Lagbygget 23/24

Tittade lite på spelarstatistik.
Frågan är om det här är det sämsta jag sätt…
Snitt istid: 10minuter / match
Mål: 0
Assist: 0

• -10 sämst i SHL
      Possition: Forward

Detta är alltså någon som tar tid från våra juniorer och fortsatt får speltid…helt obegripligt.

1 gillning

Aha!

Jeopardy-vibbar!

Vem är… Stakkestad.

PLAYER
GP G A TP PIM +/-
SHL
André Petersson (RW) 10 6 4 10 6 -1
Radan Lenc (LW/RW) 10 6 2 8 2 2
Henrik Borgström (C/W)Washington Capitals 10 3 5 8 0 2
Bobby Nardella (D) 10 1 6 7 2 0
Joonas Nättinen (C/RW) 10 1 5 6 4 0
Anton Strålman (D) 10 0 6 6 4 -1
Fredrik Forsberg (RW) 10 4 1 5 4 2
Mattias Tedenby (LW) 10 2 3 5 2 -4
Isac Brännström (LW/RW) 8 1 3 4 8 1
Oskar Stål Lyrenäs (RW) 7 3 0 3 0 -5

Lenc - Borgy - Ap20 skulle jag vilja testa, sett till prestation borde då detta bli vår 1a!

2 gillningar

Funderar på om Strålman får för mycket istid. Han är bra, men behöver avlastning. För sååå bra är han inte. Eller?

Korrekt! :slight_smile:

1 gillning

Jo de tycker jag han är. Kunde inte fått in en bättre 2vägs än honom.

2 gillningar

Sant. Men HV som lag går ju inte så bra…

1 gillning

Lenc är bra defensivt så jag tror på Lenc-Shore-OSL som tvåvägskedja.
Sedan kan vi ha Önerud-Nättinen-Lindbäck som kanonmat.

Ap20 - Borgström - Lyrenäs
Tedenby - Shore - Brännström
Lenc - Nättinen - Forsberg
Önerud - Möllgård - Hugo Pettersson

Bryt med Tilka och Stakkestad, låna ut Lindbäck!

Håller med om att det behövs en trygg tvåvägsback till. Seppälä har potentialen att vara bra, även om han är lite mer defensiv, men Strålman känns lite för ensam i den rollen.
Adam Clendening finns ju på marknaden, men man kanske vill ha in ett säkrare kort där.

Med en dåres envishet så hävdar jag fortfarande att truppen speciellt nu med Shore definitivt är nog bra för en plats 8-11 MEN inte med Tomas Montén som tränare, det är inte spelare vi huvudsakligen ska ha in med nu utan vi ska UT med tränaren, han är lika misslyckad i sin roll som Tikka är som andre center!

3 gillningar

Clendening är en väldigt offensiv back. Ingen som gör det lugnare för oss i egen zon men han kan få spelet att gå åt rätt håll.
Det är en riktigt bra spelare som skulle lyfta laget bara genom sin kvalitet. Ingen chansning utan helt rätt egenskaper för SHL.

1 gillning

Jag håller helt med. Jämför vi vår trupp på pappret, nu när Shore ansluter, med andra SHL-lag så tycker jag ändå att vi har ett par lag bakom oss. Vi har dock inte alls fått ihop varken spelet eller någon direkt utväxling på någon spelare, bortsett från kanske Axel Landen (att AP och Strålman är bra visste vi redan). Jämför man oss och exempelvis Modo, som har ett betydligt sämre lag på pappret, så är den stora skillnaden ledarskapet (HC) i båset.

Bortsett från en nödvändig tränar-/ledarrockad så bör vi nog även se över att hitta en lösning för trion Stakke, Strandell och Lindbäck. Den sistnämnda kämpar på men det händer liksom inget produktivt. Man har även Herman Hansson påväg tillbaka som är väldigt lik Måns i spelet. Även Tikka är ju ett namn man skulle vilja ha bort men såvida ingen annan klubb är villig att ta över hans kontrakt så skulle det kosta alldeles för mycket att riva hans kontrakt. Är då bättre att ge han en plats längre ner i laget, en överbetald Stakke som förhoppningsvis kan göra det lite bättre. Det känns som att Tikka har rätt inställning för att acceptera en plats längre ner i laget, där han egentligen borde varit ifrån början. Jag anser inte att man nödvändigtvis behöver värva in spelare för att ersätta Stakke Strandell och Lindbäck. Jag ser hellre att man ger våra juniorer chansen istället. Ta tillbaka Fransson och låt OFM och övriga juniorer (Träff, H.Petterson m.m) få en ärlig chans.

6 gillningar

Malmö gjorde ju en sån grej för ett antal år sedan när stjärnorna underpresterade. Man bänkade ledande spelare och spelade juniorer på deras platser istället. Med bra utfall. Visst va det “babyhawks” de kallades?

1 gillning

Kan tycka det är riktigt dumt att ta in Pettersson och sätta honom i fjärde. Om han nu gör det bra (offensivt) så måste han ju också få spela så, inte i en checking line. Då är det bättre att som Fransson få spela i Allsvenskan i en relevant roll.

5 gillningar

De va la mer när då Malmö höll på att gå omkull och spelare lämnade hejvilt för att rädda ekonomin? Tex HV tog in viss Björck…

1 gillning

Kan varit en kombo av olika faktorer. För Malmö va dåliga då och vad jag minns tog man till detta grepp under säsong.

Rör om lite till nästa match!

Tedenby Borgström AP
Brännström Nättinen OSL
Foppa Fisker Lenc
Önerud Tikka Måns

Måste kommentera detta. Säger inte att det är fel. Men! Tedenby bara ställer till det och allt blir grötigt och okontrollerat, han platser inte och förstör den enda fungerande linan vi har och han ska absolut inte spela PP. 4:e linan är för dålig för SHL. Måste Tedenby spela så plocka ner han i 4:e istället för Lindbäck eller Önerud, kanske få fart på den linan.