Lagbygget 23/24

Jag förstår inte varför Nubben ljuger om att man fått ersättning. Det framgår svart på vitt att Lugano inte betalat en krona för hv71s bästa back. Möjligen att Laleggia har varit tvungen att betala HV en måandslön, eller något. Men det är ju tyvärr en piss i vättern när man ska ut och leta första back i slutet av Juni.

Han har ju dock riktigt bra offensiv, bara 3 backar i SHL historia som gjort fler poäng än honom i hans ålder. Han är så ung så att redan nu säga så blir dumt kan jag tycka. Inte lätt prestera så högt som folk vill i ett bottenlag som hade kniven mot strupen hela säsongen. Spela med den pressen Hv gjorde är ett helvete.

1 gillning

“no financial compensation”, innebär ju att det kan vara ett möjligt byte/trevägsbyte också. Känns som nubben har något planerat. Routsalainen känns ju inte helt otrolig eftersom det var sagt att han skulle vart “muntligt överens” tidigare…

Från tidigare intervju med Nubben där han klart och tydligt sa att om Strålman kommer så är han en ren bonus. Han är ingen han räknar med för själva lagbygget, så lät det då, till hur vagt det låter nu och när både Emil och Joey drar så verkar det ju mer som Strålman faktiskt ska ingå i själva lagbygget och ta upp en plats.

Även om det vore tråkigt för Emil så kan vi ju hoppas på att Flyers, efter deras camp. inte tycker han är riktigt redo för NHL ännu och skulle ha en bättre utveckling som en ledande back i HV71 en säsong till.

Ja det här överensstämmer väl inte riktigt med det som sagts tidigare?

Om Andrae är kvar kan man alltså indirekt säga att Strålman tar LaLeggias plats.

Tror han har vart rätt tydlig med att vi ska in med 8 backar, och som jag uppfattat, strålman som BONUS

Han må ha hur mycket ledaregenskaper som helst men att ersätta LaLeggia med Strålman vore fan deprimerande :skull_and_crossbones:

1 gillning

Så om Andrae stannar ska vi inte ersätta Laleggia.

lägger mig i fosterställning

3 gillningar

Se till att lösa Lias o Moverare så är allt förlåtet.

3 gillningar

Som jag tolkar det så är förhoppningen att Andrae ska ta Laleggias roll (om han blir kvar) och Strålman kliver in på Andraes position. Därav tror jag också någon slags trade är på gång och då troligast en forward/center.

Vi vet ju inte alls hur Laleggia funkat som medspelare, vad han bidragit med utanför laget. Som nån skriver, ändå lite märkligt att han lämnar både Timrå och HV.

4 gillningar

När han ändå gör mycket poäng också

Laleggia kommer att ersättas och Strålman är inte ersättaren, han är en breddback.

7 gillningar

Ja så har jag också tolkat tidigare uttalanden. Därför märkligt som han svarar som han gör på frågan.

Han hymlar höger och vänster, plus att det ganska ofta felciteras och feltolkas i media. De officiella kanalerna är mer trovärdiga så sett.

“De officiella kanalerna” = dvs du Quila!:smile: Jag ser dig som näst mest trovärdig efter HV71.se. Som många sagt, tack för att du berikar forumet.

7 gillningar

kan det möjligtvis komma in någon forward/center? förutom önerud då

Liten update… enligt min källa så var detta väntat och verkar inte vara nån katastrof i klubben. Mer positivt med tanke på karaktären joey och rent ekonomiskt… Flera krokar ute så känns jävligt spännande då joey var en bidrgande faktor att hv spelar i shl detta år…

2 gillningar

Jag tippar på att vi har en klausul som gör att vi kan återkalla Martinsson, så det löser sig!

2 gillningar