nu har vi följande intressenter som gått in och stöttat via swish eller bara “commitment” här i tråden:

@Erdball - mostvarande kostnaden för en plats (inklusive rabatten)
@NightWalker - mostvarande kostnaden för en plats (inklusive rabatten)
@Diabolics - del av plats
@RiWi - del av plats
@Henke67 - del av plats
@CarlRune - del av plats

Jag gillar detta. Fler som bidrar, en mycket bättre lösning då vi gör detta tillsammans.
Jag kommer återkomma med ett förtydligande hur vi på ett rättvist sätt hanterar förtursmodellen för de som stöttar ekonomiskt.

1 gillning

OBS:
Fler får gärna vara med, vi har på inget sätt satt stopp för fler att bidra! Vi kanske till och med vill expandera till fler platser?

Jag kommer möjligtvis lyckas ta mig till en hemmamatch den här sidan nyåret om stjärnorna vill, men jag kan tänka mig att bidra en slant ändå för den goda sakens skull.

1 gillning

The more, the merrier, som Bobby säger.

Är tyvärr i samma sits som Haard här med långtidssjukskriven fru, samtidigt som jag studerar. Med andra ord så är ekonomin hyggligt ansträngd.

Önskar jag kunde hjälpt till, men hoppas fler kan stötta detta projekt som är behjärtansvärt! Har fått äran att nyttja platser vid ett par tillfällen och det är väldigt trevligt att möta andra forumskribenter IRL!

1 gillning

Det växer, Dysso är senaste in.

:pray:

1 gillning

Det bästa är att jag räknar med att få träffa många av er någon gång under säsongen och heja fram HV tillsammans.

3 gillningar

+1

1 gillning