HV71fans.se

Jag har inte varit med länge, inte ens ett år ska det tillskrivas. Signade upp i feb i år. Borde ha gjort det tidigare, lätt att vara efterklok. Nåväl, jag har utifrån det svårt att benämna mig själv som ska ingå i “Vi” känslan för att jag fortfarande anser mig som ny. Och det finns ett gäng många åriga rutinerade skribenter i sällskapet som jag har respekt för.

Men just den där VI känslan, den tycker jag vi har betonat på ett bra sätt dem senaste dygnet. Många åsikter har publicerats på kort tid och jag tycker att vi skötte det på ett utmärkt sätt. VI ja, det är vi som som är ansvariga för hur vi vill att klimatet ska vara på forumet. Så jag vill passa på att ge cred till alla, många konstruktiva inlägg som bäddade för bra diskussioner. Också bra av mods som @Quila skrev, att dem är öppna och transparanta i sitt att bemöta kritik och arbeta utifrån det.

Sverige bästa forum, land och rike runt :yellow_heart: :blue_heart:

7 gillningar

Vad har hänt med forumet? Ofta långsamt och står varning för “extrem belastning”. Nog för att det är drag i våra matchtrådar men nog borde det klara av det?

har märkt detta med. började hända i samband med en uppdatering… oklart varför.

Fast det kom aldrig upp under chocken i förrgår. Under en kort tid haglade ju inläggen. Det är i alla fall min uppfattning. Er statistik kanske visar på annat.

Jag ska försöka sätta upp lite bättre monitorering av servern och se vad som händer under matcherna. Har själv inte märkt av dessa problem, så det är bra att ni säger till!

1 gillning

Är detta permanent eller något som bara dyker upp när matchtrådarna är som hetast?

Tyvärr fick jag inte igång monitoreringen i tid till förra matchen, men sedan i lördags kväll har lasten på servern varit väldigt låg så det borde verkligen inte ha varnat under den tiden i alla fall.

Det är bara när det skrivs mycket i trådarna. Som under Abbott gate eller vid match.

2 gillningar

Tack, då fortsätter jag hålla ett öga på det. Får helt enkelt vänta till nästa match eller nästa gång klubben fuckar upp. Oklart vad som kommer först.

10 gillningar

Det blev både och i vanlig ordning.

Höll lite koll på loggar och last och har ändrat ett par parametrar i inställningarna. Hoppas på bättring till nästa match.

1 gillning

Jag fick det meddelandet nu när jag öppnade sidan med forumet på morgonen. Kanske kopplar till antalet olästa inlägg? Ty det var 14 olika trådar med nya inlägg.

en refresh senare så är det naturligtvis borta

Ni ser det säkert i loggarna, men 429 nyss.

1 gillning

Intressant. Detta beror på rate limiting, vilken bara ska kicka in om man gör mer än 25 requests per sekund. Jag antar att du inte satt och toköppnade flikar eller uppdaterade sidan som en besatt?

Om inte, har du några tillägg i din webbläsare som skulle kunna orsaka detta? Exempelvis något av följande:

Browser Extensions that commonly make additional requests:

1. Auto-refresh extensions that periodically reload the page
  2. Price comparison/shopping extensions that scan page content
  3. SEO/Marketing tools that analyze page content
  4. Security/antivirus extensions that scan links and content
  5. Social media sharing extensions that fetch share counts/metadata
  6. Translation extensions that send text to translation services
  7. Web scrapers or data collection extensions
  8. Ad blockers that repeatedly check for new elements to hide

Nope, har inget sådant aktivt. Och nej, är inte överdrivet tokig. :crazy_face:

1 gillning

Raderat

Funkar det korrekt, så att det räknas per användare, eller är det 25 requests per sekund totalt för alla användare?

Det är per användare. Vi ligger betydligt högre än så under match på totalen, och antalet 429:or är långt mycket lägre än mellanskillnaden.

Dock har dessa ökat en hel del på sistone. Jag trodde att det kanske bara var några bottar som hade dykt upp, men det verkar ju vara riktiga användare som drabbat.

Själv har jag aldrig förstått grejen med trådar. Gillade gamla hvfantasten där det bara var högt och lågt med numrerade inlägg. Hade jag läst inlägg 1043 innan jag gick och la mig gick jag tillbaka till 1044 när jag klev upp dagen efter. Skitenkelt. Saker flyter ändå ihop och bara massa jobb för mods. Men det är ju jag.

Det är inte ett så stort jobb för mods, och nej, de flesta håller sig inom trådarnas ämnen, så det flyter inte ihop mer än normalt. Oftast.

Jag tror nog du förstår det här med trådar. Alla ämnen är inte intressanta för alla. Det är svårt att hänga med i diskussioner om alla inlägg ligger efter varandra. Man hinner inte med att scrolla igenom, särskilt inte när det dyker upp över tusen inlägg om dagen, vilket det gör rätt ofta:

3 gillningar

Världens bästa forum :brown_heart:
Vi håller SM-guld klass varje säsong :star_struck:

12 gillningar

”SM-guldsbeteende”, som en vis man sa en gång… :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar