Suttit lungt och läst de mesta de senaste men nu går de inte hålla sig längre.
Att nättinen blir A är för mig absolut inte konstigt. Manar på alla hela tiden mer än många andra. Verkar sjukt revanschsugen och hungrig på att ta på sig matchtröjan.
Lenc Lenc Lenc… är de bara jag som verkligen håller honom högt?
Alltid 100% stenhårt jobb. Alltid 100% backcheck
Och som någon annan nämnde här så är hans poängsnitt väldigt bra för att komma in mitt i säsong i ett nytt lag och bli kastad runt i kjedjor.
En sak som är viktigt som tidigare nämnts är att verkligen få ihop gruppen.
Vem tror ni kommer stå sida sida med Bobby? Hur tar kaski att kanske bli lite utmanad av Bobby?
För att kasta in en brandfackla😊. Jag undrar om inte LHC:s kaptenskvartett har fler spelade HV-matcher än HV:s kapenstrio. Fantenberg är C och Ljungh A. Det säger en del om kontinuiteten i båda föreningarna.
Nu platsar väl denna diskussion bättre i “forna”-tråden, men jag tycker det är synd att Fantenberg saknar tillräcklig känsla för HV. Något kanske sket sig…
Sorry, andra gången på 24 timmar som jag har haft otur när jag tänkte kring tråd att posta i. Jag håller med om Fantenberg. Men det kanske sket sig när han hellre ville spela i Frölunda.
Ja, och liknelsen med Modo för 15 år sedan är mer slående. Vi har tappat spelare som kunde blivit en stomme under många år; Fasth, William Karlsson, Pilut, Stenlund, Brännström, Lias, Engvall, David Gustafsson. Jag glömmer säkert några. Vi kommer aldrig bli LHC, men behöver akta oss för att ha en självbild som vi nästan aldrig lever upp till, så som de har. Men HV behöver lita mer på sin plantskola och hockeygymnasiet.
Fast å andra sidan är inte André och Strålman hos HV för att vi betalat bäst, dom är i HV för att dom vill spela här, Fantenberg och Ljungh är enbart i LHC pga att dom betalat bäst!
Nu kanske min avsky mot allt som den ”cluben” står för speglar av sig i detta inlägg men nog fasen har vi mer själ och hjärta än vad dom har!
Det belyser väl de jag (och andra) anser va det stora problemet egentligen sedan Davidssons dagar. Det har saknats en stomme av ledande spelare som går i bräschen och driver laget att bli bättre från ett år till ett annat.
Året vi trots allt vann, 2017 så var det väldigt lite spelaromsättning från året innan.
Vet inte om det är någons fel att det blivit så. Kanske bara tillfälligheter egentligen.
Svinsvårt med generationsväxlingar, alltid, men vi hade inte rätt gubbar vid rodret när det behövdes. Däri ligger nog mycket av felet. Vi skulle bli något annat enligt dem. Ett tag iallafall.
Jo, det med. Det skulle väl envisas med ett spel som vi inte hade spelare för. Kanske avsaknaden av drivande spelare gjorde att man inte klarade av det.
Nu har vi ju några gubbar ute i världen som om de bestämde sig för att vända hem skulle kunna bli de där ledande lirarna.
Skulle ju kunna vara nån finne eller jänkare med som bara bestämmer sig för att stanna så det behöver ju inte vara nån som är döpt i vättern nödvändigtvis.
Jo absolut, min poäng är bara att många duktiga spelare har passerat igenom truppen under 10 år, som kunde ha utgjort en stomme. Jag menar inte att HV har sumpat dem.