Tycker det är illa nog om Strålman är tänkt att ersätta Andrae. En 37-årig back som inte längre platsar i NHL mot ett NHL-prospect som levererar över en halv pinne i SHL.
Vi nådde väl konsensus där ett tag på forumet, att om Strålman ska in så ska han in som en bonus, en sjundeback som kan vara mentor för våra yngre. Nu kommer han med största sannolikhet få en bärande roll och på det försöka ersätta de kvaliteter som försvinner, kvaliteter han inte har.
Detta. På direkt fråga om strålman är en av de backar som skall täcka upp för Joey/Emil.
Du får tolka det precis hur du vill. Jag vet hur jag tolkar det. Det saknas ett klart NEJ på den frågan. Så länge det inte finns ett nej där, så kan det betyda ett JA. Det är en nivå av luddighet i det svaret som är HELT obefogad. Totalt obefogad och tondöv i denna situation.
Om nu inte kent ljuger, så har han vetat om detta länge. han har haft nog om tid att lista ut hur detta skall levereras till förening och fans. Om det enda han kan göra då, är att vara luddig, om huruvida Strålman är den ersättare men tittar på, ja då kommer jag hoppa på… fel, ta anställnig som lokförare på #kentOUT-tåget. Pinsamt dåligt.
Jag tror Lagge hade gjort mer poäng för han hade inte spela i ett lika uselt lag, för de går inte än senaste säsongen. Han hade haft bättre spelare i PP mm med sig. Tror han hade kunat göra över 40p.
Träffade för övrigt Davidsson nyss på ica i Huskvarna. Pratade lite och jag “gnällde” lite över att Lagge får/måste/ville lämna, men Davidsson sa att det kommer bli bra tro mig, det är saker på gång. Men då frågade jag om det är Strålman bla och det kunde han inte svara på såklart haha
Men Johan är alltid lika trevlig. Sen får vi se hur de går som tränare.
Japp, det är viktigt.
Vill man inte lira i HV, då skall man bort.
Det kanske är omöjligt att behålla en som LaLeggia, men våran dragningskravt hade ju ökat om vi hade ett lag som kunde gå hela vägen. Kanske har Joey sett vartåt detta lagbygge pekat och valt att dra?
Ganska klara besked på Luganos hemsida. Om HV fick några pengar överhuvudtaget så var det nog bara en symbolisk summa:
These are the words of HCL General Manager Hnat Domenichelli:
“Joey is a defender two-ways with excellent skating. He has buone vision and plays with energy. He has enforced an exit clause in his contract with the Swedish club where he played last season, and this made the deal possible without any financial compensation from Lugano. We look forward to welcoming him and his family.”
Offensivt är han topp i Europa så är det, smälla in 18 mål i en defensiv liga är sjukt bra. Men just nu har Hv tappat de två backar med överlägset bäst första pass, så de vill till de hittar något bra. Det ska in en 1a back och en Strålman då. Hittar de rätt så kan det ju blir bra. Men tappa Joey va jobbigt, gillade han som fan. Joey är verkligen den typ Hv behöver som är lite framtung, allt måste inte vara stabila tvävägsbackar mm.
Jag vill inte va den som är den men jag tror Strålman kan ersätta Emil utan problem. Plus i min bok men som sagt vem vet.
Jag är mer orolig för vår stjärna som är skadad och kanske får bakslag och inte kommer va i form större delen av säsongen. Skulle kännas tryggt med t ex Frödén där nu när vi frigör en del lönepengar. Inte så orolig för backarna.
Saken är ju den att Emil blir ju inte sämre utan snarare bättre hela tiden, Strålman blir absolut sämre. Sen ska han spela in sig i SHL med vilket lär ta sin tid mm med. Hade tagit Emil alla dagar före Strålman.