Träffade en bekant idag på jobbet som umgås med Teden och han berättade att Teden och OSL är missnöjda att spela med Tikka för han hinner inte med.
Tikka ska även ha sagt att han trodde inte att SHL skulle vara en så här svår och snabb liga också och han skulle behöva gå ner många kilo för att få upp farten för att matcha dom andra
Absolut det kan man med göra. Lenc har gjort sig förtjänt av få en roll i de högre kedjorna. Håller med om Brännström han har inte fått till de så bra so far.
Fast vad är de du inte ser av Brännström?
De Brännström ska göra i en första kjedja är att vinna tillbaka puck och jobba stenhårt i sargerna, de gör han väl jävligt bra ??
Vad är de han inte levererat som du förväntar dig?
Lenc - Borgström - OSL
Brännström - Shore - Petersson
Tedenby - OFM - Foppa
Tikka - Nättinen - Måns/Önerud
Åke.
Bytt plats på Lenc och Brännström om det är så. Eller centerbyte. Bara vi matchar hårt på topp 6, tredjekedjan som joker, kan väl bli hur som helst. Sista avlastning.
Ne jag tycker han ser slö ut, tappar mkt puck vinner inte alls så mkt närkamper mm som du beskriver. Den Brännström jag såg i Luleå var ngt helt annat. Har mkt högre förväntingar på honom. Tycker inte han kommit till sin rätt med AP och Borgy.
Den 4e känns intressant, känns tung och rejäl. Tikka kanske hade fungerat lite bättre som ytter då det är lite enklare.
Vad känner/tycker ni här vilken center tycker ni är bäst av Shore och Borgy? Jag tycker ju Shore är mer komplett över hela isen och där av tycker jag han är bättre.
Okej , då ser vi olika Brännström
Sjukt, om detta stämmer. En spelare ska inte få komma till SHL och bli överraskad.
Nog inte bara Tikka som blev överraskad. Gissningsvis även de supportrar som inför säsongen menade att Liiga är en bra liga…
Grejen med Liiga är väl att bästa laget är sjukt mycket bättre än sämsta laget medan SHL är mer jämn. Se bara hur IKO lyckades slå FBK förra veckan. Tror inte Tappara skulle skämma ut sig om de började spela i SHL imorgon.
Diskussionen när Tikka presenterades handlade om vad toppspelare i Liiga kan förväntas leverera i SHL. Siffror visade att det fanns en skillnad mellan serierna.
Ergo. Vi ska inte vara förvånade över att Tikka presterar som han gör. Bara Nubben och den värsta solskensoptimisten förväntade sig något annat än det Tikka presterar idag.
Om HV kan ge Tikka chansen så tror jag säkert att han kommer vara betydligt bättre andra halvan av serien eller nästa säsong. Frågan är om de kommer ha det tålamodet.
Helt okej för en supporter att bli överraskad, eller förvånad.
Att spelaren blir det, det är rent generalfel. Ett stort misslyckande, som anställande chef får ta på sig.
:nubben_shrugging:
Något en SC/scout borde ha snappat upp kan man tycka.
Supportrar får tro på spelare hur mycket de vill. Men det kan vara bra att de har koll och ett kritiskt öga också till värvningar. Ju bättre koll de har desto mindre utrymme för Nubben att gömma sig.
Shore kommer inte göra laget sämre. Men frågan är om det räcker för att vända trenden.
Hur som köpte väl nubben sig mer tid i föreningen. Vilket är ren katastrof. Ofattbart att pajasarna ovanför honom i organisationen inte genomskådar honom med tanke på hur enkelt det är för alla andra att göra det.
Tycker vi ska ge mer tid till tikka innan vi dömmer ut helt! Killen har spelat 10 matcher…
De bästa med att shore kommer är att de kommer förhoppningsvis göra att alla andra centrar känner att dom behöver växla upp om dom ska få spela.
Tikka kommer ju bli riktigt bra och förvåna många har ju Nubben sagt
Förutom tekningarna så gömmer han sig ca: 15 minuter per match, helt osynlig
Skulle säga att detta är lite som floppen Petrus Palmu förra säsongen i Örebro/Linköping.
Var en superstar i Liiga och stor flopp i SHL, steget över var för stort och det passade inte han alls.
Lite så känner jag med Tikka. Kanske hård och jobbig att möta men han måste ju hinna med motståndarna för att vara hård och jobbig, sen på det så ska han axla en 2:e center roll och då vara en ledande spelare i topp 6 forwards.