Jag är rädd om hv åker ur vi gör som Västerås som föll grovt och fick ekonomiska problem och sen gick man i konkurs. Ser att det kan hända hv och risk relativt stor om inget görs nu. Akutlösning nu för klara säsongen och sen börja om från scratch igen. Styrelsen och ledningen måste bort de klarar inte detta. Att låta Tommy stå med armarna i kors och inte ändra nått på snart 40 matcher (vad de ser ut utåt iallafall när man ser matcherna) och matcha bort matcher. Detta ofattbart dåligt tyvärr
En gedigen förstamålvakt borde vara Nr1/2 på önskelistan tillsammans med en riktig headcoach.
Här har Nubben misslyckats kapitalt. Ortio/Gunnar är ingen förstemålvakt och Tommy är fel gubbe helt enkelt.
Vår topp sex forwards som var tilltänkt har ju presterat alldeles för klent och då tänker jag på Tedenby ( totalt undermålig). Boedker ( samma sak här) , Nättinen ( klappkass) och Mile ( halvbra).
Elvenes , kommentarer överfödiga.
Lenc knappt godkänd heller som ersättare till Elvenes.
Enda som får godlkänt är Peterson.
Självklart finns risken på sikt om man inte tar läget på allvar vid en omstart. Denna gång om man åker ner går det kanske inte göra samma toksatsning än en gång. Nu gäller det jobba långsiktigt och acceptera att vi kanske får spela i HA ett tag. Det viktiga nu känner jag är inte SHL till varje pris utan att hitta identitet, bygga upp en kärna med spelare som kan bli starka som ett lag. Och ha en god långsiktig ekonomi och en underhållande vägvinnande hockey.
HV har på pappret aldrig haft en bättre målvaktsuppställning på jag vet inte hur länge.
Visst, målvakterna har inte rosat marknaden. Men vad är det egentligen vi begär? Att de ska hålla nollan varje match som offensiven fallerar totalt? Att de ska stå på huvudet konstant då backsidan leker hönsgård i egen zon?
Jag har varit kritisk mot tidigare målvakter i HV. Men i år tycker jag faktiskt inte det är där det brister. Det finns så många uppenbara problem med HV:s lagbygge. Målvaktssidan är ett av de mindre.
Jag har precis sett dagens träning och i all misär måste jag ändå ge laget cred för ett intensivt och bra arbete på träningarna och tränarna för att de jobbar med rätt saker.
Alla de gamla vanliga tränarna var på isen. Bland spelarna saknades Nättinen och Hjalmarsson, annars var alla med. Vesel klev dock av efter 20 min.
I dagens laguppställningstombola, kan jag konstatera att Miele dragit Svarte Petter. Han tränade som åttonde back och såg väl så där lagom begeistrad ut. Så man ställer sig ju frågan: är han på gång att trejdas bort mot “den där nye”?
Så här ställde man upp idag:
Ortio, Gunnarsson
Andrae, Sjöholm
Billins, LaLeggia
Martinsson, Kaski
Miele, Torp
Tedenby, Moelgaard, Petersson
Önerud, Matson, Forsberg
Bødker, Shore, Lenc
Hansson, Vigneault, Lindbäck
Vesel
PP1
Kaski, Petersson, Shore, Forsberg, Önerud
PP2
LaLeggia, Andrae, Tedenby, Lenc, Lindbäck
Håller med dig. Tycker målvakterna gör det man kan kräva av dem, men det hjälper inte om försvaret leker hönsgård, eller anfallet inte producerar.
Kan du ge exempel på “bra arbete”? Skulle du säga att man är bättre på träning än match?
Tack för bra rapporter @Zico. Hur skulle du säga kedjorna är? Framförallt första och andra.
Märkligt om Miele är på väg bort, kanske hade förväntat mig mer av honom, men jämfört med Vignault Bödker och Nättinen så är han ju en superstjärna…
Kan det inte vara så att miele kör back för att har en uppoffrande spelstil? Kanske behöver få in lite hjärta där.
Vore otroligt märkligt ifall han drog.
Killen blockade ju skott med sitt ansikte, skulle fler kunna ta lärdom av.
Såg också träningen och Miele såg inte alls speciellt nöjd ut att spela 8e back. Han var också den förste att lämna isen när träningen var slut.
20 24 21 såg spännande ut.
Oscar Fisker Moelgaard vilken stjärna.
Powerplay såg riktigt bra ut med 67 som back tillsammans med 56, 20, 23 och 11.
Herregud vad laget ser trubbigt utan Miele. Vad har hänt?
Man lider av att se att det där laget ska motsvara en av seriens högsta budgetar.
Men vad sjutton är det frågan om.
Nya kedjor igen och Miele som back?
Hur sjutton kan man experimentera med kedjorna match efter match. Måste ju spridas en osäkerhet?
Kan de ha fått nog av att Miele ofta ligger med fokus på familjen på läktaren än på isen?
Tycker Miele ändå har spelat upp sig på sistone, speciellt sen Shore kom in i laget. Däremot så är jag osäker på om han är en spelare man vill ha med sig in i ett kval. Där lirar jag hellre med spelare som faktiskt krigar för klubbens existens.
Har väl dessutom varit snack innan om en eventuell trejd där Miele skall ingå. Om det nu blir så låter jag vara osagt, man ökar ju inte hans värde om han är petad samtidigt så sumpar man ju en eventuell affär om han skulle bli skadad. Halvsvår situation då vi har ett extremt trubbigt lag.
Tja, vad ska man säga? Tror och tycker att det är många i laget som har mer i sig än man fått ut hittills. Men helt ärligt, laget ser…ihåligt ut. Men jag imponeras lite av Moelgaard.
Nu lär väl inte Miele spela back på match. Har man inte åtta “riktiga” backar på träning, brukar den forward som är längst från att ta en forwardsplats nästa match få vikariera som back. Visst signalvärde i alla fall.
Miele tycker jag stundtals är riktigt vass/teknisk (ibland nästan som Petersson), men sen försvinner han flera matcher och kanske inte lika bra defensivt (har inte kollat så noga på honom vad gäller defensiven) ?.
Hans “+/- per speltimme” som jag brukar räkna fram är inte bra av någon anledning (kanske lite kuriosa, men jag tänker att spelare som sticker ut negativt (eller positivt) ändå borde gjort det mindre bra (eller bra). Han har faktiskt lite sämre där.
Det beror väl lite på lön och alternativ etc om man vågar byta honom.
PS kanske HV kan sätta in Diabolics att härja och hitta på diverse dumheter framför motståndarmålet
Jo fattar men har vi verkligen råd att avvara Miele?
Han har verkligen vart så dålig?
Absolut inte sämst men långt ifrån vad man kan kräva.