Jag gillart! Stor skillnad från idag och vi behöver stor skillnad
1. | ![]() |
Åke Stakkestad (C) | 10 | 0 | 0 | 0 | 2 | -10 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2. | ![]() |
Tommi Tikka (C/LW) | 10 | 0 | 2 | 2 | 54 | -5 | ||||||||
3. | ![]() |
Oskar Stål Lyrenäs (RW) | 7 | 3 | 0 | 3 | 0 | -5 | ||||||||
4. | ![]() |
Mattias Tedenby (LW) | 10 | 2 | 3 | 5 | 2 | -4 | ||||||||
5. | ![]() |
Mikael Seppälä (D) | 10 | 1 | 1 | 2 | 8 | -3 |
Det är ju någonstans här vi måste titta för att förstå när vi går minus just nu. Ja absolut +/- säger inte allt om en spelare men resterande i laget har antingen -1 eller bättre. Kan vi täppa till här och spela med en målvakt som kan hålla +90% så finns möjlighet till rejäl förbättring.
Det handlar inte om vem som är över vem, detta säger inte att @aimstar tycker att den ena är bättre än den andra. Det är ett försök till att komponera välbalanserade kedjor skulle jag tro, och det tycker jag han lyckades bra med faktiskt.
AP20 - Borgström - Lyränäs
Tedenby - Möllgård - Brännström
Foppa - Shore - Lenc
Önerud - Nättinen - Tikka
Jag tror fortfarande att det finns en hel del att vinna på att sätta en kreativ center mellan Foppa och Lenc.
AP har givetvis gjort sig mer förtjänt än någon annan av att ha bra lekkamrater. Men han är inte så beroende av andras kreativitet. Mer att hans lekkamrater skall förstå vad han gör och kunna anpassa sig.
Foppa däremot behöver oftast mer hjälp. Jag vet att senaste målet tyder på något annat men jag räknar inte med många dylika räder från honom.
Därav att jag hellre ser Borgis med Foppa och Shore med AP. (Om Shore nu verkligen är påväg in)
Är det någon mer än jag som tycker att detaljerna runt “Shore-transfern” tar alldeles för lång tid?
Någon som är mer insatt än jag som kan förklara hur det kan ta så lång tid att få bläcket att fastna på pappret
Visst han vill ha runt 3 miljoner etc. Men vad är problemet lös det bara.
Att Åke på tio matcher snittar 10:09 i istid, varit inne på noll mål framåt och tio bakåt är snudd på perverst elegant
Ja han måste bänkas, vi har inte råd att ha honom i laget. Utan honom hade vi säkert haft 4 poäng mer än vad vi har och då hade vi legat på play in
Man skulle kunna titta på hur han matchats och starter i egen zon etc. men -10 på 100 spelade minuter och noll mål framåt… Det är dåligt även om han mött McDavid.
Jag förstår inte varför vi plockar in spelare som är sämre än juniorerna. Klart det blir svårt att konkurrera om toppspelare ifall vi spenderar pengar på diverse dussinlirare som inte ens är värda en skridskoslipning i lön.
Ganska solklart att Åke Stakkestad inte platsar.
Man skulle kunna säga att Stakkestad har varit inne på 1 baklängesmål varje match. Det är jävligt dåligt. I jämna matcher förlorar vi enbart på att ha Stakke i laget!
Nubbens i särklass sämsta top 3. Kolla dessa stats, vad exakt är det han ser som inte vi ser? Åke Stakkestad - Stats & Facts - Elite Prospects
Ännu värre. För varje minut han spelar är han inne på ett baklängesmål…
Och ändå får han spela, ännu en passivitet från Monten, han vågar inte ta tuffa beslut
Något jag stör mig något fruktansvärt på är hur vår kära tränare Montén konstant går runt och ler! Även i katastrof matchen mot FHC…, Vad är hans mål med HV som förening egentligen? Njuter han av att se HV förlora? Önskar Lindbom ville stå i båset som vår huvudtränare… Hans spel fungerar för oss vilket han tydligt bevisat flertalet gånger…, tillskillnad från vår nuvarande tränare.
Vi skulle aldrig sparkat Lindbom, vi hade ett för dåligt lag då, det hade inte med Lindbom att göra vad det värkar.
Jag tror Lindbom var mycket bättre än Monten, men Lindbom kunde vara GRYMT passiv, störde ihjäl mig på det. Tog aldrig timeouts, däremot så ändrade han femmor varannan match så ingen fick kemi
Helt absurdt att sparka han… vill verkligen se honom göra en återkomst som HC inom snarast!! Då är jag nästan 100 på att vi hamnar åtminstone top 6… vi har ett bra lag på många fronter, det måste bara klappa! Tror Lindbom är sista nyckelbiten. Sen kan vi skicka Stakkestad, inte det minste imponerad tyvärr…
Men Lindboms spelsätt har i princip fungerat varje gång… många gav cred till AP och Ortio i fjol, men tror att Lindbom var en ytterst väsentlig faktor för att få maskinen att fungera.
Ser gärna att Lindbom tar över och går ner i båset. Men de får fan inte vänta för länge. Vi går inte bli fast nere i botten.