Kedjorna 15/16

Thörna och EC tor jag precis som sagts kommer funka kalas ihop. Sen är frågan vem som passar bäst på andra kanten. Brithen lär säkert stänka dit en hel del poäng bredvid och göra det han ska. Lär knappast vara det sämsta alternativet eller hur jag ska formulera mig. Men om det är det bästa återstår att se. Omöjligt att formulera kedjorna i år för att vem som helst kan kliva fram känns det som. Skulle ju kunna trycka in Anton Bengtsson lika gärna i första som Brithen nästan och få se en grym utveckling på honom. Eller varför inte Thörngren eller Sandberg. Nä skulle nog vilja fortsätta att köra dessa unga herrar i denna fina lina dom hade. Men låser det sig där så vore det väldigt intressant att se vad någon av dem kan uträtta bredvid ec och Thörna.

Tolkar det som att den rankas högst.

Ja alltså Thörnberg SKA ju ligga melln 25-30 mål tillsammans med Christensen.
Brithén hmm, hade nog ännu hellre sett Laine där faktiskt…men blir nog bra!!!

Brithen hade riktigt bra kemi med chirstensen stundtals förgående säsong så tror de blir bra, men hittade ingen riktig tredje länk

Brithén är ju väldigt bra på att stå framför mål och styra in puckar, jag tror han kommer göra väldigt bra ifrån sig ihop med EC och Thörna.

Är det inte det Thörnberg är bra på också? Jag skulle vilja ha en riktig sniper brevid EC och Thörna. Sandberg skulle kanske funka?

Må du skämta. Sandberg och snajper i samma mening? :neutral_face:

Och för det andra. Thörna är en målskytt av rang. Han är den som ska förvalta Christensens mackor.

Thörnberg var den som grusade vid mål i Davidson vouitilainen kedjan några år men sen blev Thörnberg-grym på passningar och att göra mål så det lär bli någon annan typ Brithen som kommer stå för griseriet.Thörnberg och Christensen kommer ihop göra 40mål plus i vinter :wink: men ser hellre Laine i första än Brithen

Lindbom nämnde Önerud - Sundh - Sandberg som “tredje kedja… förlåt, en av kedjorna” I HVTV idag. Oväntad, intressant och jobbig kedja.

Då lär det ju bli…
Brithen-christensen-thörnberg
Laine-abbot-tedenby
Sund-önerud-sandberg
Törngren-bengtsson-melin

Helt klart intressant och värt att testa enligt mig iaf

Thörnberg - Christensen - Brithen
Laine - Abbot - Melin
Sundh - Önerud - Tedenby
Sandberg - Bengtsson - Törngren

Så här hade jag velat lira kedjorna. Man lägger istid efter prestation så att ingen ska behöva spela mindre bara för namnens skull. Det känns lite som att får Melin vara hel så är det bättre att dra ordentlig nytta av honom än att alltid placera honom långt ner med juniorer som bara visat sig i det fysiska spelet. Melin har gjort det bra med Laine förut och med Abbot i den linan så kanske dom kan lära sig ett och annat om hemjobb men även hitta tillbaka till ett bra offensivt spel.

Sundh fötjänar en ordentlig chans att bevisa sig och med en finurlig Tedenby och en till hårt jobbande forward med målsinne precis som Sundh en gång hade tror jag man kan hitta fin kemi.

När väl Törngren är redo för spel måste man bara para ihop dessa igen så dom får fortsätta bygga på det dom hade som var något riktigt bra.

2a kedjan enligt mitt tycke ska vara den som spelats än så länge denna säsong. Tedenby Abbot Laine då dom hittat varandra riktigt bra för att va helt ny kedja samt fått igång Tedenby både spelet överlag och poängen har börjat trilla in också.

Det har du nog rätt i efter lite eftertanke. Får bli såhär istället inledningsvis.

Karalahti- NY Lirar PP 1 Här hoppas jag en bra ersättare till Pilut kommer in. Adam vore kanon Lägger upp för Jeres Bomb.
Campoli- Hanson Lirar PP 2 Hanson har bra puckkontroll och kan styra spelet från blå. Campoli får istället ladda bössan.
Obyrne-Berglund Lirar Box och i mer defensiva stunder.
Eidstedt - Emil J Lirar Box och i mer defensiva stunder.

Thörnberg - Christensen - Brithen- Christensen styr PP
Laine - Abbott - Tedenby- Tedenby styr PP
Bengtsson - Sandberg - Törngren- Törngren styr PP - (Erik A får vara med och utmana iden här linan.)
Sundh - Önerud - Melin
Ahl-Stenlund,

Sammanfattningsvis så vill jag bara säga att bli inte allt för upprörda om HV71 förlorar tills Christensen är tillbaka igen. Men bli heller inte förvånade om Bengan o Sampa kommer igång igen lagom tills Törngren är tillbaka. Christensen och Törngren kommer bli dom absolut viktigaste spelarna i Hv71 i år, Utan dem så är vi ett lag i botten men med dom så tar vi guld. Det är vad jag tror men vi får väl se.

