Lagbygget 23/24

Inte det enklaste att ersätta 33 (på 40 matcher) + 26 poäng i 2 nya backar. PP har blivit mycket sämre. Svårt att se att får in något som ger oss mer än dessa två.

Stabila i egen zon? Nej kanske inte men de var ju mer offensivt riktade - och ihopparade med en mer uttalad defensiv back. Tar ju alla dagar i veckan den offensiva uppsidan i 2 backar som dessa.

Verkar som Borgström spelar PP i backposition

PP1:
Borgström Kaski
Petersson Tikka Brännström

PP2:
Forsberg Strålman
Lenc Nättinen Lyrenäs

Hoppas Fisken kan ta ett kliv upp och spela PP. Någon som har koll på Lyrenäs kan han va spelfördelare i PP2?

2 gillningar

Lyrenäs är ingen klockren speldirigent han är mer en hybrid avslutare/speluppläggare. Den uppställningen skulle nog behöva en mer spelfördelande back för kompensera det.

Jag kanske har tagit en nubbe för mycket nu men jag tror Strålman skulle blir en riktigt bra back i PP! Men sen är väl jag största Strålman fanet här efter Nubben själv :joy: :beers:

1 gillning

Klart det är ett tungt tapp med LaLeggia. Angående Andrae tycker jag han är för dålig defensivt, kände när det gick tungt förra säsongen och efter en av hans 456 knasiga dribblingar eller passningar eller utvisningar i egen zon att det kanske vore bäst att bryta med honom. Ser alltså inte att hans offensiv väger upp tillräckligt mycket för hans bristande defensiv. LaLeggia tycker jag är en annan femma dock.

1 gillning

Är oerhört spänd på o se kaski en hel säsong och hoppas han håller sig hel. Nu hade han väl lite problem både före han kom till oss och när han kom till oss. Hoppas han får en bra försäsong så tror jag han kan bli riktigt bra

11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #4 Emil Andrae

Har vi någon vänsterskytt som kan skjuta nu? Borgström?
Knallpulverpistoler gör inte mycket nytta i krig.

1 gillning

Tro mig , Borgström kan skjuta !

3 gillningar

Borgströms lagkamrat från Hershey Bears, Shane Gersich, presenterades av Västerås igår. Är Borgy klar för oss bör han väl presenteras inom några dagar nu?

Där gick det snabbt. Jag har inte sett något i Hersheys kanaler om Borgström. Inte mycket info alls där faktiskt, inte ens om Shane. Inte direkt Freijd-klass.

Undra i vilken shape Borgströms kropp kommer vara i höst. Sommarträningen lär ju vara långt ifrån optimal iom att hans säsong nyss tog slut.

1 gillning

Låter rimligt. Jag flyttar det specifika dit. Men om man nu skall hålla det ON topic så tappar vi inte bara offensiv med Andrae och LaLeggia. Vi tappar defensiv. Kolla bara hur mycket bättre vår defensiv blev, och hur mycket enklare/bättre jobb texvis Emil gjorde, de sista 15 matcherna när vi inte lämnade backarna i helt hopplösa situationer.

1 gillning

Mycket var också Lindboms förtjänst. Vi skärpte defensiven och spelade inte lika huvudlöst som under S&S.

2 gillningar

Precis framförallt så slapp forwards ligga så extremt högt i banan och jaga puck. Efter Lindbom kom kunde de även jobba hem utan jagat sönder dessa puckar offensivt. Fortfarande för mig helt sjukt hur S och S kunde fortsätta köra på samma sätt trots spelarna sa att det ej fungerar.

När Hv nu tappar Lagge och Emil så försvann även de backar med överlägset bäst första pass i HV med. Ska bli otroligt intressant se vad Hv71 jagar för ny förste back.

6 gillningar

Har tänkt exakt detsamma. Inte bra. Här har vi otur. Men vill man se glaset halvfullt får vi hit en vinnare. Men det betyder inte så mycket för mig som ser det halvtomt…

Nubbens fel. Man får ju inte värva spelare som går långt i Calder Cup. :wink:

Finns det någonting som tyder på at lenc lämnar?

Varför skulle de? Jag tror o hoppas att han stannar iallafall. Sjukt bra i VM tyckte jag.

Handlar mycke om vem han får spela med precis som många andra spelare.

Tycker han borde få en bättre roll i hv än de han haft.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #4 Emil Andrae

Borgström klar nu då, jag är fortfarande väldigt skeptisk till han som första center. Jag hoppas att man verkligen scoutat hårt och kommit fram till att han passar rent kemi/skill-mässigt för hans stats är INTE imponerande på något sätt.