Lagbygget 23/24

:rofl: Skönt

… som vår nye förstecenter och så tar Lakers Borgström i utbyte.

Oj, tack :pray: Var roligare under Hults tid dock. Han var inte lika öppen utåt, men då hade man också mer koll på läget.

Med Nubben är det hela havet stormar, vilket gör att man inte vet något och kan inte sålla. Som exempel nämndes Huselius som ass.coach och sedan Challe B. Garvade högt när jag hörde om båda och fattade inget när Challe presenterades. För min del har flödet utåt sedan Nubben stramats åt rejält, vilket är konstigt eftersom han själv glappar ganska ordentligt, men det verkar ju funka med lite desinformation så vet ingen något sedan :sweat_smile:

Hört samma. Därav min positivism. Detta ska tydligen vara bra ur flera aspekter, varav några kommer vi bli varse om inom kort.

1 gillning

Det låter som att HV är nöjda med att frigöra löneutrymme genom att LaLeggia får gå. Det är sådan man brukar göra för riktigt bra hemvändare som man tänkt bygga laget kring. Lias? Eller något så orimligt som Pilut?

Det är två spelare man vill ha hem, så inte på något sätt omöjligt. Pilut har vad jag hört så sent som för ett par veckor sedan varit tydlig med att han vill fokusera på Schweiz denna säsongen nu, medan det varit mer otydligt med Lias som tycker det är segt emellanåt där borta.

7 gillningar

Kollar videos med isac Brännström från gångna säsongen. Herregud vilken klass han är!

Den där förstakedjan drömmer man lite om nu :drooling_face::drooling_face:

2 gillningar

Sitter och funderar lite konspiratoriskt . Om nu Lugano inte betalar ngt för Laleggia kan det kanske vara så att de betalar för nån annan att spela i HV, dvs de står för lönen i denna eventuella trade… på så vis blir HV kompenserade och Lugano betalar inget för Laleggia. Långsökt jag vet.

Lite spännande att se folk spånar kring lagbygget när våran egna hemsida säger att LaLeggia och Westerlund ska ersättas. Spännande tider framöver nu =)

Ja än lever silly. Hatkärlek över denna delen av säsongen :sweat_smile:

6 gillningar

Ja det börjar verkligen bli silly det här. Men bra att ni med källor kan lugna oss en smula… tack för det!

Ska bli spännande att se vad nubben kokat ihop men jag väljer att hålla förväntingarna låga så slipper man bli besviken.

Till Expressen sa han ju något helt annat:

" Är det alltså totalt två backar som ska in om Andrae väljer att lämna? Annars en?

– Svar ja.

Och en som ”Nubben” givetvis för en dialog med är som bekant Anton Strålman."

Borgströms assist i finalen visar hans spelhjärna. Att spela där istället för o bara veva in pucken är kyla och smartness.

Han brevid Brännström och ap blir nog jävligt bra

Problemet med norbergs uttalanden om antalet backar in är ju att vi troligen vet först i november om Andrae lämnar eller ej, jag skulle nog säga att vi behöver två backar in NU för att ha fullt lag, dvs 8 backar när serien börjar, sedan får Emil köra nhl campen och flyers ta beslut och om han kommer hem så blir han då back nr 9.

Just nu har vi 6 backar varav två är totalt oprövade på shl-nivå, jag kan inte på något sätt se att bara strålman ska in. Jag räknar kallt med en riktigt meriterad poängback som ersättare för joey nu, allt annat vore absurt.

Dessutom kan det ju bli så att även sjöholm åker på camp efter att ha blivit draftad nästa vecka.

Just nu känns det bara som att laget blir svagare och svagare denna sommar och norbergs planer och prioriteringar ändras genom att ambitionsnivån sänks steg för steg, först jagade han pilut, trodde emil skulle stanna och att strålman var en ren bonus utöver en ordinarie backbesättning, nu tycks han gett upp jakten på en superback utöver de vi hade och strålman tycks vara en av de åtta och kanske eller kanske inte är emils och/eller Laleggias ersättare.

Tala klarspråk nån gång och sluta hymla för att ge garderingar om spelarjakten skulle misslyckas.

1 gillning

Någon som har koll på vad det finns för backar lediga på marknaden?

Är alltså två backar in nu direkt och sen en tredje om Andrae lämnar.

Mycket för Nubben att fixa.

Tre nya backar in ger ju möjligheter att forma backsidan mer som vi vill ha den.

Jag tycker faktiskt inte det är så illa om Andrae och Laleggia lämnar. Tror vi kan få in två bra backar som ger oss mer än dessa två faktiskt.

De var ju inte precis stabila i egen zon. Strålman räknar jag redan in.

Tror vi har stor chans att få en ännu bättre backsida nu och tror att så blir fallet.

2 gillningar

Håller med. Tror vi kan bygga nåt riktigt bra bakåt.

1 gillning

Jag förstår inte allas optimism. HV har tappat sitt ledande offensiva hot bakom AP. Någon som kan smälla in 20 puckar från blå. Dessutom så tyder det mesta på att han haft en out i kontraktet som inte ger någon ersättning.

Sedan tappar HV Emil Andrae till NHL med en ganska liten ersättning. Emil tar steg för varje år som går och börjar vara i en fas där han ska vara en topp-10 back i SHL.

Nej, det går inte att ersätta dessa två herrar i Juli. Marknaden kommer att vara för tunn. Man kan ersätta deras defensiva förmåga ganska lätt. Men deras roll i det offensiva spelet och speciellt från blå går inte att ersätta i detta skedet av säsongen. Lägg därtill att forwards och centersidan har stora frågetecken.

Kaski kommer att få enorm press på sig att bära backsidan offensivt. Han behöver få till något i stil med hans Pelicans säsong för att det ska bli bra.

Så nej, det ser inte ljust ut. Släggan och Andrae ut var exakt det sista som laget behövde.

För att tillägga, varför skulle Lugano betala 15 miljoner för en spelare med out-klausul? Det är inte så det fungerar. Herren på twitter måste gått till pingstkyrkan och hört pastorn tala i tungor eller något.

3 gillningar

Vi får hoppas Foppa kan axla rollen och smälla in dom från blå i PP. Vi vet att han har skottet. Bedömer backsidan när den är klar vi vet ju inte vad nubben har på G riktigt.

Min rädsla är man går all in på strålman och hoppas att Andrae kommer spela i hv. Sen kommer man in säsong med 7 backar och får återigen en dålig start. Vi måste få en ok elr bra start då truppen få lite självförtroende. Går inte starta en säsong som de två senaste i SHL med första 3 efter nästan 10 matcher elr vad de var.

Kom in säsong med 8 backar. Är helt ok om Strålman är en av de 2 ersättarna men en riktig toppback ska in. Emil är utövar de 8 backarna. Jag tror iofs mycket på kaski då han spelade med skadade revben vilket misstänkt påverkade en del, spec skottet. Men vi en topp 2 back måste in och tyvärr hade Pilut vart perfekt