Nej, jag saknar också Tillbaka-knappen emellanåt (eller kanske alltid, osäker)
För mig finns det där.
Däremot så finns den väl inte där om inlägget man svarar på är inlägget ovanför.
Fast om du trycker där, så brukade man få upp en gul “Tillbaka”-knapp som tog en tillbaka till där man var och tryckte på pilen i första skedet.
Jaha, my bad.
Jag sitter vid datorn nu. Den har jag nog aldrig sett på datorn. På mobilen använder jag mig av den allt som oftast.
Testade precis på mobilen. Den är ta mig tusan borta här med.
Ok, underligt, men samtidigt, vi uppdaterar den bakomliggande versionen till denna sida rätt ofta. De på discourse är otroligt aktiva med att fixa och dona, inte alltid uppenbart att det är till det bättre.
Men de har en uppsjö av nya funktioner etc, som vi inte använder här. I den ivern kanske de testar att göra om vissa funktioner. Kanske kommer det tillbaka. Jag har ingen koll.
För mig är det tvärtom. På datorn har jag den, men på mobilen har den försvunnit.
Jag hittar den inte heller, men kan det inte vara så att man behöver ha varit en bit från slutet i en tråd för att den skall dyka upp? Dvs den finns där bara om man går bakåt för att kolla något, från ett läge som inte är att man läst sista inlägget?
Dvs att när man klev bakåt så hade man 20+ inlägg kvar till botten, om du förstår hur jag tänker?
Testade den hypotesen: nu kom fyrkanten tillbaka, på webläsaren på datorn. Dvs jag var inte i slutet i tipptråden, så jag hoppade tillbaka några veckor i tiden, och vips, då dök den upp.
Det kanske är så, ja. Jag tycker ibland att jag har den men ibland inte.
Ett annat problem jag upptäckt är att om jag scrollar igenom en matchtråd så börjar till slut sidans “lazy load” att ladda in alla inlägg och jag hamnar på slutet istället för där jag satt och läste
Har samma bekymmer där sen ett litet tag tillbaka