Vi har kvalitét i laget, men vi måste lära oss att grisa mer när det behövs.
Bara anställa Jämtin och Ledin som psykologiska coacher.
Det hade varit något det
Skulle gärna se Per Ledin som hockeydomare
Fråga till er!!
Utan själv ha någon värre koll på Honka, spelar ni hellre han?
Eller hellre satsa på Maalahti, Strandell??
De är väl dom 2 backarna som inte klarat av de främst, så enligt mig värt att gå för de
Honka har många poäng senaste säsongerna på hög nivå, men lite väl mycket minus i statistiken. Lagom (?) med utvisningar. Så kanske inte den som jobbar hem mest av alla. Så inte backklippan vi söker men nog bra för PP och kontringar.
Jag har inte hunnit läsa igenom alla kommentarer under förmiddagen så jag kanske sparkar in en öppen dörr.
Jag vill minnas att Svensson pratade om Honka i förra veckans podd då Luleå hade kollat på han lite att han är vääääldigt offensiv men brister i defensiven då han är högt upp i banan rätt ofta.
Vad jag minns från det man sett av Honka från typ JVM och så, så är han rätt lik Emil Andrae på många sätt. Kreativ, bra på rören men kanske lite riskbenägen. Sjöholm trivdes ju väldigt bra med att vara Emils “städare” ifjol dock så kanske kan funka kanon med Honka också. Uppsida finns defintivt iallafall, så länge han har någon med sig som kan ta hand om ev. nedsidor när det kreativa misslyckas.
Som läget är nu Kalle alla dagar.
Nubben dementerar ryktet om Honka i JP. Kaski åter “strax”. Ingen rök utan eld tänker jag om Honka. Nubben dementerar fram tills något är mer eller mindre klart, antar jag. Så om Honka kommer, så är det inte på bekostnad av Kaski. Strandell/Maalahti som får tänkas flytta på sig.
• Shore heller inte klar, om ens i närheten om man ska lita på Nubbens uttalade i JP:
“Du har bekräftat intresse för Nick Shore, ser det ut som att ni kommer överens där?
– Det vet jag inte. Jag hoppas vi fixar till det. Vi får se, det är säkert fler som är med oss där. Vi jobbar på det i alla fall. Vi vill addera en framåt.”
Å andra sidan så brukar ju Nubben inte hymla om nånting i medier utan säger i princip rätt upp och ner som det är.
Så säger han att det inte finns intresse för Honka så antar jag att det är så.
Tycker inte heller det är en offensiv back vi behöver just nu.
Han kanske blivit tillsagd att börja hymla
Tycker inte det är kris med en back även om Kaski är skadad. Ibland glömmer man bort att vi saknar en toppback. Viktigare att gå samman och sätta spelsystemet.
Shore får gärna va klar redan på torsdag tack! Här saknas det absolut en center och tror det kommer bli skillnad när han kommer in i truppbygget. Man kan göra två offensivt starka kedjor istället för en.
Förutsatt att Shore kommer in hade jag gärna sett något i stil med
OSL-Shore-AP
Lenc-Borgström-Foppa
Teden-OFM-Brännström
Önerud-Nättinen-Tikka
Önerud kan bytas mot Stakkestad eller Lindbäck, tycker dock att Önerud håller en stabilare nivå än de andra två just nu.
Allt jag vill nu att något ska presenteras bara…
Jag ser mer än gärna Honka till oss.
Det pga att vi har inte skillsen att få med oss backarna högre upp och som kan byta platser med forwards. Det är många av motståndarnas backar som rört om för oss där de kommer upp och ställer till det. Förra året hade vi LaLeggia men va den enda också. Nu har vi typ ingen.
Man måste ha backar som vågar och klarar av den rollen. Borgman och Pilut va dominanta på det i Hv71. Moderna ishockeyn kräver det.
Kaski, Andrae och Laleggia röjde runt i offensiv zon allihop (som moderna backar ska).
Tappat två och den tredje är skadad.
Tror HVs nuvarande backar också kan göra det men att vi har ett mer daterat spelsystem nu under Montén.
Foppa över Brännström? Och Lill-dansk över Nättinen? Nja detta köper jag inte på långa vägar.
Man behöver inte köpa det, utan är ju bara en förslag. Jag tycker aimstar har några väldigt intressanta lösningar dock och det är bättre omgivning till Forsberg och Tedenby i en snabb kedja med OFM och Brännström. Tre spelare med bra fart och inte riktigt så beroende av sin omgivning som våra andra spelare är. Detta vore väldigt intressant att testa i min mening
Teden-OFM-Brännström är som en mer skillad version av den så hyllade bumbibjörnkedjan (Teden-Lias-Sandberg) från 2017. Dock med en sex år äldre Tedenby