Lagbygget 23/24

Borde inte rimligen kunna rå på Leksand med dessa avbräck - poäng i denna matchen vore ett styrkebesked - men inget jag räknar med …

Spela defensivt smart och utnyttja lägena !

Kul med Pettersson.

I övrigt får ju alla som ropar på att vi ska bänka ledande spelare precis som de vill. Vsg. Nu är AP, Teden och Borgström borta pga småskavanker. Här är laget ni får.

Herrejösses vilket tunt lag HV har. Problemet är inte nödvändigtvis våra så kallade stjärnspelare. Problemet är att vi återigen har en usel bredd där ingen, absolut ingen kan ta steg uppåt vid behov.

5 gillningar

Spontant hade jag hellre lyft en helt komplett kedja från J20, som är samspelt, än att man som nu klipper och klistrar likt Marjasin

1 gillning

Ja det här är inget att hänga i granen. Jag skall iväg på middag vid 18.00, så missar matchen.

Ska försöka hålla koll på resultatet.

Jisses vilket lag vi har…

Håller helt med. Hvs j20 leder tom sin serie med 5 poäng ned till 2an

”Bredden” är sjukt smal när man ser laget såhär.
Då är det inte rakt igenom klass som saknas heller.

Hua… :scream:

Tycker vi ska förstärka men med de korttids-skadade tillbaka:

Lenc-Shore-OSL
Önerud-OFM-Lindbäck
Brännström-Borgström-Peterson

Tredjekedjan startar i offensiv zon medan 1+2 tar hand om det mesta 5 mot 5.
Både Borgström och Peterson behöver matchas sparsamt, tror på att hålla dem kring 14-15 minuter.

Hugo Pettersson är +2 på väldigt lite speltid, jag tycker man ska spela honom mer och låt han fortsätta testa på SHL-spel !!

4 gillningar

Petas gärna in i laget när Brännström får sitta på läktaren och fundera på varför han flyttade hem och vad han behöver göra för att vara den spelare han vill vara.

Hoppas på följande när / om alla är tillgängliga.

Isac-Shore-AP
Lenc-Borgy-OSL
Tikka-OFM-Måns
Önerud–Nättinen-HH
21-23-56 (12)

Sen få in OFM på Borgyposition i PP2. OSL/AP till vänster. Kaski/Bobby på blå.

Rulla på Lenc, Shore, Isac och Tikka runt mål.

Måns, Nättinen och Strålman som reserver.

Är lite mer positiv nu när OFM visat att han håller att spela högre upp i laget och Tikka nog kan vara nyttig trots allt.

Simon och Joonas är ju bra och rutinerade ien fjärdekedja och tror att HH skulle funka bra med dem om han kommer tilbaka.

Stakke och Tedenby kan avlasta medan Foppa nog riskerar att helt hamna utanför.

Borde funka.

1 gillning

Så här hade surgubben ställt upp laget i nästa match om AP fortfarande är borta.

Lenc-Shore-Borgis
Brännström/Foppa-Fesken-Osl
Lindbäck-Tikka-Petterson
Önegud-Stakkestad-Tedenby

Foppa eller evt Brännström behöver lite egentid på läktaren. Bägge behöver fundera på vad de kan bidra med till laget.

Hv borde testa Borgström som vinge faktiskt. Hade varit intressant att se hur de skulle bli.

1 gillning

Jag blir inte klok på hur man skall formera laget framöver nu när det är omkringkastat.

Men jag gillar nuvarande första line, jag tycker att man skall behålla den framöver, den har alla ingredienser att bli riktigt bra!

Låt AP börja i en andra kedja framöver, så får vi se vilka som är fit for fight!

Men Lenc - Shore - OSL, gillar den skarpt!

1 gillning

Tycker Brännström och AP spelade bättre med Borgström faktiskt.

Lenc - Shore - osl

Bränn - borgy - ap

Lindbäck - ofm - Foppa

Önerud - tikka - Pettersson

???

7 gillningar

Håller med. Den där uppställningen vill jag se framöver!

Men vad ska vi göra med Stakke, Teden och Foppa? 3 spelare som säkert vill HV71 bästa men som sällan får något uträttat på isen. Typiskt utfyllnadspelare i en fjärde lina alt. 2-3 lina i HA.

Stakke måste lånas ut eller brytas med. En match förändrar ingenting.

Gillar skarpt den nya förstalinan, lenc med hårt arbete, Shore med spelsinnet och OSL med farten/spelsinnet.

Jag håller med en annan skribent här och tycker att Brännström - Borgström - AP skall spela ihop igen, men då i en andra kedja. Låt dem hitta tillbaks igen.

3 gillningar

Stakke borde lånas ut till allsvenskan resten av säsongen.

Foppa är jag otroligt kluven till. Han har fått testa på i en offensivare lina men kommer inte till sin rätt där heller.

Teden… jag håller fortfarande fast vid att han måste släppa pucken snabbare och oftare. Det här vridandet och vändandet i sarghörnet gör att han låser sig för ofta och blir av med pucken.

Men undrar om det inte kommer in nått nytt på forwardssidan nu när Nättinen gick sönder?

Vill också tillägga att jag tycker Måns höjt sig!

1 gillning

Jag tycker faktiskt årets besvikelse är Brännström, jag tyckte han var överhypead när han kom hit men han har tom varit sämre än mina förväntningar, hoppas inte han har ett fett kontrakt

1 gillning

För att många misstar honom för nånting han inte är.

Han är en grovjobbare som gör lite lagom med poäng. Ska kämpa o vinna puck och skapa ytor åt andra.

Hans största ansvar i Luleå var delvis boxplay där han var riktigt bra i.

1 gillning