Förutom den senaste matchen tycker jag han funkat väldigt bra med Shore och AP. Jag hade hellre sett Matson som 13:e. Ytterst oklart vad han tillför spelmässigt.
Har fått för mig att ett av problemen med HV är avsaknad av fart/fysik på vissa forwards.
Det känns som Vigenault, Foppa och ev vissa andra drar ned farten och man får alltid problem att kompensera för detta.
Foppa är ju grym tekniskt & skjuter mål så han har ju andra förtjänster.
Vigneault har säkert också andra förtjänster ( är stor och väl rätt svår att ta pucken från i en mot en med sin långa klubba) men i ett lag som inte riktigt har så bra fart i övrigt så blir det problematiskt.
Jag vet inte, men en spelare som Jonathan Davidsson hade så grym fart som hade behövts för det tycker jag är bristvara i HV - synd att han inte riktigt kom in rätt och också brände många lägen (HV-sjukan)
Klipper in Sannys ord, ”Sedan går det alltid att ställa sig frågan om det är Tommy Samuelssons fel att Andy Miele defensiva spel har uppenbara brister, att Joonas Nättinen och Mikael Bödker är tydliga felrekrytering, att Sam Vignault och Tyler Vesel inte klarat av att ta steget från hockeyallsvenskan till SHL, att Mattias Tedenby gjort tre mål på 21 matcher eller att Eric Martinsson är en skugga av den spelare han en gång var”.
Det är Precis detta alla har sagt för flera månader sen, därför vänder sig blickarna mot Nubben. Dom felberäkningarna skojar men inte bort!
Magkänslan säger: “-jaha!?” Känns som att paniken är stor i HV71 och JL känns inte som en trollkarl som kan svinga spöet. Inte Charles heller men något behöver ändå göras. Jag har spanat upprepat efter den här nyheten sedan lördag kväll tills morsan berättade i eftermiddags . William Rahm har fortsatt förtroende. Jag konstaterar att Nubben behöver göra en sak till, få in en topp-2-center. Sen kan HV71 sägas ha agerat i rimlig omfattning utifrån den kris vi har.
Säga vad man vill om Miele men han är en av våra bättre spelare
Håller men han vill vinna. Miele är bättre än 5 Tedenby i laget.
kasimir kaskisuo Började nyss följa Hv på instagram . En målvakt vad det verkar . Kanske inte behöver betyda något .
Bra spaning!
Är det han som kör youtubekanal?
Stämmer bra det!
Kaskisou har hög högstanivå men han är inte det vi behöver i målet just nu. Vi behöver en stabil och tråkig målvakt inte en som flänger i ändlägena i sin prestation konstant.
Kaskisou som “namngiven målvakt” på samma sätt dom Åhman i våras?
Inte för att vara sån men han verkar följa samtliga SHL-lag…
Viktigt med tränarbyte. Hade ju gärna sett Pelle som HC men förstår honom om han inte var sugen på det. Hoppas han får mycket inflytande.
Blir lite orolig när man hör Lindbom i HV-TV men det kan ju faktiskt inte bli sämre nu…eller?
Gällande laget kan jag inte tänka mig att man sätter Miele utanför nu. Hoppas det var nån schism med Tommy/Stille.
Miele har ju som många redan sagt varit ganska bra senaste tiden. Finns många med betydligt sämre prestationer.
Förstår inte hur ”superlungan” Vigneault kan spela så lojt. I förra matchen såg jag honom maxåka EN gång. Har sett det enstaka tillfällen tidigare oxå. Då har han faktiskt ganska bra fart. Problemet är att det inte händer oftare. Borde hända varje byte. Borde oxå använda sin kroppshydda mer och vara en jobbig spelare.
Tycker ändå Mikkel Bødker är och har varit årets och seklets besvikelse, en riktig flopp i mina ögon. Jag hade skyhöga förväntningar på honom men är sjukt besviken. Jag har gått i tankarna; det släpper, snart så flyger han fram men inte. Har inte hänt nånting med den karln. Hans bäst före datum har verkligen gått ut för längesen tyvärr. När det gäller Sam så kan man skylla på att han kommer från Allsvenskan, det är och var en chansning som inte höll.
Angående Lindbom som HC. Nu är han där han en ggn tidigare var när han fick sparken. Finns det någon tränare i historien som fått sparken 2 ggr i samma förening?
Kasimir Kaskisuo är nog inte ett hett spår, alls. Han har alltså en youtubekanal. Han dök upp i mitt flöde igår eftersom han lagt upp en video från matchen mot just HV71.
Det är nog den enda kopplingen. Tyvärr, eller inte, vad vet jag!
(Måste dock erkänna att titeln på videon fick mig att haja till lite, innan jag kollat vad det var för något. Jävla clickbait)
Bødker har varit dålig länge. Fanns ingen anledning till att han skulle prestera om man faktiskt sett honom spela. Helt sjukt att han fått fortsätta i laget.
Var längesedan jag såg en så dålig hockeyspelare.
Har är totalt oduglig! Håller med fullständigt. En gåta hur fan han fått fortsätta. Helt helt obegripligt!!
Och därför är det nubben som ska in på vågrät 3.
Det ni nämner härrör ju från den största floppen i HVs historia.
Så här med facit i hand skulle man absolut ha behållit Hult. Utfallet hade sannolikt blivit detsamma, det hade blivit ett förlorat år och vi hade varit tvingade att börja om på nytt igen. Men jag tror inte alls det blivit samma kaos.
Om Hult var bra på nåt så var det att “behålla lugnet”. Nubben är överallt och ingenstans, oavsett om det gäller värvningar eller uttalanden i media.
Det som händer nu i föreningen är inte värdigt.
Ja man kunde fan gjort ett Hipp Hipp-avsnitt av denna fars