HV71fans.se

Jag kunde inte komma in på forumet heller, det är ju tråkigt.

Jag har redan addresserat detta:

Här annonseras alla störningar:

2 gillningar

Var orolig att vi skulle få sms när HV71s system inte fungerade, då hade man aldrig fått ta det lugnt…

1 gillning

Du måste få lite bättre spridning på din Bluesky, inte en endaste tidning skrev om denna störning! Skandal!

bluesky suger när det kommer till sport. Men det där kan vi vända på, vi kan göra så HV dominerar där, fältet är vidöppet. :wink:

1 gillning

Till och med jag, som ändå har någon form av tekniskt ansvar för forumet, har missat att det varit en störning. Ser heller inget på Bluesky.

Vad hände?

Forumet låg nere någon halvtimma åtminstone på morgon/fm den 9 oktober - det var jobbigt där ett tag, men det gick över :slight_smile:

2 gillningar

sedär, det missade jag med.

kanske får man svälja sin heder och skapa ett hv71fans.se-konto på twitter eller IG, där folk är…

3 gillningar

Ja det tycker jag. Så förändrar vi twitters toxiska miljö till det bättre inifrån.

1 gillning

Så, löst:

https://x.com/HV71fans

1 gillning

Vad är tanken med kontot? Allmänna uppdateraring om eventuella driftstörningar, publicering av bra inlägg osv, breaking news eller alltihopa?

troligtvis det sistnämnda. På BS lägger jag upp starten av matchtrådar (när jag hinner/kommer ihåg) samt :banana: -omröstningar men även vissa “höjdpunkter”.

Vi kanske skall ha en dedikerad sociala medier-general?

2 gillningar

men självklart även driftstörningar…

det kanske är det viktigaste, att folk får reda på varför saker ligger nere. Oftast är det @Winstons fel, ty han är den enda som kan ratta denna skuta. Så när han har tuggat sig igenom sin kätting och rymt, ja då har vi ingen backup för att lösa situationer…

6 gillningar

Forumet omnämnt i senaste JP-podden! :smiling_face_with_sunglasses: :smiling_face_with_sunglasses:

4 gillningar

Sa dom att det var bättre att läsa här istället för JP? :smiling_face_with_sunglasses:

4 gillningar

Sent skall syndarna vakna! Både JP- podden och VGB är nu öppet kritiska mot både blomman och Björn. Det är positivt för det innebär att det sätts press på föreningen att agera, det negativa är att de är alldeles för sena på bollen. De hade bara kunnat läsa här efter halva försäsongen och sen kunnat läsa innantill i en timme för att göra riktigt bra poddar.

Men som sagt, det är oerhört positivt att de börjar bli negativa på riktigt för det behövs om förändring ska ske då aliblab håller varandra stenhårt om ryggen, kosta vad det kosta vill.

1 gillning

Forumet bygger relationer på nätet.

9 gillningar

@mordy föreslog förbud mot ai-innehåll. Tycker det är rimligt åtminstone när det gäller bilder.

Tycker sammanfattningar med källa kan vara ok.

3 gillningar

Det är lite så vi försöker driva detta.

AI-slop är skit rakt igenom, det vill vi inte ha här. Sen kan det finnas tillfällen då något sloppigt skapats i andra sammanhang, och man kan motivera en återpublicering, men regeln bör vara att vi undviker det.

2 gillningar