Typiskt fredagsproblematik. Skål på dig!
Har oxå märkt detta. Blivit nåt fel med den funktionen. Var likadant för ett par månader sen så inget som kommit nu. Oerhört störande.
Sen har jag problem med att navigera i redan skriven text med min mobil. Om man vill ändra eller lägga till text är det väldigt svårt att klicka sig dit man vill. Texten bli markerad och svårt att flytta markören till rätt ställe. Varit så nån månad kanske. Är bara på forumet det är så. Fungerar normalt annars…
Jag testade detta nu i Firefox på mobilen, och där funkar det som det ska. Vilken webbläsare använder ni som har detta problem?
Discourse, dvs forummjukvaran vi använder, är generellt ganska petig med att man använder en relativt ny webbläsarversion. Så ett bra första steg om man har problem är att kolla så att ens webbläsare är uppdaterad.
Använder Safari och har alltid gjort. Har ju fungerat tidigare så måste blivit efter nån uppdatering i så fall…
Kan du dubbelkolla så att det inte finns en nyare version att installera?
Har den senaste.
Såhär ser det ut för mig.
Tack, jag får kolla vidare på det. Blir eventuellt att rapportera en bugg till Discourse.
Har fått en fråga om länken längst upp till vänster, dvs stjärnan, eller bannern beroende på om man är på det mobila eller dator.
Det är uppsatt så att den bilden länkar tillbaka till forum.hv71fans.se, dvs startsidan. Men nu får jag rapport om att detta inte alltid sker utan att man hamnar i någon av kategorierna “Nya inlägg” alternativt “senaste inlägg”.
Någon som kan kommentera hur det ser ut för er?
Jag hamnar alltid på startsidan.
Jag hamnar också på startsidan. Sitter på PC.
Startsidan på telefonen med (Chrome).
Startsidan både på mobil och PC (Chrome).
Funkar perfekt.
startsidan med Chrome på både pc och mobil
Startsidan med appen adroid.
Detta är en individuell inställning som varje användare kan ställa in själv i sina inställningar, under Gränssnitt > Standardhemsida.
Startsida med Microsoft Edge på både dator och android.
Ja, Sveriges bästa hockeyforum. Det är ganska imponerande, all things considered.
Tjoho, lite tankar efter att det för femtielfte gången har blossat upp en diskussion om hur negativ / positiv man bör vara.
Jag tror överhuvudtaget diskussionerna blir bättre om de som skriver (gäller båda läger) fokuserar på att argumentera i sak och men hoppa över att slänga med gliringar som går mot person eller oklart mot forumet i stort.
Exempel. Ev. likhet med verkligheten är bara en slump.
Bra:
“Nu räcker det, AB behöver sparkas, han har och tränarstaben har inte kunna få fram ett fungerade PP på fyra matcher.”
Sämre:
“Nu räcker det, AB behöver sparkas, han har och tränarstaben har inte kunna få fram ett fungerade PP på fyra matcher. Men det är kommer aldrig forumet att inse.”
Sämst:
“Nu räcker det, AB behöver sparkas, han har och tränarstaben har inte kunna få fram ett fungerade PP på fyra matcher. Nu kanske alla optimister på forumet som inte utgår från fakta fattar att jag hade rätt redan för tre månader sedan.”
Och vad gäller svar på “Nu räcker det, AB behöver sparkas, han har och tränarstaben har inte kunna få fram ett fungerade PP på fyra matcher.”
Bra:
“Jag håller inte med. Låt AB&co få mer tid att visa vad de kan göra med PP och offensiven. Det har ju trots allt lyckats sätta en bättre defensiv än på länge.”
Sämre:
“Jag håller inte med. Det ska alltid ropas på avgångar i forumet så fort något inte fungerar 100%.”
Sämst:
“Jag håller inte med. Det är så tröttsamt att några personer ständigt bara gnäller och kräver avgångar på forumet.”
Sveriges bästa forum kan precis som laget i våra hjärtan alltid bli bättre!