Kvalet HV71 - IKO 23/24

Även 0-2 bygger på att Ortio inte håller en vettig grundposition.
Vet inte om han alltid saknat grundspel och levt på talang, skulle förklara varför han blivit så usel med åldern och för mycket matchande.
Fattar inte hur man kan satsa på att inte ha en andramålvakt och sedan tillslut ta in en andramålvakt med skadeproblem.

Helt sjukt att allt man var rädd för förra sommaren slagit in. Sedan har Nubben svårt att säga vad som gick fel utan skyller på en massa saker. Jag skulle säga att HV haft tur den här säsongen.

Vår box i bp är dessutom så ihoptryckt att det blir en linje med två klumpar i ändarna.

2 gillningar

PP är inte vassare om man säger så. Inte ett skott på 2 försök. Lättare att ta in pucken i 5-5 för då dumpar man ner den. Finns inget positivt att ta med sig från match 1. IKO tog det 30 sekunder så hade dom 3 skott och 1 mål i deras första PP.

Ser hellre Foppa än OSL i pp

2 gillningar

Jag med. OSL ska inte spela. Värdelös igår.

1 gillning

Skillnaden är att då var det ett topplag som hade vunnit serien, hade tydliga roller, ett självförtroende och grundspel att falla tillbaka på. Nu har vi letat efter någon form av spelsystem och någon som kan ta en ledande roll i 53 matcher utan att lyckas.

Nä, jag är skeptisk (men blir ändå lite gladare till mods av er som faktiskt förmedlar lite hopp :+1:)

Helt klart en potentiellt matchavgörande situation, men jag tror att det sätter sig mer än nödvändigt i huvudet på spelarna just för att man har spenderat mer än halva säsongen på att tycka synd om sig själva, att man har haft sån jävla otur, att det har studsat emot osv osv.

Hade man inte haft en offermentalitet efter var och varannan förlust så hade man skakat av sig det och gjort 1-0 i PP. Nu tror jag man kollektivt tyckte synd om sig själva och det syntes på isen.

2 gillningar

Satt och kollade på Rögle timrå. Man ser hur slutspelshockey ska spelas. Tajt, inte ta risker, tacklingar, skottäck, känslor.

Så många delar som saknades för HV i går. Man verkade helt handlingsförlamamde så fort iok gjorde ett mål. Otroligt vekt psyke och vek insats överlag.

Om man inte kan steppa up så är ha platsen mycket välförtjänt.

Jag har ännu inte givit upp hoppet om att vi vinner denna serie. Coachningen är ju bedrövlig på alla sätt och vis men jag ser ändå vissa positiva saker.

Lindbom kanske blir lite ödmjuk och lyssnar mer på andra och väljer rätt målvakt och sätter ihop femmorna annorlunda. Bästa skall spela!

Vi måste sikta in oss mycket, mycket mer på Lodin och sjyst tackla sönder honom. Bli elakare och smartare på isen, i båset blir tyvärr svårt.

Experimentet med Ortio avslutas en gång för alla och Dichow står resten oavsett om det kommer någon Ortioprestation i någon av matcherna.

Beech sätter ihop en grym PP uppställning som avgör matcher och även styr upp BP. Hur svårt kan det vara?

Vi lär ju inte ha en chans i coachmatchen men jag tror trots det att vi borde kunna vinna detta. Då tror jag att JL måste ta ett steg tillbaka och inte styra allting själv.

Bästa vore att plocka bort honom helt men det lär inte ske. Nardella tillbaka också så Maalahti lär väl bli petad.

Väldigt många väldigt bleka som måste upp och visa att de är ledande spelare, den nöten måste knäckas.

Redan nervös inför imorgon men klappan skall slås medvetslös, det är säkert i alla fall.

1 gillning

Mer av en pessimist här. Ser bara möjligheten att Dichow och Nardella kan göra lite skillnad och det känns lite tunt…

Ja, precis så som det sett ut hela säsongen. Till och med spelet är detsamma som i september.
Väldigt få av våra spelare har förmågan eller viljan att vinna för Hv, tyvärr.

Vi kommer åka ur.

Verkligheten

1 gillning

Verkligheten vet vi inte än. Vi får se. :beers:

1 gillning

Sant
Tycker dock det är oerhört svårt att tänka logiskt när ens eget lag är inblandat.
Bistra sanningen är kanske ett bättre uttryck.

jag har fina 2.90 odds på IKO :beers:

En fundering, varför inte spela med 13:e och 14:e forward istället för en sjundeback? Backarna vill ju gärna spela mycket om med 4 ytterforwardspar skulle man kunna köra skiten ur Oskarshamnsförsvaret.

Det kan nog vara en säkerhetsåtgärd ifall en back blir skadad under match med. Hade jag varit tränare hade jag nog gärna haft en extra back med av just den anledningen.

Tror inte det skulle påverka nånting. Vi har ju bara allsvenska spelare att kasta in.

Jo, verkligheten vet vi om.
För verkligheten är NU.
Oddset är framtiden och den vet vi inget om ännu

Vi vet mycket mindre om allt än vad vi tror. :ice_hockey:

2 gillningar