Lindbom kan inte vara lösningen igen. Det blir pinsamt och inget talar för att vi får samma effekt. Han är inte en halvgud.
Ta bara bort Monten. Låt Pelle och Johan rodda. Lindbom är deras chefs chef så han kan säkert bistå med lite stöd. Det borde bli bättre än idag. Sedan kan man plocka in stöd till Pelle och Johan i lugn och ro.
När det gäller Tikka, Fisken eller Nättinen.
Jag förstår att man tyvärr delvis måste tänka här och nu. Men jag vill gärna att man även tänker på Mars.
Nättinen har höjt sig markant från förra året. Men hur mycket mer finns det att hämta? Tikka vet jag inte vad jag skall säga om. Men Fisken har potential för att blomma ut. Rätt omgivning och pepp så kan han mycket väl ta både ett och tre steg under säsongen. Så i kombo med lite fingertoppskänsla kring matchbilder och läge i matchen osv så skulle jag vilja se att man satsar en hel del på Fisken.
Jag tycker du har fel.
Nättinen får ständigt chansen med ordentliga medspelare. Det har aldrig OFM fått. Nättinen slår en fin pass var 3e match, annars bodrar han inte alls i mitt tycke.
OFM är något att bygga på för framtiden, Nättinen kommer aldrig bli mer än en medelmåtta.
Nja, har man påkpekat att någon är så “kass” som du ofta säger att han är. Skulle man ju kalla en person för en “hater”, iallafall på engelska. Men skulle väll kunna översätta till svenska med. Skulle kunna påstå att det stämmer
Hade gärna sett att de testade Tedenby med Brännström i samma kedja, med en center som tekar bra och tar en defensivare roll. Samt att Lenc eller Foppa fick testa Brännströms plats.
Tycker överlag att Tedenby brukar få in pucken i anfallszon, men sen finns det ingen som gör sig spelbar han kan passa. Då återstår ju endast att försöka hålla pucken, eller försök på eget avslut och hoppas på tek i anfallszon.
Tedenby försöker nästan alltid hålla pucken och vänta in spelare, så han blir enkel att plocka bort när han inte har någon spelare som understöd.
Hade nog vart bättre han gick på avslut och hoppades på en blockering så vi kan sätta in första kedjan, och få starta spel i anfallszon. Men då borde han spela i 3e kedjan med målsättning att 1a/2a kedjan ska få starta i anfallszon.
När han tog Brännströms plats så va ju ofta Andre med upp i anfallszon, så Teden kunde skapa ytor och vinna tid för övriga i den kedjan. Tycker han funkade bättre än Brännström.
Över lag är det största problemet att vi vår HC inte funderar över vad är respektive spelare bra på och försöker utnyttja det.
Vi har ju haft som spelide i flera år att alla ska spela mer eller mindre likadant. Det sänker ju vissa spelartyper vi har i laget fullständigt.
Det måste va hur lättläst som helst för motståndarna, de vet ju till 99% hur vi kommer spela.
OFM är något att bygga på inför framtiden? Grabben kommer ta första bästa chans han har att dra långt i från jkpg. Sedan ser jag verkligen inte det speciella i honom, han är svag i närkamper, vinner inga tek och har en relativt risig bössa. Hoppas som du säger att han tar kliv, men han är verkligen ingen top prospect som kommer blomma ut under hans tid hos oss och få oss att lyfta, inte en chans. Såg det inte i fjol och ser det definitivt inte i år heller.
Nättinen bidrar iallafall med något. Några poäng här och var, stark i närkamper och vinner tek. Tycker han har inlett säsongen bra, precis vad man kan förvänta sig av honom, en stabil tvåvägscenter. Givetvis finns utrymme för förbättring liksom hos hela truppen.
Som jag ser på det, Nättinen har en positiv trend (kanske inte så svårt efter förra året iofs) men OFM, jag tycker han inte utvecklats något sen förra året, händer inte mycket där just nu. DOCK är det sinnessjukt att man väljer Tikka över OFM. Som jag ser det är det 1. Borgström 2. Nättinen 3. OFM 4. Tikka när/om Shore kommer så tar han Nättinens plats i andra och OFM blir fjärde center medans Tikka, vet inte vad man ska göra med honom, han kan teka men sen bidrar han med noll verkligen
Västerås sägs enligt Expressens silly ha Olle Strandell högst upp på sin önskelista på backar och jobbar för att få in honom i laget. Rykten går ju om att HV sneglar på annat och att även Kaski är på väg in igen (vågar man lita fullt ut på att han håller?). Strandell får ju mindre istid när Landén får mer, så inte ologiskt att han byter tröja i höst.
I övrigt lånas en intressant back ut från Skellefteå till Liiga, Anton Olsson. En spelartyp jag hoppas HV har ögonen på inför nästa säsong. Hellre den typen av spelare än att jaga 30+ från övriga världen.
Anton Lindholm sägs även vara rejäl huggsexa om. Schweiz troligast men även SHL-klubbar med stor plånbok. Rögle har nämnts tidigare, är en gasglad Nubbe med i den leken också tro?