Lagbygget 23/24

Vi behöver byta ut vår fystränare. Man orkar inte.

8 gillningar

agreed man orkar inte spela hela matcher bara nån minut per match. Man är fysiskt och psykiskt svaga

Psykiskt svaga stämmer inte. Det är bara att titta på dagens match. Man kommer igen hela tiden trots flera underlägen.

7 gillningar

Well, idag är det “ren tur” att man lyckas ta matchen.
Titta gärna på skillnaden hur laget uppträder innan och efter TIK’s första kasse.
Det är som två olika lag.
100% psyke och ångest.

Bryt med Foppa och ta in en ny forward så ser det rätt bra ut…

Lenc Shore OSL
Ny Borgström AP
Brännström OFM Teden
Lindbäck tikka Önerud

1 gillning

Till nästa match vill jag se
Lenc - Shore - Lyrenäs
AP - Borgström - Forsberg
Tedenby - Fisken - Brännström
Önerud - Tikka - Lindbäck

Nästa match vill jag se:

Lenc Shore OSL
Önerud Borgström AP
Petterson OFM Träff
Lindbäck Tikka Brännström(farligt nära läktaren)

Stackstad lånas ut pronto (eller iallafall får ta ett par matcher på läktaren)
Samma visa för Tedenby, det räcker nu. Tyar inte mer.

Vi behöver med andra ord värva en Center till. För både Tikka och Borgström gör troligen ett bättre jobb på vingen.

2 gillningar

Tedenby och Forsberg behöver 10-tal matcher i HA. Mahlahti ska ta båten tillbaka över sundet och Stakke ska reas ut. Förstå inte än idag hur Nubben kunde ropa tillbaka Mahlahti, hur tänker karln?

1 gillning

Jag tycker man ska ge fortsatt förtroende till Forsberg och Tedenby i alla fall ett par matcher till för att se om det vänder.

1 gillning

Kom igen nu, det fanns ingenting som tydde på att Malaahti skulle spela såhär dåligt mtp vad han bidrog med under slutet av förra säsongen, han var en stabil back precis som vi behövde där och då.

10 gillningar

Stakkestad, Forsberg, Maalathi, Tedenby. AVGÅ TACK!!

Tedenby gjorde väll intern sämre match en de andra osynliga spelarna. Med lite tur hade han gjort ett mål.

Spelet utan pucken…

Berätta då vad som skulle tyda på att han skulle vara bra?

Ser bra ut med brasklapp att alla i 4e har väl varit nånstans mellan mediokra till klappkassa de flesta matcherna. Vet i tusan om inte t o m Hansson är en förstärkning, när han är tillbaka, till detta fuskbygge.

Jag köper din analys av Tikka och Borgy.

Bra med juniorerna i 3e.

Sen gäller det att Ortio inte blir skadad :fearful:

Att han var trygg och stabil. Vet dock inte vad som hänt under sommaren.

1 gillning

Jag har undrat länge hur man sköter fysträningen faktiskt.
Jämför med övriga lag. Har inga som helst belägg för att påstå att man är sämre tränare men det känns ju så .

Man orkar ju typ aldrig spela hockey i 60 minuter .

Hade varit intressant och jämföra Hvs fysvärden med typ Frölundas.

3 gillningar

Varför spelade ej Pettersson hela matchen? Började bra med 2-3 byten och sen efter utvisningen fick han ej spela mer? Var de just för utvisningen eller hände de något annat?

Håller med om allt förutom att jag vill se Tedenby på bänken och Pettersson på den platsen istället. Stakkestad vill jag inte se på isen mer, låna ut till allsvenskan ett tag.

2 gillningar

Tycker Borgström inte räcker till som center. Tycker hv ska värva ny center och prova Borgström på vinge och förhoppningsvis få samma utväxling som för Miele förra året. Borgström har skicklighet men kommer inte till sin rätt som center i SHL än. Troligen skridskoåkning som problemet som många flaggade för inför.

3 gillningar