Lagbygget 23/24

Kaski och Nardella i pp på blå eller vad tror ni ?

Tror mer på var sin uppställning, tror bara det blir en back per PP.

1:a
AP-Borgström-isac
Kaski-Malaahti
2:a
Forsberg-Nättinen-OSL
Nardella-Seppelä
3:a
Teden-Lilldansk-Lenc
Strålman-Sjöholm
4:a
Åke-Tikka-Lindbäck

Extr back:Strandell
Ext forward: Önerud

1:pp
AP-Borgström-Isac
Kaski-Nardella
2:pp
Forsberg-Nättinen-OSL-Tikka
Strålman
Alt är ju flytte ner Nardella till andra och flytta upp Nättinen/Tikka för parkering framför mål och plocka bort Strålman och kör endast Nardella där och lyft in Lenc.

Vet att jag är sjukt ensam om denhär åsikten men jag skulle gärna se Maalahti provas i ett andra powerplay.

Tycker han har fin puckhantering och bör kunna fördela pucken väl mellan 56/OSL förutsatt att de två inte ingår i första uppställningen.

2 gillningar

Då är laget komplett (för nu).
Ortio - Brattström

Kaski - Nardella
Sjöholm - Seppelä
Strålman - Maalahti
Strandell

Brännström - Borgström - AP
OSL - Nättinen - Foppa
Teden - OFM - Lenc
Stakke - Tikka - Lindbäck
Önerud

Tycker detta ser rätt intressant ut. Det jag saknar är en andra center men Nättinen kan ju omöjligt vara sämre än förra säsongen och vem vet, OFM kanske är redo att axla rollen…

2 gillningar

Noterar att Nardella inte läckt ut till media innan presentation. Kul ändå.

Skrevs om honom på Twitt… ”X” igår, men ingen journalist som nappade upp.

1 gillning

Har lite bättre känsla nu i och med Nardellas intåg. Från spannet “play in till kval” tycker jag nu HV klivit upp en nivå till spannet “slutspel till ingenmansland”.

6 gillningar

Jag håller med, backsidan ser riktigt solid ut, även utan Andrae. Men jag känner fortfarande oro för att centersidan och tränarna. Hade känts tryggt med en andra center med 35 poängsgaranti. Men visst känns HV som minst ett play-in lag nu. Men det är mycket som ska klicka för att man ska kunna nå upp till topp-6

3 gillningar

Känns som om det handlar mest om eventuell uppsida och form för att nå det högre spannet.

Onekligen! En händelserik dag kombinerat med nyförvärv samt återsamling.

Nu längtar man till matchtrådarna och säsongen!

Delar din bedömning.
Rädd att det saknas en solid center.
Jag har även lite oro över Monten och Ortios ojämnhet jag tyckte mig uppleva föregående säsong.
Hoppas han lyckas bygga vidare på sin avslutning.
Nåväl Nardella håller hög klass så ett steg i rätt riktning idag.

2 gillningar

Nä det var lite så jag menade. Inget Madhawk-avslöjande, haha!

Ja och LHC kommer ju säkra en av ingenmansland-platserna.

1 gillning

Ja, plötsligt blev man tokladdad inför försäsong. Sen som många nämner ovan. Det finns kanske fortfarande lite för många frågetecken, frågetecken som kan göra att vi tippar över till fel sida av strecket. Men med nuvarande backsida och Ortio i mål känns det ändå liiiiiite tryggare.

Rädslan har bytts ut mot lite förväntan. Precis som det ska vara när försäsongen drar igång. Sen får vi väl se vad man känner när SHL-premiären väl drar igång. Men just nu försöker jag supa in den där känslan av att allt kan hända, inget är omöjligt, varenda jäkla spelare kan bli en flipp :smiley:

12 gillningar

Dagens stories på instagram ger mig en härlig känsla. Kanske inte seriens mest kompetenta trupp, men verkar vara ett bra gäng – försiktigt optimistisk, ser fram emot nedsläpp!

2 gillningar

Sen börjar försäsongen och vi vinner alla matcher. Dra åt helvete med allt…

8 gillningar

Otrolig oviss säsong som kommer, verkligen. Återigen har vi en riktigt dyr trupp men inte så många som tippar oss som topplag. Verkar som de flesta inte tycker Nubben skött sitt jobb på ett bra sätt.

Endast i princip bara oraklet Wennerholm som tror att vi inte toppar mest kronor förbrukade per poäng tabellen. Han hade tokfel i fjol men kanske har rätt nästa säsong. Blind höna osv funkar bra gällande Wennerholm.

Jag kan mycket väl se oss oss spela SM final i april men också i värsta fall hamna i en Playt Out serie.

Har Nubben bara skött sitt jobb någorlunda OK och att Monten inte misslyckas helt så kan jag inte se oss missa topp sex i mars.

Får vi flyt och Nubben och Monten skött / sköter sig så kan jag absolut se oss lyfta LeMat nästa vår.

Troligen kommer det krävas någon mer fysiskt stabil back och ytterligare en spetsforward innan 15 februari vilket inte kan uteslutas.

Är väldigt osäker gällande Monten och Davidsson och ser det som den största riskfaktorn. Också osäker på Nubben men väljer nog trots allt att tro att han vet vad han sysslar med och att vi blir ett topplag.

Rögle-Hv i final?

3 gillningar

Tycker ändå det är lite sjukt att Alla nya backar i dagens uppställning hade jag valt framför varje nyvärvad back till förra premiären. Snacka om uppgradering ändå måste man säga. Helt annat lag. Ska bli riktigt spännande att se hur första formationerna kommer se ut och var laget går för!

3 gillningar

Sen jämför man SAIKs centeruppställning med vår. Hijole…

2 gillningar