Visst förra matchen hade vi 3-0 väldigt snabbt, hade vi inte fått de 3 målen tidigt hade de blivit en hel annan match. Hv var ju totalt utspelade mot Oskarshamn resterande 15 minuter av första perioden
Totalt utspelade i 15 minuter? Då såg vi inte samma match…
Förstår det helt klart. Min tanke va bara att lägga upp kommande spelschema för X vs. OIK. Hade inget annat syfte.
Jag hoppas att lag X vinner med 4-0 i matcher.
Jaja, det handlade inte om ditt inlägg, det jag skrev
Mer en allmän reflektion.
Syn på den. Visst hade IKO sina lägen, men totalt utspelade…?
![]()
Precis. Minns vilka som gjorde skillnad för Brynäs i kvalet -21. Ersson var svinbra minns jag. Anton Rödin var väl vass också.
Jag tänker ganska likadant som ni som har skrivit hittills. Det gäller ju verkligen att lag X börjar förbereda sig så sakteliga. Annars kan det bli väldigt svårt. Oskarshamn å sin sida har ju verkligen varit skitdåliga nästan varje match den här säsongen. Det är ju också en skillnad mot Malmö förra året. Minns också att de började spela bra redan när kvalet var matematiskt klart, där är ju inte Oskarshamn nu precis.
Jämför jag Oskarshamns lag med de övriga bottenlagen är ju skillnaden milsvidd. Visst att lag X är mycket bättre på papperet än vad det är i verkligheten, men Oskarshamns lag är inte bra varken på papperet eller i verkligheten…
@Bauerland du och jag? Det här vadet skall vi hedra! ![]()
Om ett av lagen i kvalet är ett med ett namn som innehåller säg två bokstäver och eventuellt två siffror, har jag större förhoppningar om det lagets chanser i ett eventuellt kval, än jag haft tidigare om åren. Tidigare om åren innebär rent hypotetiskt 2 säsonger under de senaste 3.
Att jag hyser dessa potentiella förhoppningar förklaras kanske mindre med logisk och mer med att jag eventuellt har tappat förståndet.
Nä jag hade aldrig sagt emot någon som trodde på oik-hv i kvalet. Gillade mest att du dragit in lättförtjänta pengar, småländskt gillande du vet.
Vinner X mot Oskarshamn så kan du skicka tusenlappen till Sanni Hakalas fond ![]()
Det gör jag direkt!
Kan vi inte en gång för alla ta in att de förkortas IKO?!
Nej för vi kommer ändå inte spela i samma serie nästa säsong!
X- ledning måste se till att dessa matcher ingår i säsongskort och att priserna är lägre än X senaste tabellplacering.
Inte så länge chansen till slutspel finns för lag X
Oskarshamn plockar in Thomas Rydén inför sista delen. Gjorde det bra någon match. Jag har så jävla dåliga känslor nu så det liknar ingenting.
Blanda inte in mig i detta!