Lagbygget 23/24

Jag tror ordet ”märkligt” har en mer negativ klang än ”oväntat” och ”förvånande” och därav lite reaktioner åt och från olika håll. Jag tror som sagt man får se till truppen, vilka alternativ som finns och jobba utifrån det. Hade varit intressant att höra vad exempelvis @Zico har att säga om Joonas som assisterande :slight_smile:

Håller med Lejacques om att det ska bli spännande att analysera lagfoto på djupet framöver :joy:

4 gillningar

Ja och vilka spelare som valdes ut för att presentera hemmastället resp. bortaställ på insta och vilka som inte fick vara fotomodeller alls. :wink:

3 gillningar

vi har väll inte sätt bortastället än?

Det tror jag tyvärr kommer vara avgörande för säsongen. Har svårt att se Önerud avgöra SM-finalen ännu en gång. Kan ha varit ett misstag att låta honom vara modell för tröjan. Fan.

2 gillningar

Kan köpa att Lindbäck fick några minuter i rampljuset. Men hur mycket jag än gillar Lenc så ser jag det som en självklarhet att man måste ha spelat mer än en säsong innan man börjar modella i A-lagströjor.

Sen kanske fotografen har bättre insyn än jag. Men ändå.

4 gillningar

Så roligt när vi just precis pratade om att inte skapa grupper i gruppen, så kommer denna.
Ser rätt badass ut dock!

13 gillningar

Så här såg laget ut mot Luleå premiären senast

Bertov-Martinsson
Teden-Miele-Bödker

Sjöholm-Billins
Petersson-Sam-Nättinen

Westerlund-Bengtsson
Matson-Vesel-Forsberg

Davidsson-Davidsson-Hansson

Så “här” kommer de se ut nu

Petersson-Borgström-Brännström
Kaski-Seppälä

Tedenby-Nättinen-Lyrnäs
Bobby-Kalle

Foppa-Tikka-Lenc
Sjöholm-Strålman

Önerud-Fisken-Stakke

Jag tycker ju det är en REJÄL uppgradering mot senast, jag tycker det ser väldigt mkt bättre ut. Vet att flera de tycker knappt forwards är bättre men håller ej med, tycker det är en extrem skillnad.

Sätt par träningar nu och man ser ju tydligt att de finns bra med ledare i laget, Tikka och Seppälä bla kommer motståndarna få bråka med extremt mkt. Ser redan nu att de vill vinna allt de gör. Har ni inget att göra åk till HG och kolla så får ni se. Helt annan attityd på isen nu jämfört med senaste säsongen. De tävlar mkt mkt mer redan.

14 gillningar

Ja uppställt sådär visualiserar verkligen skillnaden. En back är kvar och fyra forwards ( + en långtidsskadad). Jag håller absolut med dig, en uppgradering, (men redan i den truppen fanns Andrae med som utgör ett stort tapp, och Önerud). Simon är ju ett fortsatt frågetecken, men är det en sak jag önskar av hela hjärtat så är det framgång för Simon. Men det laget bör kunna vara en slutspelskandidat i år. Särskilt om vi inte bommar de 40 första omgångarna.

Det är riktigt bra att vi har en handfull spelare som slåss för en plats i 3:- (Petersson, Brännström, Sjöholm och Stål-Lyrenäs) och lika många aspiranter på att spela VM för leijonat. Och enstaka för Danmark och Tjeckien. Dvs runt 10-12 st är landslagskandidater om säsongen går bra. Jag är hoppfull och nöjd så här långt.

1 gillning

Nu när man börjar se spelarna på isen, så känner jag i alla fall mig lite mer chill. Man ser tydligt vad Tikka kommer betyda man ser hur bra Seppälä är redan. Grym på rören snabb, bra i fysiken mm. Ser en röd tråd i kedjorna. Tikka med Teden är ju han ska öppna upp för Teden bla mm. Gäller baar hitta rätt grundspel och jag hoppas HV kommer spela tajt i mittzonen mm inte ligga på för mkt.

4 gillningar

Inget Tommy-Stille-spel, tack så mycket.

5 gillningar

De kommer ju inte hända med tanke på Pelle mm ändrade det DIREKT när de kom. De kommer ju fortsätta på den vägen de började på slutet senast.

2 gillningar

Enig, Seppälä ser man direkt kommer betyda enormt mycket.

4 gillningar

Ja visst är det en klar uppgradering sepällä är ju bättre en bertov,westerlund och bengtsson tillsamans.

3 gillningar

Strålman på nedre raden är ingen högoddsare tror jag… :wink:

Hade nog bytt plats på tikka o nättinen. Tyckte på premiären att Lenc - nätti - Foppa lirade riktigt smutt ihop.

Hur vet man när träningarna är nu när dom inte går ut me några tider? Sitter du på nått litet schema?

En fråga som inte hör till ämnet men som jag hoppas kan få svar på är hur de funkar för nya medlemmar med endast 3 inlägg per ämne. Har man någonsin fria inlägg efter ett tag eller hur funkar de?

Mvh taggad supporter.

4 gillningar

Jag spinner vidare med ytterligare frågor kring träningarna.
Kan vem som helst gå in eller måste man ha säsongskort?
Kostar det något?
Är huvudentrén öppen så man bara kan knata in och titta?

Vore kul att se någon gång, har aldrig gjort det tidigare.

Bara gå in. Du går in antingen via spelargången och tar trappan upp eller så går du in där man går till restaurangen.

1 gillning

Hur ska man veta när träningarna är nu då när dom ej går ut med de som under säsong ?

Det där ändras relativt fort. Gör ett par inlägg, gilla någons inlägg, skriv att ölbärs är gott, så gillar någon det, sen är du fri att husera hur mycket du vill :wink:

Jag hade fel, du behöver inga likes för att komma till nästa användarsteg (likes krävs för nivå 2), följande krävs:

2 gillningar

Årets backsida är klasser bättre!

1 gillning