HV71fans.se

Det är exakt sån här attityd som får folk att ledsna och lämna forumet. Håll högre nivå tack.

6 gillningar

Titta dig i spegeln, läs sedan ditt inlägg igen och tala om för mig vad det bidrar till, förutom att vara lipigt och att ge kollektivet här en känga? En känga som du inte ens har fog för att dela ut, men, det är helt ok att du har fel, man får ha fel.

Du begår precis samma fel som Nopa, med flera. Ni är inte kapabla att separera ut individers åsikter. Ni går in här, ser några som skriver negativt om något, checkar av er jävla box, kommer in här igen, ser samma sak, checkar av boxen igen, utan att fatta att det kanske är (för stunden ett fåtal) olika människor, och inte kollektivet, som har dessa åsikter. Ni väljer självklart inte att checka av de som gör ett positivt bidrag. För varför skulle ni?

Som vi påpekat innan: det går att hitta vilket narrativ man vill här inne. Som fan läser bibeln…

6 gillningar

Detta blir OT, men tycker det är läge att ta upp detta här och nu. Blir det en stor diskussion flyttar jag den till lämpligare tråd. Då nu några skribenter på sistone påpekat saker som att forumet tappat det och att nivån är kass och liknande hade det varit intressant att få dessa åsikter lite mer konkreta och förklarande för sig. Inte minst för att kunna få chansen att se över om det är något vi kan påverka på något vis, eller för att se om det ens är ett problem..?

Vad mer specifikt syftar exempelvis du @etrox på när du skriver som du gör där med att många härinne gått bananas?

Sedan vill jag påminna om att detta är ett forum och syftet är att skribenter ska få vädra åsikter och dela med sig av sina tankar, känslor och idéer. Vi har regler att följa och mods stävjar övertramp av dessa utefter bästa förmåga. Här finns också ett ansvar från gemene skribent att hålla sig inom reglerna men också att vara påläst om dessa. Något vi däremot håller hårt på är att inte begränsa åsikterna härinne eller kräva att alla ska kunna formulera sig ala Björn Ranelid, utan såvida man håller sig till reglerna och kan knappa på några tangenter så är det fritt fram att skriva och vara med i gemenskapen.

Har man åsikter om inlägg och tycker dessa strider mot reglerna så kan ALLA hjälpa till att hålla nivån genom att flagga inlägg.

6 gillningar

Personligen förstår jag inte riktigt varför det är en big deal att skriva att forumet gått bananas och att vissa på forumet spårat ur.

Tänk er att det hände på flashback.

Skulle en moderator då behöva gå in och säga att den som skrev det är lipig och kanske borde dra nån annanstans?

Och sen en annan moderator vilja föra vidare en specifik diskussion angående det.

Ja, jag är beredd att få skit nu, so be it

Antagligen har moderatorer vaknat ur sina id’en redan i november :slight_smile:

Eller får AB ta fram sitt svärd igen för att skydda forumet också

Forumet som opersonlig entitet kan knappast behövs skyddas mer än enskilda skribenter, eller? Tål det inte kritik?

Mer än den jag kommer få nu..?

1 gillning

Vi är inte Flashback så en fruktansvärt dålig jämförelse.

Kan du bemöta sakfrågan ?

Du syftade på mig och tänkte att jag ville ha lite mer att gå på angående vad kritiken mer specifikt gällde för att möjligen kunna reda i det, eller åtminstone se om det ens är något att reda i. Uppfattar dessa typer av inlägg som kritik mot forumet och då vill man ju se om det går att bemöta detta på något vis då det påverkar trivseln. Intressant att du reagerar på det och funderar på vad du i så fall vill bidra med genom ditt inlägg.

2 gillningar

Jag är alltid av åsikten att less is more. Har man inget vettigt att tillföra diskussionen (som i just denna tråd är tankar om potentiella drömnyförvärv) så är det bättre att vara tyst. Särskilt när det gäller att gnälla på stämningen som hade kunnat uppstå/anklaga folk för att ”gå bananas”..

Dessutom så är det en fruktansvärt haltande jämförelse då vi inte vill förknippas med Flashback…..

I ljuset av att Nopa kliver in med rätt obefogad kritik och att jag, i detta fall, påpekar detta, för att sedan någon dag senare se “exakt” samma sak upprepas, för att passa på att ge en känga, det såg jag som en invit att bemöta detta.

Tråkigt bemötande får oftast tråkiga svar. Oavsett vilket håll det går åt. Sen kan man, som jag, vara större än det och inte hugga på betet. Men så var inte fallet denna gång.

Forumet klarar kritik, men den bör ju vara befogad, motiverad och lite mer nyanserad. Alternativt för man fram den på ett mer lättsamt sätt. Med humor. Det går oxå. Min invändning var att sättet den fördes fram på denna gång var lipig.

Feel free att ge adekvat kritik, sådan som vi alla kan ta till oss och göra något åt.

Gudarna skall veta att vi för gott om sådan diskussoiner… drar ideer för att göra detta ställe till något mindre än en ekokammare.

