HV Dagen: HV71 - Rögle BK

Dåligt PP idag eller?

Bara jag som har känslan att om detta Rögle tar sig till slutspel kommer de göra en “AIK”?

Ja.

Jag vet att det är försäsong men den här matchen borde vi vinna.

Verkar vara Rögle som vill vinna just nu

Tack.

Straffläggning väntar

Fan då.

Jaha, dags för domedagstexter om att vi hamnar i kvalserien etc :wink:

Nej skämt åsido, målvaktssidan är ett stort lyft från de senaste två säsongerna, Wesslau spelar stabilt längst bak och det inger trygghet hos backarna

Ganska jäkla trött match ändå. Totalt onödigt att spela en helt oviktig match mot ett lag som Rögle mer än att de håller igång matchflåset ordentligt. Hade varit mycket roligare med ett lag som FBK som man aldrig vill förlora mot.

Någon som vet publik siffran?
Med tanke på att det är freebee så lär det vara möe, lördag och allting :wink:

5800 skrev skribenten på helsingborgsposten

Detta var ju ingen viktig match precis…
HV71 ska ju inte spela 110% nu, bara onödigt då skador och annat skit kan uppstå!

Det är på torsdag då vi ska gå för 110% och köra över dansbandslaget :slight_smile:

exakt, har startat matchtråden redan nu där vi också kan ta uppsnacket :wink:

Grattis till första inlägget SirWard :wink:

5800 på plats idag, första perioden var helt okej sen var det ganska uselt spel från HV, båda målvakterna storspelade som väntat

Tackar men lär inte komma upp ändå i Pawhlens nivå :wink:

Det kommer ingen göra… :smiley:

Detta är hv71, jag är inte ett skit orolig pga denna dåliga match. Hv kan inte spela top hockey mot
Icke “respekt givande” lag och har aldrig kunnat. När andra top lag leker sönder timrå mora växjö ect så
Förlorar hv för att sedan smiska toplag matchen efter…konstigt och lite tråkigt men sant

Viktigare att slå toplag dock hade hälst sätt hv krossa alla dock för jag är ett bortskämt hv fan

Jaha, matchen var tyvärr lika tråkig som den var betydelselös. Hv spelade bra i första och borde ha haft ett par tre baljor upp efter halva matchen. Men sen sjönk tempot och därmed underhållningen efter hand och i egen takt, till att det var stundtals riktigt dålig hockey. Men skit i det, det är i nästa vecka det ska vara bra!

Wesslau och William Karlsson bäst i laget idag.