Bluesky, Wow!
Kommer nog att med tiden bli större än Twitter / X.
vi vill inte att instagram-varianten, eller facebook-gruppen kliver in där och skapar felaktiga associationer
Vad är detta?
Vi hakar på den nya sociala plattformen bluesky. En oberoende variant av twitter.
Blir det inte rörigt med en diskussionstråd där också?
Det kommer inte vara någon diskussionstråd där.
Ikväll har forumet det tufft med prestandan igen. Står varning för “extremt hög belastning”
Nybergs rensning träffade serverhallen utanför Luleå.
Uppföljning på händelserna som föranledde Steve att kliva av:
Jag har haft lite konversation med Steve på email efter frånfallet. Han känner sig felaktigt utpekad som att ha använt multipla konton här på forumet, som nämndes av oss mods. Han hävdar att han aldrig haft två konton och jag har ingen anledning att tvivla på att han talar sanning. Det är sant att att två användare dyker upp för den IP som användarnamnet Steve nyttjat, men det har hänt förr att detta är en “false positive”. Så kan ha skett i detta fall också.
Sedan vill jag personligen be om ursäkt för att ha överreagerat i ärendet. Vill Steve åter kliva in i forumvärmen (kanske inte känns så varmt från Steves perspektiv längre dock, vilket är mitt fel) så har vi mods inget att invända mot detta. Vi är inte sämre (bättre?) än att vi kan ändra oss när det blir fel.
Vi vill ha en bred åsiktshorisont här, även om det är svårare att få till än man kanske vill erkänna.
Gillar dig mer när du leker forum-Hitler. Det kittlar så skönt i baguetten då.
Ha, kan nog sätta in en fulstöt lite då och då när det passar
Och framförallt, är det någon som har nåt att säga. Ta det i första hand i PM! Alla har dåliga dagar och som HV-supporter har man många dåliga dagar…
Återigen, ingen är felfri men vi gör så gott vi kan! Sen kommer moderering alltid behövas, utan det hade forumet svämmat över av både botar, svärdfäktning och diverse påhopp. Överlag håller samtliga en förbaskat god nivå i inläggen och som vissa varit inne på, andas innan man skriker ut nånting i affekt!
Ljuset i tunneln när det gäller HV71 är just supportrarna. Kunde lika gärna stått halvtomt i Garden och matchtrådarna haft tio inlägg på en hel match. Keep it up!
Till att börja med det bubblar i mig, och för att hejda mig själv. Så skickar jag med ett tips till oss alla. Artikeln väcker många känslor. Vi behöver alla andas, och andas en gång till samt läsa igenom det vi tänker oss vilja posta innan vi postar. Allt för att hjälpa varandra och våra mods
En fundering: Hur mycket kan det stjälpa laget när vi postar vilka femmor och PP-enheter som testas på träningar? Eller när vi läcker inside om vilka sportchefer som är på möten eller spelare som är på g in eller ut från klubben?!
Jag kan inte annat än att säga att jag själv älskar att läsa denna typ av information. Är en av huvudattraktionerna med detta forum, MEN, kan det ge våra konkurrenter fördelar gentemot Hv?
( greppar efter varje halmstrå nu som ni märker… tuffa tider att vara drabbad av hv-supporterism)
Du kan vara lugn. Varje spelare har sitt unika kodnamn i form av ett nummer och det är endast dessa nummer som redovisas från träningarna. Du hör ju själv - det är vattentätt
Ah smart
Nackdelen för oss är att vårt forum är så bra och att det är lätt att hitta all info snabbt
Ni som kör Chrome på mobiltelefonen. Tillverka en app på hemmaskärmen så ser denna site snyggare ut och funkar bättre.
- Gå till startsidan på forumet i browsern.
- Klicka dela/share
- Välj add to home screen eller vad det heter om ni kör svenska.
Nu slipper ni se adressfält längst upp, eller navigeringsskit längst ner.
Fan, detta gillade jag.
En fråga. Tidigare när man exempelvis ville se vilket särskilt inlägg som någon hade svarat på, så tryckte man på det och man kom till rätt inlägg. Då dök det upp en smidig ”tillbaka”-knapp som man kunde trycka på för att snabbt och enkelt hoppa tillbaka till det inlägg längre ner i tråden där man var och läste.
Den ”tillbaka”-knappen har försvunnit för mig. Är jag helt ensam om det?