1 gillning

Ja det vart OT, kanske flytta skiten till hv71fans och fortsätta diskussionen där eller radera eländet :slight_smile:

Hela ditt inlägg är väldigt bra. Inte minst de ovan citerade.
Varför måste t ex Diabolics, på forumets vägnar, bli kränkt av det @Etrox skrev?
Jag bara undrar för han har ju rätt!

Man kan göra en liten sak stor genom att svara som Diabolics gjorde, och man kan låta en liten sak förbli liten genom att inte svara på det viset för det försvinner i allt surr.

5 gillningar

Se ovan. @Zico

Du tycker han har rätt. Viktig att inte blanda ihop vad som är vad. Jag tycker han har fetfel, men är öppen för att få det närmare förklarat - ty vill bringa klarhet i om det är något man kan jobba med i det ”kontinuerliga förbättringsarbetet” eller ”slänga i papperskorgen”.

Samtidigt kan jag förstå vad @Etrox försöker säga. Det verkar som om det alltid finns en outtalad regel att det negativa ska lyftas fram som något heligt, och avviker man från detta, gud förbjude, och uttrycker något positivt, möts man omedelbart av misstro och kritik, som om man just ställt till med en liten global katastrof.

Jag försöker ibland slänga in en gnutta positiv energi i diskussionen, trots allt kaos vi alla navigerar, vilket på något magiskt sätt ibland tolkas som att jag är ett troll eller motsätter mig andra enbart för motsättandets skull. Ett slags dagligt underhållningsinslag, om man vill se det från den ljusa sidan.

Ibland dyker kommentarer upp som verkligen påminner en om människans kreativa talang för att notera det helt uppenbara; till exempel när någon tyckte att jag på något sätt kvalificerar mig som en ”sorglig individ”. Jag satt mest och funderade på om jag borde tacka för lektionen i djup psykologisk analys eller bara nicka och gå vidare med mitt liv.

Min avsikt är inte att klaga, jag är faktiskt fascinerad av det hela. Jag vill bara påpeka ett mönster som jag finner märkligt och lite underhållande. Självklart ska kritik kunna hanteras, men det är en viss skillnad mellan saklig kritik och de där överdrivna ”personangreppen” som verkar ha blivit standard hos vissa.

Många av de som älskar att uttrycka negativa åsikter reagerar dessutom som om någon just kastat en handgranat när invändningar framförs försiktigt och balanserat. Resultatet är en kultur där det knappt går att föra en nyanserad diskussion utan att bli attackerad av ett oändligt antal verbala vakthundar, och ärligt talat, jag betraktar det mest som vardagsunderhållning.

Men många verkar ha tröttnat på detta, och det är väll det @Etrox och kompani försöker signalera? Sett till liksen verkar han inte vara ensam av den åsikten?

Lyssna på medlemmarna istället för att kommentera att det är ett lippigt inlägg, för då är vi återigen på den banan med onödiga kommentarer som förlöjligar forumet @Diabolics

5 gillningar

Med gå bananas menar jag saker som ffa skrivs i Blommans, Liljander och Anna-Lenas trådar. Samma personer skriver “avgå”, “lämna föreningen” och betydligt värre saker. Typ dagligen, det bidrar inte till något överhuvudtaget.

Att folk har olika åsikter bör vi vara rädda om och lyfta som positivt. Det blir därför i mina ögon djävligt skevt när tex @Diabolics ber folk dra härifrån om man inte gillar klimatet, när man lyfter saker likt jag och vem det nu var som lämnade i dag.

Till skillnad från många här inne har jag ingen koll på vem som skriver vissa inlägg. Mer än att moderator Andersson hållt låg nivå i sina inlägg iaf på senare tid. Du @Quila håller tex alltid riktigt hög nivå och ska ha en jäkla eloge för det.

2 gillningar

Tack för feedback :ok_hand:t3:
Tar med mig det och ska se till att höja nivån så du blir nöjd framöver. En ogillar ju att se missnöjda läsare.

Så. Nu kan vi återgå till vad denna tråden handlar om, tycker jag.

1 gillning

Ja, vi kommer lyfta över denna diskussion till lämplig tråd när den lugnat ner sig.

2 gillningar

Hmm. En spännande, men samtidigt något märklig diskussion. Som f ö börjar spåra ur, då ord läggs i mun som aldrig varit där. Läs och försök att tolka varandra positivt istället.

Jag får känslan av att uppfattningarna skjuter lite bredvid varandra nu, och att äpplen blandas med päron. ”Positiva förkämpar”, ofta faktiskt självutnämnda sådana, har en förbluffande förmåga att tolka saker negativt. ”Negativa förkämpar” som ofta utnämns av de tidigare nämnda självutnämnda, kanske inte är så negativa trots allt?

Allt kanske handlar om det perspektiv man själv anlägger när man väljer att tolka andra?

1 gillning

Jag kan oxå förstå vad han försöker säga. Min åsikt är att den går att föra fram mindre pissigt.

Men återigen: om det enda man kan få ur sig är att (nu generaliserar jag) alla skribenter här inne är “vansinniga”; vad gör man då här?

1 gillning

Jag får en känsla av en ganska nedlåtande ton i ditt inlägg, eller tolkar jag dig fel då?