Thörnberg - Önerud - Sundh
Laine - Abbot - Tedenby
Bengtsson - Sandberg - Erik A
Ahl - Stenlund - Melin

Ser ut som om vi får börja så här om vi ska orka stå emot tills vi får tillbaka våra skadade spelare.
Christensen får vi väl se om han blir hel innan premiär
Brithen lär vi nog få vänta ett gäng matcher på
Törngren någon som vet?
Pilut måste ha ersättare

Blir en tung start när alla våra skickligaste spelfördelare är borta.

Thörnberg-Christensen-Brithén
Bengtsson-Abbot-Önerud
Ahl-Sandberg-Erik Andersson
Laine-Stenlund-Tedenby

Melin, Sund bänken.

Nu när Christensen och Brithen är borta tycker jag man skall prova detta:
Thörnberg-Bengtsson-Sandberg
Vi vet hur bra Bengtsson och Sandberg var i slutet av förr säsongen och ge dom verkligen chansen nu i början kan ge dem den boosten att fortsätta. Tycker Bengtsson och Sandberg inte är lite som Christensen och Brithen junior. Jag tycker det är värt att chansa iallafall, man har inte mycke att förlora men hur mycke som hälst att vinna.
Tedenby-Abbot-Laine
De var bra under försäsongen så låt dem fortsätta
Sundh-Önerud-Melin
Frejdig femma där Önerud och Sundh får dra ett stort lass o Melin får stå för skjutandet meddens de andra 2 täcker upp defensiven som Melin är helt värdelös på.
Andersson-Stenlund-Ahl
Ung femma som kan få ett steg upp i sin utveckling, lite upp til bevis för Stenlund och Ahl

Berglund-Almqvist
Campoli-Hansson
O’Byrne-Johansson

Obyrne fpr väll ta Karalahti plats te han hans avstängning efter det så får de köra så här
Almqvist-Karalahti
Campoli-Hansson
O’byrne-Berglund
Eidstedt-Johansson
Fy vad jag saknar en spelskicklig back i denna uppställlning, man drömmer våta drömmar om Almqvist som nu gick i upplevelse :smiley:. Nu när man fick Almqvist så tycker jag inte backsidan ser så dålig ut längre utan den ser faktiskt helt okej ut. Almqvist lär paras ihop med Karalahti o den duon kan bli giftig i offensiv zone, Almqvist var aningen svag i egen zon men antar han har lärt sig lite nu när han är borta

Klockrena backpar där, men tror dock att dom kommer köra Almqvist med Campoli då Almqvist är 100% en passare, och Campoli är där för att förvalta dom passarna med att hänga den i krysset som Campoli är överlägsen på i Hv (typ enda backen som är riktigt målfarlig i dagens Hv)

Backsidan ser riktigt spännande ut…

Jag tror det kommer se ut så här vid full trupp utan #20

Jere - Berglund
Campoli - Hansson
Obyrne - Almqvist

Extra backar/ ut på lån: # 49 eller # 17

Här tänker jag att varje backpar skall innehålla minst en skridsko skicklig back. Första tycker jag spelat bra ihop på försäsongen andra vill jag att Campoli´s ledaregenskaper och rutin ska utbild spelskickliga Hansson. Tredje paret kan bli seriens bästa backpar i år.

10-24-90
92-29-21
11-13-9
16-28-67

Otroligt svårtstoppat lag…

Precis som under guldåren tycker jag vi ska utnyttja våra spelskickliga backar genom att sätta ihop dem tillsammans. Skulle därför vilja se följande backpar:

Karalathi - Almqvist
Campoli - Hansson (alt. Pilut när han är tillbaka)
O’Byrne - Berglund
Extra Johansson och Eidstedt - som mycket väl kan konkurrera med #44 och #2

Vad gäller forwards är jag inte helt nöjd med hur det har sett ut på försäsongen. Med tanke på hur kort tid han har haft förstår jag varför Lindbom velat köra på med de formationer som fungerade bra förra säsongen. Tycker dock inte Thörnberg riktigt fått till det bredvid Christensen och Brithén, samtidigt som jag tycker Önerud har varit alldeles för bra för att bara harva runt i en tredjekedja.

Skulle kunna tänka mig något sådant här:

Thörnberg-Christensen-Önerud / Önerud är grymt underskattad. Gjorde en lysande försäsong och är väl värd chansen.
Brithén-Abbott-Laine / Brithén balanserar upp med sitt lugn
Melin-Sundh-Tedenby / Spelade väl ihop från och till 2010? Tror de kompletterar varandra bra.
Törngren-Sandberg-Bengtsson / varför ändra på något som vi vet fungerar?

Extra: Andersson/Stenlund
Ahl lånas ut