HV71fans.se

Det går väl använda dom inbyggda för Android/iOS? :beers:
För Windows tryck Win + .

2 gillningar

Måste detta fortsatt ligga fastnålat? Är ju trots allt ett tag sen plattformen byttes. :wink:

Man skulle ju kunna nåla den senaste matchtråden hela tiden så slipper folk återuppväcka en massa gamla matchtrådar.

1 gillning

Det skall inte dyka upp mer än första ggn du loggar in. Som jag minns det så noterar man det, eventuellt klickar bort det, så skall det inte återkomma mer. Funkar det inte så för dig?

Jag ser aldrig den.

Folk behöver nyttja rätt knappar :wink:

Väljer man “senaste” så dyker inget upp som är gammalt

Men det där nålandet blir svårskött. Man glömmer ta bort etc.

Upptäckte precis att nålen uppe i hörnet på tråden är personlig.
Jag har också sett den tråden fastnålad men kunde tydligen ta bort fastnålningen själv.

Man får inte ha bråttom…:sweat_smile:

9 gillningar

Jo jag har sett den i flera år! Men stort tack till @Goddamn som hjälpte mig bort med den! :joy:

2 gillningar

Jag ber om ursäkt om jag drar ner nivån så kraftigt. Samtidigt mäts ju inte jag/alla efter samma måttstock.

“testa han i seriespel, han kan omöjligt vara sämre än tikka.”

Detta får tummen upp - jisses. En varning borde passa bättre.

Det är enligt mig betydligt lägre klass än det jag och många ser/upplever/diskuterar kring AP.

Men jag förstår att jag inte passar in och ska därmed bespara er mina framtida kommentarer och avsluta min tid på detta forum.

Oavsett om vi tycker olika i mångtvoch mycket - så önskar jag er alla en fantastsik HV säsong. För där är vi alla överens - må gott och heja fram vårt kära HV…

3 gillningar

Lite “jag tar min boll och går” över det inlägget? Men nu är vi gravt OT.

Jag flyttar detta till lämplig plats, där diskussioner, ärliga sådana, om hur vi bör bete oss och hur vi bör forma detta forum välkomnas av alla/de flesta. Detta forum utvecklas, vilket är OK, men vi skall inte utarma.

Problemet är ju att du överhuvudtaget mäts om det är så.

Enligt mig för mycket åsikter om vad folk tycker och skriver. Har inte enligt mig varit så mycket att klaga på så att skribenter ens funderar på att sluta skriva.

Bara hoppa över om man inte vill läsa. Inte att någon/några ska sitta och tycka mer och mer tyvärr. Har inte varit några övertramp utan mer OT ibland.

Negativ trend tyvärr. Är ett forum.

1 gillning

Japp, det är användarnas forum. Folket här bestämmer vad som skrivs, vad som är populärt, vad som efterfrågas.

Ingen “mäts”. Att någon känner sig butthurt ibland, det är sånt som händer, även om det som i detta fall inte var riktat mot någon specifik skribent.

En allmän, historiskt befogad, rant i ämnet:

Många är de som kommit hit och tagit sina egna åsikter på för stort allvar och för stor vikt, för att sedan brinna upp i självåsamkat inferno medelst en friktionsvärme från oändligt skav och butthurt. De är trots mängden, en väldigt liten minoritet, jämfört med de som inte självantänder.

En sak skall man ha klar för sig: Detta är inte ett ställa där skribenter kan kräva att få göra sin röst hörd. Fuck that shit. När push comes to shove så kan jag sänka hela denna båt.
Men jag försöker inte diktera saker här. Jag nyttjar mods och andra skribenters input (precis som din ovan CROBH) för att försöka nå någon typ av concensus hur detta bör skötas. Men ingenstans, precis noll ställen, finns det en acceptans från min sida att alla skall få göra sig hörda utan att riskera att bli butthurt. No sir. Inte någonstans.

9 gillningar

@060HV71 Trist om du kastar in handduken. Men som Diabolics skriver. Forumet har vissa ramar. Och det är admins och mods som sätter dem. Jag tror de flesta här som blivit kvar från start har fått sig ett gäng tillrättavisningar och varningar från mods genom åren (inklusive jag själv). Så tror inte att det är skillnad på folk och folk.

Men det handlar inte om att man ska anpassa sig i vad man tycker. Det handlar om att anpassa sig till de regler och ramar som forumet har.

Om vi tar två av de hetaste potatisarna de senaste åren, Hult och Nubben. Mods har varit på folk så fort diskussionen handlat om deras person. När folk dragit in lösryckta grejer som inte handlar om deras roll som sportchef och som inte heller går att styrka med relevanta fakta osv.

Som exempel. Att tycka att Tikka, baserat på hans prestation på isen ifjol, kan bänkas till förmån för vem som helst är inte detsamma som att skriva ut att AP är en diva som sätter sig själv framför laget baserat på sina egna spekulationer och känslor kring ett antal intervjuer han gjort.

