Lagbygget 23/24

Nej, men som någon skrev nyligen, hans kedjekamrater öser in poäng, måste betyda något.

5 gillningar

Skrev för ett par dagar sedan, hans kollegor har öst in poäng. Måste ju ha något positivt med Borgström att göra.

1 gillning

Oftast när kedjekamraterna öser in poäng så får man ju assist själv ?

Lagbygget känns faktiskt ganska blekt ut just nu. När vi väl börjar spela så kanske allt klaffar, vem vet, men för tillfället tror jag inte vi är mer än ett mittenlag, högst.

Play-in kommer vara en ren bonus.

Backsidan känns inte så offensivt nu när Laleggia försvann. Vi behöver ha in en som kan leverera. Strålman kommer bli nyttig men inget att lita på när det kommer till poäng.

Skymningar, bråkar och sliter mot motståndare och uppehåller rätt spelare, får motståndarna att fokusera på fel saker etc. Leder inte till någon assist. Har kikat på hela AHL-slutspelet och måste säga att jag är jäkligt taggad på att se Borgström spela för HV.

4 gillningar

Gött att höra!

Håller delvis med. Men i finalserien (som är det enda jag sett) har han ofta stått för att för in pucken i zon med kontroll, att låsa fast puck/back om pucken dumpats och att gruffa framför mål.

Jag var mer optimistisk kring kemin med AP innan jag såg high lights från tiden i Denver. Jag är lite lätt orolig för att de två kan ta initiativ/kreativitet från den andre. Å andra sidan finns möjlighet för en riktigt bra dynamik där de istället förstärker varandra.

Sen spelade han inte C i AHL heller!

Man kan också spela Borgström i en andra lina med t ex Lenc och Lyrenäs. Sedan köra Nättinen, Fisken eller Tikka tillsammans med AP och Isac i första ifall det skulle visa sig att det blir tårta på tårta med Borgström och AP i samma. Då får man lite bättre spridning på toppspelarna och förhoppningsvis får två högproducerande linor. Ifall inte Borgström och AP hittar en superkemi så tror jag man får ut mest av att t ex ställa upp så här:

AP - Nättinen - Isac
Lenc - Borgström - Lyrenäs
Foppa - Fisken - Stakke
Tedenby - Tikka - Lindbäck

Men för att vara ärlig, detta är inte en forwardsuppsättning som skrämmer livet ur motståndarförsvaren direkt.

3 gillningar

Jag drömmer om en riktigt dominant förstakedja, som typ Tom Bisset, Jan Larsson och Ove Molin back in the days. AP-Borgström-Brännström har kanske den potentialen. Det ger övriga femmor möjlighet att utan stress utveckla sitt spel till slutspelet när det krävs lite andra saker, typ Tikka-style😀. Kanske är jag lite optimistisk…

Kan ju vara så att han tar beslut som gör att kamraterna gynnas utan att få assist? :joy:

Borgström-Nättinen-Fisken-Tikka…Det gäller nog att våra finska vänner överträffar sig själva och att Lilldansk tar jättekliv om det här ska bli bra. Drömmen är att Lias kommer in, då skulle vi kunna få 2 riktigt bra kedjor.

2 gillningar

Läste någonstans att Lias satsar på NA iår.

1 gillning

Han har ju gått som powerforward iaf under slutspelet. Detta pga hans storlek. Kommer få en helt annan roll i håve, så vi får nog avvakta och se innan vi tar ställning.

Har han väll sagt hela sin karriär…

Nubben säger till Jnytt att hans förstafemma består av Borgström Petersson och Brännström. Inga mer “spetsforwards” in, möjligt att Önerud kommer in, han har tydligen tränat på bra.

2 gillningar

Undrar vilken back som kan tänkas vara aktuell? Vad finns det för lediga finska offensiv skickliga backar? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Derrick Pouliot hade vart en fin värvning,ryktats lite om honom tidigare i våras,offensiv back med bra spelsinne hade varit en mycket bra ersättare för Laleggia!!

1 gillning

Han säger väl att de inte riktigt bestämt hur de ska göra med den platsen?

Sen är det givetvis inte så troligt att det blir något mer spetsigt, men hans uttalande utesluter inte något, i alla fall så jag tolkar det.

Vi har funderat på det och Simon finns med i tankarna. Han har tränat på jävligt bra och vill inget annat än att ta den chansen. Men vi måste värdera om vi anser att han kan ta en tröja eller om vi ska tänka något annat upplägg.