Strålman spelade typ 25min.
Jag tycker det är på tok för mycket. Ok någon enstaka match och nu var ju Kaski borta. Men jag vill skala bort lite och då ser jag det som bäst att skala bort från PP.
Jag vill ha honom som general i BP och orka på topp 3-4 av 6 sista minuterna om vi är i ledning.
Jag tror ju dock han är som bäst när han får spela riktigt mkt. Tycker han ska ligga minst runt 23 min/match.
Jag skulle vilja ha han i bägge två. Han var fenomenal både i PK och PP.
Gillade klippet med Axel Landen från HVTV idag. Verkar vara en fin årskull vi fått fram, skulle verkligen vilja slussa in dem i SHL!
- Landen
- Träff
- Sandahl
- Pettersson
Hoppas Monten får jobba med dem under säsong och inte bara jaga!
Låt han spela mycket, Strålman är ju king på plan just nu
Nu under hösten är det långt mellan matcherna, så det är bara spela de bästa många minuter. Det blir lite annorlunda under våren då det blir tätare mellan matcherna.
Nybro vill låna in Fransson enligt höken idag men ska kunna gå mellan klubbarna under säsong
Perfekt alternativ Tingsryd kan vara bra alternativ
Bara han får spela mycket med och det får han säkert under Samuelsson i Nybro. Hellre det än att han inte får lira så mycket hos oss.
Förövrigt uttalade sig Nubben idag i jnytt att Strandell kanske får spela även han i allsvenskan för vi vill spela på 6 backar
Pp1
AP LENC BORGY
BRÄNN KASKI
Pp2
Foppa tikka nardella/ofm
Strålman OSL
Ja säger du det powerplay så blir det väl så! Ser bra ut
Ja sätt Borgy på tek han verkade ju kunna det. Viktigt att vinna tekningar speciellt i pp. Sen kanske Kaski inte ska spela pp direkt om han spelar på torsdag utan mer i framtiden men det klarar han säkert. Ser mer att kaski har skottet och strålman har blålinje-kvaliten om ni förstår
Bra, håll Strandell så långt bort från lineup som möjligt.
Därför strålman ska vara på blå i samma som nardella och foppa, så kan han sköta pucken på blå och langa pass till dom
Angående Strandell så tycker jag han ska få växa in i det. Testa han i PP lite här och var, kanske när det är lite mindre kritiska lägen. Första året i SHL och det har gått en match bara.
Hoppas vi slipper se Tedenby i PP. Kanske han själv inser snart att det inte riktigt är hans grej att i princip stå still o passa pucken .
Killen har gjort en enda shl match…. Lite mer tålamod kan jag tycka man ska ha.
Att spelarna står still är väl främsta problemet med powerplay. Ett modernt powerplay har rörelse, alla lag försöker stoppa direktskotten så då behöver man flytta runt skyttarna.
PP där två skyttar står “half boards” och en quarterback ska styra spelet är daterat.
Ex:
Spelaren som rör sig runt och bakom mål behöver smyga upp i snävare “Foppa vinkel” för att kunna ta det skottet, då kan försvaret missa att täcka passning/skott. Alt. ta half board rollen när den som står där sticker in på mål.
Spelarna som står halfboard måste in i mitten av slottet, fram till stolproten eller in framför mål då och då med hastighet. Inte slow motion utan tempot behöver dras upp för att öka chansen att försvaret inte hänger med.
Quarterback bör roteras så det blir en klockvridning av hela uppställningen. I samband med den vridningen är det läge att attackera mål och slottet.
Det behövs riktiga tempoväxlingar och samtidiga förflyttningar/attacker mot mål för att dominera i powerplay.
Det blev kanske för mycket istid på han sist när Kaski var borta. Han ska ju starta som 7:e back och få sina minuter och växa in i SHL så tror jag det blir bra
Han har ju varit inne på iprincip alla baklängesmål under försäsongen+ match 1. Var av han varit direkt skyldig till flertalet.