Lagbygget 23/24

Absolut, den kan man argumentera för med tanke på hur dom har producerat än så länge.

Hur hanterar man Teden bäst?
Pröva som energispelare i 4.e line?
Eller några matcher på läktaren?

Man skaffar en SC som fixar en HC som är kapabla att sätta samman ett lag med en sådan spelare i, samt ett spelsystem för den kedjan att lyckas i. Alternativt så avslutar man kontraktet. Inget jävla half-ass i mellan. Det är ovärdigt.

1 gillning

Vi kan inte 100% räkna med shore. Inte säkert att de blir något. Men om han kommer in så är de stort plus. Dock ser jag våran offensiv som ändå godkänd. Jag hade nog hellre petat bort nån back och tagit in en jävligt bra tvåvägsback.

Om nu shore kommer hade jag ställt upp.

Brännström - borgy- Pettersson . Vill ej splittra nu när dom väl börjat ihop.

Osl- shore - Foppa. Shore står för passningar till vingarna , osl för farten och Foppa för skottet.

Tikka - nättinen - lenc , tung och hård kjedja med en viss spets.

Tedenby - ofm- junior , fart fart fart

6 gillningar

Där har du en uppställning jag hade kritat under på!

1 gillning

Varför skall vi offra Lenc, en av våra bästa spelare, med Tikka?

3 gillningar

Tänkte lägga till att om inte de funkar med Foppa med Shore så ska Foppa och Lenc byta direkt. Mest ett test och se om shores upplägg kan få igång Foppa. Hade inte de varit bra o få igång han?

Samma problem med foppa som med teden, det behövs en tanke bakom nyttjandet och lagbygget.

2 gillningar

Ja men här är ju en ypperlig chans för Foppa att visa om han vill eller inte ( KAN)

Får han inte ut något av att spela med så bra spelare som Shore och OSL så hänger du ju nästan på honom och inte omgivning. Då kan han bytas mot Lenc.

Man måste berätta för honom att man drar max en gång, sedan passar man! Inte dribbla 2-3 gånger för då tappar man pucken…
Det är nr1!

2 gillningar

Med Shore i laget så nåt sånt här:

Lenc - Borgis - AP (Lenc gör att Borgis får ännu mer tid m pucken å friare ytor för AP)
Brännis-Shore-OSL
Foppa-Nättinen-Tikka
Petterson-Lill-Dansken-Träff
Önerud

Och lira med 6 backar så klart.

Låna ut Stakkestad och Lindbäck
Trada Tedenby mot en stabil andra målis från HA.

5 gillningar

Är det någon som vet hur läget är med Kaski, är ju i detta fallet en viktig pjäs då han är bättre än många på baksidan!!!

Ställa upp följande backpar:
Nardella - Sjöholm
Seppälä - Kaski
Fransson - Strålman

I mitt tycke är Fransson inte sämre än maalahti eller Strandell. Efter fått lite självförtroende i Nybro kanske de är dags att kalla tillbaka han o låta han spela med en rutinerad Strålman som kan hjälpa han ytterligare…

3 gillningar

Honka är ytterliggare en liten 23-årig back, trodde att om vi skulle stärka backbesättningen skulle detta vara med mer fysik/def? Lär väl ersätta Kaski som förmodligen är värre skadad än man trott. Dessutom ytterliggare en finne med 0 erfarenhet i SHL.

1 gillning

Men vem skall du ta bort från backsidan för att få in honom någonstans?

Varför börjar man värva? För helvete ta bort roten till allt det onda.

Låter kanon mot våra egna. “Hörru du Axel, du har ju kommit upp och gjort det jättebra här nu men jag har en liten skattkista här att sätta sprätt på så du har väl inget emot att hoppa ner till J20 igen va?”

2 gillningar

Nardella-Strålman
Seppälä-Honka
Fransson-Sjöholm
Landén

Strandell → HA
Maalathi → Vart som helst
Kaski långtidsskadad

Då har vi åtminstone tre talangfulla juniorer som får speltid…

8 gillningar

Vadå är det något rykte kring Honka ?

Sanny och Svenssons podd nämner dom att han är aktuell. Står på expressens hockeysida :blush:

1 gillning

Såg det nu, tack

hittas även i “seriöst ryktes”-tråden. Den är bra att följa :+1: