Ditt minus är just det jag oroar mig för. Känns som en deja vu…
Frågan är om detta laget kommer att kunna/vilja/orka ta sig samman. Att ta tag i skiten. Att spela för märket. Att spela för klubben. Att spela för oss supportrar. För risken är att de inte kommer göra det.
Även om insatsen idag kan bero på att man insett att det är kört och att det blir kval, så tycker jag att det såg oroväckande oengagerat och ointresserat ut från alla. Ingen var bra. Det såg ut som att det var många som funderade på sin framtid snarare än att göra allt för laget, klubben och supportrarna. Det såg ut som att många funderade på var de hamnar nästa säsong. Som om de redan ser sig själva och deras framtid nån annanstans. Som att de indirekt räknar med att HV kommer åka ur.
Högst bekymmersamt. Hur ska lagledningen få laget att tro på att de åtminstone ska klara kvalet?
Ärligt talat. Vem fan bryr sig längre?
Deja vu. Skrämmande likheter
Nånstans blir det ju väldigt tokigt.
Spelare utan någon som helst koppling till Jönköping och HV har lockats hit av Nubben. Som exempel bästa kompisen Strålman.
Supportrarna avskyr samtidigt Nubben som sportchef och vill ha bort honom.
Jag kan förstå om det blir ett jäkla uppvaknande för många. På samma sätt för Montén som sa till Aftonbladet efter att han fått sparken att han initialt trodde Nubben var väldigt populär i Jönköping och att samsynen alla hade var att Nubben “räddat” oss kvar.
Att som spelare inse att man är en del av Nubbens gäng, inte HV71, kan hanteras på två olika sätt.
Man spelar för sin stolthet oavsett vad supportrar tycker och tänker. Alternativt man skiter i vilket, spelar av kontraktet och kunde inte bry sig mindre om de som kritiserar en kväll efter kväll.
Tror precis som dig att mycket kommer att förändras en andra gång. Varför hänga kvar i en totalt osund relation där ena parten ger ytterst lite tillbaka?
Tror att många kommer att göra slut, eller ska man stanna i en relation där man blir misshandlad psykiskt?
Lite positivt… AP sa innan matchen idag att han varit på is idag och att det närmar sig spel, kanske redan på lördag eller tisdag…
Hoppsan, inte borta hela säsongen då som det tisslat och tasslat om. Dock tycker jag inte AP ska spela innan kvalet drar igång, då behövs han som mest.
För helvete sätt honom i kuvös till kvalet
Helt enig!! Ett bakslag vore katastrof
“-Vi kan inte göra annat än att fokusera på oss själva men vi ska se till att vinna sista matchen för säsongen, säger han.” Vårt ljus i mörkret, Simon Önerud vet iallafall hur läget är. Det känns inte som att han tänker på Malmö borta när han säger så.
19:30 Fre 22 mars Lag 14-Lag 13
En forumuppslutning till denna match?
Vet att det är klen tröst just nu, men OIK är så klappkassa så det finns inte på kartan att ni missar att hålla er kvar.
Hade för egen del varit gladare om ni hade lyckats tagit er förbi MIF.
Då hade playouten varit ointressant…klarar mig från både OIK och MIF i elitserien…noll känslor mot dom lagen.
Er vill jag ha kvar i ES oavsett…
går vi upp, kul matcher mot ett lag där det finns känslor iblandat…
missar vi avancemang, ja då får vi vara beredda på att harva minst 2 år till i HA.
Håller på er nu… ![]()
DET är den stora frågan!
Vart ska energin komma ifrån, när vi inte sett skymten av den under grundserien?
Man kan komma undan med en 13:e plats när säsongen summeras, om man ändå gett allt, men Hv är ju inte alls där.
Jag är inte ett dugg rädd för Oskarshamn i kommande kval. De är verkligen så dåliga.
Däremot är jag livrädd för HV71. Och då ligger det inget positivt i det.
Exakt så!
Ta dessa två senaste matcher som exempel, viktigaste matcherna för säsongen och en riktig chans att kunna undvika kval, två motståndare som verkligen inte är topplag, ett gyllenetillfälle! Vad gör Hv ? Spelar sina två sämsta matcher för hela säsongen ??
Det grinar bara emot. Det är allt.
Hur många hundra matcher senaste säsongerna har det grinat emot? När börjar det “grina med”?
Givetvis bör AP sparas till kvalet, tänk om IKO har mörkat det hela och Karlkvist är tillbaka.
Har jag svårt att tro. Han drog på sig en ledbandsskada i knät och var borta några veckor innan detta. Troligen samma knä denna ggn också.