Med det sagt. Hoppas du blir kvar. Kul med olika åsikter. Tycker hela den här säsongen känns rätt uppfriskande då vi ser en svängning på forumet. Folk som tyckt lika tidigare tycker plötsligt olika och tvärtom.

9 gillningar

Jag upplever också att det är lite onödigt hårt moderatande mot just det här med att spekulera kring AP situationen. Viss krikit har varit motiverad när det gått över till rena personangrepp mot AP men det har också gnällts väldigt mycket över folk som spekulerar allmänt runt situationen som uppkommit. Är det strängt krav på att man ska köpa allt som kommuniceras officiellt?

Kollat igenom reglerna och ser inte att det skulle vara ett regelbrott.

Klart man inte ska sitta och hitta på saker och utrycka det som sanning och klart att det är bättre med väl underbyggda resonemang, men då de allra flesta har 0 insikt så är spekulation det vi har kvar. Sålänge det är tydligt att det rör sig om just spekulation så tycker jag iaf det hör till vad som man bör kunna diskutera på ett forum om ett hockeylag.

10 gillningar

Samtidigt har flera med insyn beskrivit tillräckligt av situationen för att visa att vissa/huvuddelen av spekulationerna är grundlösa.

Ändå fortsätter folk med dessa grundlösa känslobaserade teorier. Det finns ingen generell eller specifik regel mot det, men samtidigt kan man fråga sig vad syftet är att hålla liv i den brasan?

Att komma in här och se 20-50 nya inlägg i ett ämne där huvuddelen inte hade behövt skrivas om man tar till sig den information som finns tillgänglig, både officiellt och inofficiellt här, är rejält tröttsamt. Samt att det bidrar till att forumet snarare blir ett skvallerforum med grundlösa anklagelser än en plats för seriös diskussion. Och det är väl ingen intresserad av?

Utöver det har jag personligen väldigt svårt för när folk som blir uppmanade att tona ned vissa delar börjar självömka och sätter på sig offerkoftan direkt samt ”hotar” med att lämna forumet.

Jag tror att de flesta här vill ha seriösa diskussioner med nån form av fakta i botten. Att vi moderatorer då går in för att styra forumet i den riktningen är inget konstigt. Snarare tvärtom, eftersom det är vår uppgift. Sen att ett eller annat inlägg som kanske borde ha modererats hårdare ändå slipper igenom beror tyvärr ibland på att de drunknar i floden av (vad jag anser är) grundlösa konspirationsinlägg.

8 gillningar

Precis som @Diabolics lyfte så är det ingen rättighet att få skriva här på forumet. Sen vill vi återigen, givetvis ha ett levande och spännande forum. De flesta här brinner för HV. Sen finns det givetvis stollar som håller på andra lag och ni är alltid välkomna över till den rätta sidan! :wink:

Utan moderering och tillrättavisningar hade denna sidan varit full av skit. Inte av er aktiva skribenter som oftast håller väldigt hög nivå för att vara ett inofficiellt forum men andra personer som av olika anledningar inte finns kvar här… Och som ovan nämnt så slipprar det ibland igenom ett inlägg som inte borde finnas men det är omöjligt att ständigt hålla ögonen öppna.

4 gillningar

Vi ska väll också skriva att det finns saker här som i förtroende skrivs internt och som alltså inte publiceras i någon officiell tråd. Personer som sitter inne med info av ”inre karaktär”. Ibland när vi ”slår ner” på vad vi kan kalla desinformation och lösa rykten så är det just för att vi har trovärdig info att stå på och att vi vet hur saker verkligen gått till.

6 gillningar

Och till syvende och sist, vare sig vi vill eller inte, får vi acceptera att det finns mods och admins som ibland sätter ner foten.

Skitbra att vi vädrar och har synpunkter på forumet. Men hade det varit så jäkla illa så hade nog inte forumet funnits kvar i dess nuvarande form. Så jag köper mods och admins fåtal ingripanden i diskussionerna (även om jag fortfarande är “eeeeextremt bitter” på @Quila efter att han för ett halvår sen tagit bort ett av mina inlägg :wink: :rofl:)

Fin lördag på er ALLA. Väl mött i framtida diskussioner (yes, har ett par ölbärs innanför västen).

4 gillningar

Jag ger fortfarande @Diabolics en örfil varje gång vi träffas för han tog bort ett av mina inlägg för tre år sen… :wink: :joy:

Skämtåsido. Forumet håller överlag en riktigt bra och trevlig nivå. Så vill vi fortsätta att ha det framöver också. Även om vi tappar någon på vägen. :slightly_smiling_face:

8 gillningar

Absolut, det är små små detaljer vi diskuterar nu vad mig anbefträffar. Som hur vi ska ställa upp vid teknik i mittzon etc. Överlag är det ett fantastiskt välskött forum måste jag säga.

Glad lördag på er HV vänner :beers:

9 gillningar

Det buggar rnär man försöker infoga omröstning. Det hackar och har sig.

1 gillning